Teatrologul Octavian Saiu completează consistenta prezență românească la Festivalul de la Edinburgh
https://www.ziarulmetropolis.ro/teatrologul-octavian-saiu-completeaza-consistenta-prezenta-romaneasca-la-festivalul-de-la-edinburgh/

Cunoscutul critic de teatru Octavian Saiu este invitat să modereze două dintre cele mai aşteptate dezbateri ale programului, “Supranaturalul în literatura scoţiană” şi “Goticul britanic”, la Festivalul de la Edinburgh.

Un articol de Liliana Matei|17 august 2015

Consistenta participare românească de anul acesta la Festivalul Internațional de la Edinburgh se face simțită din plin în toate secțiunile acestui eveniment central al verii culturale britanice. Numele românești figurează, astfel, nu numai în programele muzicale sau teatrale, ci și în seria de întâlniri și prelegeri pe teme culturale stringente, ce introduc un binevenit respiro de reflecție și dialog în caruselul aproape fără sfârșit al spectacolelor.

Pe lângă ministagiunile Teatrului Mic, cu spectacolul „39 de trepte”, și ale companiei româno-irlandeze Vanner, cu spectacolul ”Ashes Afar/Cenușa amintirii”, după premiera triumfală a spectacolului “The Encounter/Întâlnirea” după un celebru roman al lui Petru Popescu și după succesele eclatante ale sopranelor Valentina Naforniță, Adela Zaharia și ale basului Bogdan Taloș, e rândul teatrologului Octavian Saiu, o prezență deja obișnuită în Festival.

Cunoscutul critic de teatru este invitat să modereze două dintre cele mai așteptate dezbateri ale programului: “Supranaturalul în literatura scoțiană” și “Goticul britanic”. Conlocutorii săi sunt jurnalistul și criticul de teatru Andrew Graham-Dixon, autorul unora dintre cele mai urmărite emisiuni de istoria artelor de pe canalele BBC și Sky Arts, și profesorii Penny Fielding și Randall Stevens de la Universitatea din Edinburgh.

Octavian Saiu este profesor, cercetător şi critic de teatru. Doctor în studii teatrale și literatură comparată, a predat la Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică din București şi la University of Otago, Noua Zeelandă, şi a fost Visiting Fellow la Universitatea din Londra. De-a lungul timpului, a participat la conferinţe academice şi festivaluri de teatru în Europa, Asia, America, Australia şi Noua Zeelandă.

A prezentat emisiuni culturale de televiziune, a publicat în reviste naţionale şi internaționale şi a colaborat la elaborarea primului ghid al receptării lui Samuel Beckett, tipărit la Londra. A fost redactor al revistei “Teatrul azi” şi este membru în Comitetul Editorial al revistei Asociației Internaționale a Criticilor de Teatru, “Critical Stages”. Este, de asemenea, vicepreședinte al Asociaţiei Internaţionale a Criticilor de Teatru (AICT) – secţia română și director al Centrului de studii “Eugène Ionesco – Samuel Beckett” al UNATC. Cea mai recentă publicație a sa în limba engleză este lucrarea monografică cu titlul In Search of Lost Space.

Pentru mai multe detalii, www.icr-london.co.uk.

26
/10
/20

„Arcașul fără arc. Poveşti, pilde și vorbe de duh din China, Japonia și Coreea alese, traduse și prefațate de Ștefan Liiceanu” este un volum captivant despre Asia Orientală, apărut în această lună la Editura Humanitas, din care vă oferim o povestire în exclusivitate. Ediția include ilustrații de Mihail Coșulețu.

26
/10
/20

Pentru lecturile din serile lungi de toamnă, vă propunem un roman nominalizat la Premiul Strega 2019, recent apărut și în limba română, la Editura Polirom: „Adio, fantasme”, de Nadia Terranova (traducere din italiană de Cerasela Barbone).

23
/10
/20

Teatrul Național Iași, alături de poporul din Belarus, în proiectul „Belarus(ia) ̶ Lecturi la nivel mondial” Belarus(sia) Worldwide Reading Project), cu un eveniment excepțional: INSULTAȚI. BELARUS(IA) de Andrei Kureichik. Luni, de la ora 19:00, la Sala Teatru³, spectacol-lectură în cadrul proiectului LECTURI³.

23
/10
/20

„Desigur, cel mai important în perioada aceasta este să fim sănătoși și să facem ca lucrurile să continue să meargă cât de cât într-o normalitate, de la școală și familiile noastre și până la joburi – care sunt în pericol, în special cele ale free-lancerilor din domeniul cultural și al organizării de evenimente. Altfel însă, e important și să încercăm să ne păstrăm pe cât se poate obiceiurile din viața noastră de dinainte – inclusiv cele care nu sunt necesare supraviețuirii imediate, cum sunt cele culturale în general și un festival de film în particular. Căci da, nu se oprea lumea în loc dacă nu organizam noi ediția a 11-a a Les Films de Cannes à Bucarest – însă ne-am încăpățânat tocmai pentru fărâma de normalitate pe care continuarea acestei tradiții o aduce în viața noastră” spune Cristian Mungiu, inițiatorul festivalului.

22
/10
/20

Săptămâna aceasta, marele regizor, scenarist și actor Nikita Mihalkov, laureat al premiului Oscar, a împlinit 75 de ani, iar TVR 2 îl aniversează programând două dintre filmele sale reprezentative. Bărbierul din Siberia”, cu Julia Ormond, Oleg Menşikov şi Richard Harris – sâmbătă, la Filmul săptămânii şi Ochi negri (OCI CIORNIE), cu inegalabilul actor Marcello Mastroianni - duminică, la Filmul de Artă.

22
/10
/20

Asociația Culturală Control N a lansat în această săptămână prima ediție a programului educațional De Trei Ori (Poveste. Monolog. Scenariu) – ateliere de autocunoaștere prin scris, care se va desfășura în perioada 19 octombrie – 6 noiembrie, în varianta online, cu 30 de elevi din clasele a VI-a și a VII-a din trei școli bucureștene: Școala Gimnazială Nr. 197, Școala Gimnazială Nr. 169 și Școala Gimnazială “Sfinții Constantin și Elena”.

21
/10
/20

CRONICĂ DE FILM Prezentat în premieră la Festivalul Astra de la Sibiu şi selectat la prestigiosul IDFA (International Documentary Film Festival Amsterdam), „Copii pierduţi pe plajă” (2020) este debutul în lungmetrajul documentar al tinerei regizoare Alina Manolache şi încearcă să facă un portret al generaţiei de 30 ani, născută imediat după Revoluţie.

Pagina 1 din 92412345...102030...Ultima »