Sibiu: Ansamblul Profesionist “Junii Sibiului” va pune în scena primul spectacol de teatru muzical coregrafic
https://www.ziarulmetropolis.ro/sibiu-ansamblul-profesionist-junii-sibiului-va-pune-in-scena-primul-spectacol-de-teatru-muzical-coregrafic/

Primul spectacol de teatru muzical coregrafic pus în scenă de Ansamblul Profesionist “Junii Sibiului”, intitulat ‘La Sibiu, în Piaţa Mare, târg de n-are asemănare’ va recrea în zilele de 29 şi 30 octombrie, pe scena Casei de Cultură a Sindicatelor din Sibiu, de la orele 18.00, atmosfera barocă din vremurile Baronului Samuel von Brukenthal, a […]

Un articol de |17 Octombrie 2012

Primul spectacol de teatru muzical coregrafic pus în scenă de Ansamblul Profesionist “Junii Sibiului”, intitulat ‘La Sibiu, în Piaţa Mare, târg de n-are asemănare’ va recrea în zilele de 29 şi 30 octombrie, pe scena Casei de Cultură a Sindicatelor din Sibiu, de la orele 18.00, atmosfera barocă din vremurile Baronului Samuel von Brukenthal, a anunţat marţi, într-o conferinţă de presă, directoarea ansamblului, coregrafa Silvia Macrea.

“Este o premieră pentru Junii Sibiului, pentru sibieni, fiind vorba de primul spectacol de teatru muzical coregrafic. Sperăm să vă surprindem. De aceea am creat şi costume speciale”, a spus Silvia Macrea.

Aceasta a dezvăluit că în urmă cu două decenii, Junii Sibiului au montat prima încercare de spectacol de teatru muzical coregrafic, fiind vorba de prezentarea artistică a nunţii ciobăneşti din comuna Răşinari, învecinată municipiului Sibiu.

Spectatorii sunt aşteptaţi pe 29 şi 30 octombrie, la Casa de Cultură a Sindicatelor, la un târg ca pe vremea baronului Samuel von Brukenthal, când Piaţa Mare a Sibiului era din plin animată de negustori din Lipsca, cojocari din Mărginime, saşi curelari din Hochfeld (Fofeldea), guvernatori, boieri moldoveni, breslaşi şi lăutari. Târgurile săptămânale şi anuale organizate în trecut în Piaţa Mare erau foarte căutate de negustori şi muşterii de pretutindeni, dată fiind legătura pe care oraşul o făcea între ţările române din Imperiul Austro-Ungar. Târgul şi Piaţa Mare deveneau astfel spaţii de importanţă economică, socială şi culturală. Preţul unui bilet este de 15 lei, conform organizatorilor.

Aproximativ o sută de artişti – dansatori ai ansamblurilor ‘Cindrelul – Junii Sibiului’ şi ‘Ceata Junilor’, precum şi instrumentişti şi interpreţi vor recrea atmosfera târgurilor de altădată din Piaţa Mare a oraşului, prin cântece şi dansuri specifice perioadei baroce, printr-o bogată recuzită ce include tarabe ale negustorilor, căruţe, butoaie cu vin, dar şi costume specifice etniilor reprezentate în târg. Imaginea târgului baroc este contrapunctată de cea a târgului de secol XX, cu învârtite someşene, jocuri ţigăneşti, ulcele secuieşti, şliboviţă sârbească.

‘Acest proiect al Centrului aşază istoria într-o formă accesibilă publicului larg – spectacolul, şi recreează o secvenţă de viaţă de mare importanţă în Sibiul baroc – târgul. Am pregătit special pentru acest spectacol momente coregrafice noi, precum dansul ardelenesc de câmpie, corăgheasca specifică moldovenilor, un căluşer ardelenesc, brâul de la Răşinari, dar şi poloneza sau gavota – dans francez ce a cunoscut o mare răspândire în perioada barocă’, a explicat Silvia Macrea.

Proiecţiile cu imagini vechi din Piaţa Mare, costumele specifice barocului, minorităţilor şi spaţiului de târg, muzica, dansurile, decorul din sunt ingredientele unui mega-spectacol ce valorifică elemente istorice, etnice şi antropologice, prin dialog, muzică şi dans.

Diversitatea etnică, cromatică, sonoră a târgului este redată printr-un scenariu, o scenografie şi o regie ce respectă adevărul istoric. Astfel, scenariul spectacolului este semnat de Theodor Vasilescu, regia şi coregrafia de Theodor Vasilescu şi Silvia Macrea, iar textul poetic aparţine arh. Constantin Dobrescu.

Spectacolul ‘La Sibiu, în Piaţa Mare, târg de n-are asemănare’ face parte din agenda culturală a anului baroc, fiind finanţat atât de Primăria, cât şi de Consiliul Judeţean Sibiu.

 

Sursa: Agerpres

21
/03
/19

Trupa britanică The Cure a înregistrat un nou album de studio, primul în decurs de zece ani, potrivit declaraţiilor solistului, Robert Smith. Invitat la emisiunea „The John Maytham Show” pentru a vorbi despre concertul pe care grupul îl va susţine joi, în Capetown, Smith a făcut dezvăluiri despre albumul care urmează „4:13 Dream”, lansat în 2008.

21
/03
/19

Când ați ascultat ultima oară o creație semnată de marele Amadeus? Mozart – considerat geniul muzicii clasice, care a compus peste 600 de lucrări în nenumărate genuri (operă, simfonii, concerte, muzică de cameră etc.) în doar 35 de ani de viață trăiți extrem de intens – este cel căruia îi este dedicat în întregime concertul susținut miercuri, 27 martie (19.00), la Sala Radio, de ORCHESTRA  DE  CAMERĂ RADIO, sub bagheta dirijorului RADU POSTĂVARU.

21
/03
/19

Au trecut câțiva ani buni de când, într-un alt sfârșit de martie, am avut șansa unei întâlniri cu actrița Carmen Stănescu. Era anul 2011. Avea atunci 86 de ani și alesese deja să stea departe de scenă, să rămână acasă la ea, în apartamentul de pe Bulevardul Dacia, unde prefera să oprească timpul în loc și să trăiască într-o altă lume…

21
/03
/19

Duminică am fost la muzeu pentru o scurtă incursiune in mintea întortocheată a lui Leonardo Da Vinci. Doar că fără titirel și mami, epuizați după cele aproape zece zile de spitalizare. Pe drum, ne-am oprit cu Alessandro, tatăl lui Lorenzo, la un showroom auto. Cam scumpe mașinile de acolo, totuși, pentru buzunarele noastre pline cu caramele.

20
/03
/19

Paul Schrader, David Lowery și Kent Jones sunt trei dintre regizorii ale căror filme vor fi proiectate în premieră în România în cadrul American Independent Film Festival. Ediția a 3-a a festivalului va avea loc între 12 și 18 aprilie, la Cinema PRO și Cinema Muzeul Țăranului din București, iar biletele vor fi disponibile în curând pe eventbook.ro și în rețeaua Eventbook.

20
/03
/19

OPINIE Pentru al doilea an consecutiv, trofeul Gopo pentru cel mai bun film ajunge la un lungmetraj care s-a remarcat în special prin succes la public, și mai puțin prin prezențe în festivaluri sau elogiile criticii. În acest caz, „Moromeții 2”, de Stere Gulea. Este reconfirmarea unei schimbări în receptarea filmului românesc.

Page 1 of 78412345...102030...Last »