La un an de la inaugurare (2007), Teatrul Metropolis avea deja un repertoriu închegat în premiere şi evenimente ce au inclus spectacole cu succes nu doar la public, ci şi la critica de specialitate.
Un articol de Monica Andrei|6 noiembrie 2013
La un an de la inaugurare (2007), Teatrul Metropolis avea deja un repertoriu închegat în premiere şi evenimente ce au inclus spectacole cu succes nu doar la public, ci şi la critica de specialitate.
„Peşte cu mazăre” de Ana Maria Bamberger , în regia Olgăi Tudorache (cu Olga Tudorache şi Tamara Crețulescu), a primit două mari premii. În 2008: Premiu de Excelenţă, acordat de UNITER şi Premiul Excelenţă în Teatru – Olga Tudorache la Gala Premiilor Municipiului Bucureşti – ediţia I (2009). Despre spectacol, Gabriela Hurezean scria în Q Magazin: „Cred că nu se poate vorbi despre actriţă decât la superlativ. Este iubită şi nicidecând detestată, ceea ce pare neverosimil în lumea noastră, dar nu cred că se poate spune despre ea decât că e MIRACOLUL OLGA”.
„Jocul de-a adevărul”, de Lia Bugnar, în regia Dorinei Chiriac şi a Liei Bugnar (cu Dorina Chiriac, Lia Bugnar, Marius Manole/Andi Vasluianu, Alexandru Nedelcu) a primit trei premii: Premiul la secţiunea Teatru, acordat de Revista VIP; Premiul pentru cel mai bun rol masculin într-un spectacol de studio acordat lui Andi Vasluianu şi Premiul pentru cel mai bun rol feminin, într-un spectacol de studio, pentru Dorina Chiriac, la Festivalul Dramaturgiei Româneşti (2008).
Monica Andronescu scria în „Ziua“ că spectacolul e un joc într-un „parc de distracţii transformat în «capcana adevărului» şi un joc pe jumătate credibil, pe jumătate nebunesc, «de-a v-aţi ascunselea»cu propria conştiintă”.
Citiți și: Teatrul Metropolis, o poveste de succes (anul 2007)
Un alt spectacol de succes de la Teatrul Metropolis a fost „În rolul victimei”, în regia lui Felix Alexa, (din distribuție: Răzvan Vasilescu, Marius Manole, Dana Dogaru, Dan Aștilean, Vlad Logigan). Dana Dogaru a primit premiul UNITER, în 2008, pentru Cea mai bună actriţă în rol secundar.
Despre spectacol, Ileana Lucaciu nota în România Liberă: „Viziunea regizorală a lui Felix Alexa se bazează pe credibilitatea relaţiilor conflictuale dintre personaje şi impresionează prin jocul abil dirijat între comic – satiră ajunsă chiar la pragul grotescului -, şi dramatic.”
Despre „Buzunarul cu pâine” (cu Oana Pellea și Mihai Gruia Sandu), Ileana Lucaciu scria în România liberă: „Un spectacol de «teatru adevarat», simplu, fără artificii, dar care transmite o puternică emoție publicului, îl conduce abil de la râs la o lacrimă discret provocată.”
Spectacolul a primit, în 2009, marele premiu FestCO.
Oana Pellea și Mihai Gruia Sandu, pe scena de la Teatrul Metropolis
„Ce e uimitor la montarea de la Metropolis? Felul în care regia se joacă «de-a» şi «cu» binele şi răul. Felul cum rafinează, desface şi analizează păcatul şi virtutea, vina şi jocul de-a pedeapsa. E seducător Claudius aşa cum îl interpretează Sorin Leoveanu, e tulburătoare şi inocent păcătoasă Ofelia Ioana Anton, e tulburător şi Hamlet-ul lui Marius Stănescu”, scria Monica Andronescu în Yorick despre spectacolul cu piesa „Hamlet”, în regia lui László Bocsárdi (cu Marius Stăneescu, Alexandru Repan, Florin Zamfirescu, Coca Bloos, Sorin Leoveanu ș.a.)
Pentru rolul „Ofelia”, actriţa Ioana Anastasia Anton primeşte Premiul pentru Debut, acordat de UNITER.
În cadrul Programului Intercultural, AG Weinberger Band susține concertele „Interzis FM – vezi muzici ce nu auzi la radio” şi „De la muntele sinai la muntele lui Venus” (cu Maia Morgenstern).
Despre spectacolul cu Maia Morgenstern, ziarul Adevărul nota: „A început piesa «De la Muntele Sinai la Muntele lui Venus”, un amestec unic de blues live şi poezie. O revoltă personală, un spectacol-confesiune despre neliniştile şi obsesiile actriţei. Maia Morgenstern intră desculţă pe scenă, pe ritmurile blânde ale chitarei. «Cine sunt eu? Sunt jidanul care a scris Biblia şi acum nu mai ştie s-o citească». Maia se prinde în jocul tristeţii şi al bucuriei, recitând poezii cu versuri puternice, răsunătoare şi controversate, scrise de Boris Marian, Martha Izsak, Ştefan Iureş, Toma George Maiorescu, Tania Lovinescu şi Aurel Storin.“
Foto: arhiva Teatrul Metropolis