REROTIKON, prima expoziție de artă erotică la Galeria Rotenberg-Uzunov
https://www.ziarulmetropolis.ro/rerotikon-prima-expozitie-de-arta-erotica-la-galeria-rotenberg-uzunov/

“Rerotikon”, prima expoziţie de artă erotică găzduită de Galeria Rotenberg-Uzunov din Bucureşti, va fi vernisată joi, 6 aprilie, ora 19.00. Semnatara picturilor expuse este tânăra artistă Diana Manole, care explorează puterea de seducţie a nudurilor umane, cu accente vintage din pin-up-ul american într-o combinaţie cu tuşa mult mai recentei Școli de la Cluj.

Un articol de |5 aprilie 2017

Tablourile Dianei Manole vorbesc despre seducție și puterea de seducție a imaginii, fie că au sau nu reprezentări umane directe.

Corpul este o creație divină și, prin urmare, el este perfect – eu doar încerc prin mijloace plastice să arăt frumusețea ce mi se dezvăluie. Am fost captată, de-a lungul căutărilor mele artistice, de gingășia feminină în revelarea ei senzuală. Prin femeile din picturile mele vreau să transmit senzualitate, erotism, dar și mister. – Diana Manole.

Lucrările sale pot fi admirate în galeria Rotenberg-Uzunov în perioada 06-30 aprilie 2017.

“Obiect și nu subiect, femeia a fost privată de egalitate sexuală în toate culturile patriarhale, ducând până la circumcizia feminină practicată și în zilele noastre. În ochii artistei aceasta este cauza majoră a faptului că „woman is the nigger of the world”. Picturile, atemporale și cu personaje fără față dematerializează actul sexual, aducând în prim plan dreptul la egalitate erotică între femeie și bărbat. În acest sens expoziția este un strigăt feminist postmodern”, spune Mihail Rotenberg, co-fondator al galeriei Rotenberg-Uzunov.

Absolventă a Universității Naționale de Arte București, artista Diana Manole (născută în 1988 la Bacău) și-a format paleta în zona artei figurativ contemporane, axandu-se atât pe trăsăturile psihologice ale personajelor cât și pe redarea structurii anatomice și a carnației. Esențializarea lor fiind accentuată prin contrastul cu backgroundul de factură abstractă ce creează un spațiu atemporal.

Privitorul, devine actant, tocmai prin identificarea sa cu noțiunea de om, element principal al picturii înregistrat de la Altamira până în prezent. Cu fiecare expoziție personală, artista își reafirmă viziunea sa asupra omului, înregistrând cu aceasta, REROTIKON, percepția lumii asupra femeii și a sexualității ei.

Majoritatea creăm, cred eu, inconștient. Transpunem subconștientul în materie fără să realizăm, ne ghidează fără ca noi să fim conștienți de REROTIKONasta.Într-o oarecare măsură, cred că am fost influențată de artiști clasici precum Velázquez și Caravaggio, apoi am fost fascinată de corpurile feminine care emană o senzualitate puternică și care, deși timide la prima vedere, sunt, de fapt, puternice – ele se lasă descoperite în nuditatea lor pentru că vor, pentru că-ți îngăduie ție, ca privitor, să faci parte din lumea lor.

Nu am cum să anticipez evoluția mea artistică, nu știu ce voi crea pe viitor, dar la momentul actual, erotismul și senzualitatea își au loc în lucrările mele și cred că va mai continua așa. Descoperirea figurii umane este un subiect inepuizabil, din punctul meu de vedere, iar mie îmi place să înfățișez frumosul. Erotismul este frumos. Există o întreagă polemică în dihotomia frumos-urât – ambele, în opinia mea, au un țel atât revelator, cât și moralizator. Lumea e yin și yang, nu poți aprecia frumosul fără urât. Toate au o logică, un echilibru care trebuie căutat. Eu încerc să găsesc acel echilibru, între lumea exterioară și lumea încadrată în rama pânzei. –  Diana Manole.

GALERIA  ROTENBERG-UZUNOV

Inițiativa a colecționarilor de artă Mihail Rotenberg și Eduard Uzunov, Galeria de artă Rotenberg – Uzunov este un omagiu adus artei romanești, găzduind opere de mare valoare din arta românească a secolului trecut, dar și remarcabile lucrări de artă contemporană. Situată pe strada Constantin Esarcu, lângă Ateneul Român, Galeria Rotenberg – Uzunov pune la dispoziția colecționarilor și iubitorilor de artă excepționale lucrări semnate de Camil Ressu, Gheorghe Petrascu, Theodor Aman, Oscar Han, Octav Băncilă sau Samuel Muetzner.

Galeria este o operă de artă în sine, cu o fațadă unică, ce răspunde criteriilor de siguranță, dar și celor estetice și practice, un prețios obiect de design urban, care se integrează minunat în contextul arhitectonic în care este amplasat.

Foto: Rerotikon – Galeria Rotenberg-Uzunov

08
/02
/18

Iubitorii de poezie și nu numai sunt asteptați, astăzi (8 februarie), de la ora 19.00, la Muzeul Național al Literaturii Române,la sediul MNLR din Str. Nicolae Crețulescu nr. 8 (în spatele Bisericii Albe), la lansarea unui mărțișor literar aparte – Cărţişorul de Autor Nichita Stănescu.

07
/02
/18

1.060 de femei artiste din România indexate, un premiu pentru întreaga creație și 10 lucrări de artă donate celui mai vechi muzeu din țară. Sâmbătă 10 februarie 2018, orele 12:30, va avea loc un nou eveniment cuprins în proiectul de cercetare și cultură vizuală „Centenarul femeilor din arta românească”, coordonat de PostModernism Museum în parteneriat cu Muzeul Național Brukenthal din Sibiu.

05
/02
/18

Manchester Art Gallery a retras temporar un tablou din perioada victoriană - "Hylas and the Nymphs", de JW Waterhouse - în care apar adolescente nud într-o acţiune menită să "încurajeze dezbaterea" despre cum astfel de imagini ar trebui afişate în epoca modernă. În urma reacţiilor apărute în mediul online tabloul a fost expus din nou, la o săptămână de la retragere.

27
/01
/18

Joi, 1 februarie 2018, începând cu ora 19:00, va avea loc o primul eveniment din cadrul expoziției aNORMAL a artistului Gheorghe Rasovszky, deschisă la etajul al treilea al Muzeului Național de Artă Contemporană București în perioada 23 noiembrie 2017 – 1 aprilie 2018.

22
/01
/18

O expoziţie de pictură intitulată „Bucureştiul de azi, Micul Paris de ieri”, cu lucrări semnate de artistul Zoltan Lörencz, va fi vernisată marţi, la ora 18.30, la Teatrul „Constantin Tănase”. Expoziţia este itinerantă şi va fi vernisată în luna martie şi la Paris. La Teatrul de Revistă „Constantin Tănase” din Bucureşti va rămâne deschisă până pe 28 februarie.

16
/01
/18

Secretarul de stat în Ministerul Culturii, şef al Departamentului Identitate Naţională, Paul Claudiu Cotîrleţ, a declarat luni, la Târgu-Jiu, că la nivel naţional au fost acceptate 2.200 de proiecte dedicate Centenarului Marii Uniri, pentru care Guvernul a alocat suma de 150 de milioane de lei.

14
/01
/18

Începând de astăzi, timp de 30 de zile, “Ziarul Metropolis” va prezenta  zilnic pe pagina sa de Facebook câte o fotografie din expoziția “On the Path of Hope”/ “Pe calea speranței”, realizată de fotografa Dimitra Stasinopoulou, în cadrul proiectului internațional “Rolul mass-media în tratarea temei refugiaților și migranților”.

12
/01
/18

Geta Brătescu, marea doamnă a artei conceptuale din România, a primit, în atelierul său de lucru, distincția oferită de Excelența Sa, Domnul Klaus Werner Iohannis, Președintele României. Decorația a fost înmânată pe 10 ianuarie 2018 de consilierul prezidențial pentru Cultură, Culte și Centenar, domnul Sergiu Nistor, și de doamna Liliana Țuroiu, președintele Institutului Cultural Român. 

11
/01
/18

Emisiunea cu ajutorul căreia telespectatorii răsfoiesc, de peste 52 de ani, singurul dicţionar enciclopedic pe micul ecran surprinde cu noutăţi la începutul anului 2018. Documentare realizate de profesioniştii de la reputatele companii ARTE, ORF, AMPERSAND etc. vor putea fi urmărite în premieră pe postul TVR 1, la Teleenciclopedia, începând cu sâmbătă, 13 ianuarie, ora 18.50.

07
/12
/17

Miercuri, 6 decembrie, Muzeul Național de Artă al României a redeschis Sala Constantin Brâncuși. Evenimentul a avut loc în prezența lui Lucian Romașcanu - Ministrul Culturii și Identității Naționale, a Directorului Liviu Constantinescu, a Directorului Științific Octavian Boicescu și a echipei de specialiști MNAR. Alături de aceștia au fost de față invitați ai corpului diplomatic și personalități ale vieții culturale românești.

04
/12
/17

Expoziţia „Frida Kahlo and Diego Rivera: Polish Context” a fost deschisă la ZAMEK Culture Centre din Poznan în încercarea de a da de urma tabloului „The Wounded Table” văzut ultima dată în 1955, la Varşovia.