Teatrul Metropolis, o poveste de succes – producțiile independente
https://www.ziarulmetropolis.ro/teatrul-metropolis-o-poveste-de-succes-productiile-independente/

Pentru Teatrul Metropolis, nevoia de a câştiga spectatori noi a însemnat, de fapt, oportunitatea de a îmbogăţi repertoriul. Pe lângă textele clasice în viziune modernă, pe afiş au apărut şi valoroase texte din dramaturgia românească şi contemporană.

Un articol de Monica Andrei|9 noiembrie 2013

Pentru Teatrul Metropolis, nevoia de a câştiga spectatori noi a însemnat, de fapt, oportunitatea de a îmbogăţi repertoriul. Pe lângă textele clasice în viziune modernă, pe afiş au apărut şi valoroase texte din dramaturgia românească şi contemporană.

Prin programul Icar, destinat proiectelor realizate de tinerii creatori de teatru, Teatrul Metropolis găzduieşte producţii independente.

„Mi s-a părut important în acest spectacol, în primul rând, cum e construită relaţia între personaje: între cei trei actori relaţia scenică funcţionează extraordinar de bine. Se vede că regizorul a lucrat cu minuţiozitate, mergând spre perfecţionism”, nota Marius Tucă despre spectacolul „Tom şi Jerry” de Rick Cleveland, în regia lui Florin Piersic Jr. (cu Florin Piersic Jr., Paul Ipate, Laurenţiu Bănescu).

„În seara când am văzut spectacolul se transmitea meciul România – Serbia şi, cu toate acestea, sala a fost arhiplină (s-a introdus chiar un rând de scaune în plus…). Interesant este că jumătate din public era de sex masculin. De toate vârstele. Semn ca «sportul rege» îşi pierde adepţii, în favoarea sportului spiritual care e teatrul” nota Q Magazine despre „Zaruri şi cărţi” de Sam Henry Kass în regia lui Florin PIERSIC Jr., care și joacă în spectacol, alături de Petre Fumuru.

Florin Piersic Jr si Petre Fumuru in ZARURI SI CARTI.3

„Florin Piersic Jr. aduce în faţa noastră şase personaje care vorbesc despre acele realităţi ale vieţii de cuplu pe care cel mai des vrem să le uităm”, nota Andreea Drogeanu, în Time Out, despre „Opposites attract” de Bruce Kane, un spectacol de Dorina CHIRIAC şi Florin PIERSIC Jr. (cu Ilinca Manolache, Marius Manole/ Dan Rădulescu, Florina Gleznea, Florentina Ţilea, Bogdan Nechifor).

Programul de promovare a dramaturgiei româneşti clasice şi contemporane, la Teatrul Metropolis

„Când ai şansa să lucrezi cu un «trio» de legende ale teatrului românesc (Florina Cercel – Aneta Duduleanu, Ileana Stana Ionescu – Lena, Rodica Popescu Bitănescu – Zoia) şi cu un altul mai tânăr, însă de mare valoare şi rezonanţă (Monica Davidescu – Margareta, Ilinca Goia – Wanda, Marius Bodochi – Mircea Aldea), ca Fraulein să fie interpretată de Olga Delia Mateescu, Colette de Carmen Ionescu, Georges de Orodel Olaru, iar Ianache de un nou-venit cu har (Pavel Bârsan), s-ar putea spune că spectacolul este gata şi nu înseamnă doar o farsă socială, ci nemurirea unui stil de viaţă românesc…” nota Mircea M.Ionescu în Taifasuri despre „Gaiţele”de Al. Kiriţescu, în regia lui Dan Tudor.

gaitele 066-1000x1000

„Un proiect onorabil de a sprijini dramaturgia noastră, un spectacol cu actori admirabili, cu ambiții de a fi reprezentativ pentru realitatea ce o trăim”. E părerea Ilenei Lucaciu despre „Love stories” de Radu F. Alexandru, în regia lui Claudiu Goga (cu Maia Morgenstern, Mircea Rusu, Alexandru Pavel, Diana Cavalliot și cu participarea lui Emil Hurezeanu). Textul a primit Premiul UNITER pentru cea mai bună piesă românească a anului 2010.

LOVE STORIES7

Citiți și: Teatrul Metropolis, o poveste de succes – gală de cinci stele

Istoria nu se încheie aici. Acum şase ani, George Ivaşcu, managerul Teatrului Metropolis, a început să o scrie, folosind o vocală puternică: O, de la Olga Tudorache. Povestea continuă, anul acesta, cu o consoană la fel de puternică: R, de la Radu Beligan. Actorul va avea rolul principal în „Lecţia de violoncel” de Mona Radu, în regia lui Felix Alexa.

318745_3411974504472_1811503457_n

Premiera din decembrie va fi un cadou pentru toți spectatorii care au umplut sala Teatrului Metropolis în ultimii șase ani.

Foto: arhiva Teatrul Metropolis

10
/01
/17

Într-o zi de 10 ianuarie (2016), la trei zile după ce își lansase cel de-al 25-lea album, „Blackstar”, se stingea din viață David Bowie, unul dintre cei mai influenți muzicieni ai ultimelor decenii.

09
/01
/17

Face parte din generația tânără de actori și a absolvit două facultăți. Facultatea de Teatru de la UNATC (2010), la clasa Ion Cojar, și masterul la aceeași univesitate, la clasa conf. univ. dr. George Ivașcu și prof. univ dr. Radu Gabriel (2012), și Academia de Studii Economice București, specializarea Administrarea afacerilor în limba franceză.

09
/01
/17

Cartea de povestiri „Dragoste la 17.50 $” (traducere din limba engleză și note de Cristian Neagoe), de Charles Bukowski, a fost publicată la Editura Polirom, în anul 2016.

09
/01
/17

Orchestra Națională Radio susține primul concert din noul an la Sala Radio vineri, 13 ianuarie 2017, ora 19.00, sub bagheta dirijorului Iwan Wassilevski, director artistic al Akademisches Orchester Basel din Elveția, cunoscut și apreciat în peisajul muzical european și ca dirijor de operă.

09
/01
/17

După un an cu o mulțime de cărți interesante apărute în România, din care însă puține sunt reale evenimente editoriale, Ziarul Metropolis vă propune un top 10 al celor mai semnificative apariții din anul care tocmai s-a încheiat.

09
/01
/17

Ediția din 2017 a Globurilor de Aur a fost dominată de musicalul "La La Land", marele favorit al serii, care a obținut toate cele șapte premii pentru care a fost nominalizat: Cel mai bun musical/comedie, Cel mai bun regizor, Cel mai bun scenariu , Cea mai bună actriţă și cel mai bun actor într-un musical/comedie, cea mai bună coloană sonoră şi cel mai bun cântec.

08
/01
/17

Într-o zi de 8 ianuarie (1935) se năștea, la Tupelo, Mississippi, Elvis Presley. La vârsta de 10 ani, acesta primea în dar prima sa chitară. Instrumentul muzical i-a fost oferit viitorului cântăreț cu scuza că bicicleta pe care și-o dorea era prea scumpă pentru bugetul familei...

07
/01
/17

Prima încercare a lui Elvis Presleyde a deveni muzician a decurs după cum urmează: și-a luat inima în dinți și vechea sa chitară într-o mână și s-a prezentat la audiții pentru o preselectie. Din juriu făcea parte cântăreţul Jimmy Denny, căruia nu i-a plăcut vocea lui Elvis. L-a întrebat pe viitorul star din ce îşi câştiga existenţa. "Sunt şofer", a spus Elvis. "Foarte bine - a răspuns Jimmy Denny -, întoarce-te la volanul tău, n-ai ce căuta aici".