S.O.S. 2020, la FEST-FDR în aer liber
https://www.ziarulmetropolis.ro/s-o-s-2020-la-fest-fdr-in-aer-liber/

Teatrul Naţional din Timişoara lansează, la începutul lunii septembrie, în deschiderea stagiunii 2020 – 2021, cea de-a XXV-a ediţie a celui mai important festival dedicat dramaturgiei româneşti, plasate în context european, Festivalul European al Spectacolului Timişoara – Festival al Dramaturgiei Româneşti (FEST-FDR).

Un articol de Liliana Matei|18 august 2020

Dedicat, deopotrivă, evoluției spectacolului de teatru românesc și publicului său, Teatrul Național răspunde acestui prezent complet neașteptat, bulversant, care a luat întreaga lume prin surprindere și face toate eforturile pentru a nu-i permite să devină noua normalitate, păstrându-i caracterul acut.

Pornim de la o realitate dură: comunitatea din care facem parte este greu încercată la toate nivelurile sale. Teatrul Național din Timișoara este decis să lupte împotriva pandemiei cu tot ce a învățat să facă mai frumos, să lupte pentru umanitate, pentru continuitatea spiritului uman în formele sale cele mai înalte. De aceea, ediția din acest an a FEST-FDR se va numi S.O.S. 2020.

Într-adevăr, această ediție a festivalului se construiește ca o formă de rezistență în fața degringoladei, a confuziei, a deprimării și a lipsei de încredere pe care pandemia de Covid-19 le-a reactivat în ultima perioadă.

De aceea, în ciuda faptului că – la fel ca peste tot în lume – capacitatea și modalitățile de funcționare ale teatrului au fost drastic modificate de pandemie, pe parcursul lunii septembrie, Teatrul Național pune în practică o nouă formulă a Festivalului European al Spectacolului Timișoara – Festival al Dramaturgiei Românești, colând o serie de spectacole ale teatrului, repaginate în aer liber, cu selecția națională de spectacole a FEST-FDR pe noua scenă de teatru în aer liber creată de Teatrul Național în acest scop.

În această formulă, FEST-FDR, eveniment susținut de Primăria și Consiliul Local al Municipiului Timișoara, va transforma Naționalul din Timișoara în epicentrul teatrului românesc. Desigur, pentru a asigura respectarea normelor de siguranță și protecție împotriva Covid-19, Teatrul Național construiește o scenă în aer liber – un nou spațiu pentru teatru în Parcul civic, în jurul Sălii 2.

Totodată, FEST-FDR, astfel contextualizat, va reprezenta o necesară gură de oxigen atât pentru iubitorii de teatru, cât și pentru artiști, sufocați cu toții de o realitate profund constrângătoare și, ca atare,  FEST-FDR va relansa afectiv, intelectual și emoțional spiritul individului ca parte a comunității.

Astfel, primele spectacole ale lunii septembrie sunt programate după cum urmează: marți, 1.09 și miercuri, 2.09, ora 20, Aeroport de Ștefan Caraman, regia artistică Ion-Ardeal Ieremia; sâmbătă, 5.09 și duminică, 6.09, M-am hotărât să devin prost după Martin Page, regia artistică Antonella Cornici; marți, 8.09 și miercuri, 9.09, Cloaca de Maria Goos, regia artistică Mihaela Lichiardopol.

Sursa foto: Adrian Pîclișan / TNTm

02
/12
/13

Iulia Rugină, Oana Răsuceanu și Ana Agopian inventează povești și le transformă în filme, ca de exemplu „Love Building”, o comedie romantică despre relațiile de cuplu. De ce ai nevoie ca să faci film și cum se scrie un scenariu „în trei”? Ne spun chiar ele, în cinci secvențe.

01
/12
/13

Napasta, spectacol de succes al Teatrului Național din Bucureşti, se va muta în eleganta și spațioasa Sală Studio, începând cu reprezentațiile din 7 și 8 decembrie 2013, beneficiind cu această ocazie de o audiență mult sporită.

01
/12
/13

„Pentru noi, actorii, demarcația dintre generaţii este foarte, foarte vagă”, spunea Aura Buzescu, în anul 1964. Marea actriță a secolului trecut i-a avut ca studenți pe Victor Rebengiuc, Gina Patrichi, Mircea Albulescu.

30
/11
/13

Tablourile ,,Gladiole", de Nicolae Tonitza, estimat la 80.000 - 130.000 de euro, şi ,,Hora", de Camil Ressu, evaluat la 45.000 - 70.000 de euro, vor fi scoase la vânzare la prima licitaţie organizată de Grimberg, ,,Întâlnire cu capodopere", pe 10 decembrie.

30
/11
/13

„Să joci ani de-a rîndul personaje fără o problematică importantă, să te fîţîi pe scenă de colo – colo strîmbîndu-te ca să obţii nişte aplauze cu care să poţi împăuna seara la cîrciumă, mi se pare un lucru foarte trist“, spunea Alexandru Tocilescu, în 1974.