Concursul International George Enescu. Au mai rămas două zile
https://www.ziarulmetropolis.ro/concursul-international-george-enescu-au-mai-ramas-doua-zile/

Violonistul Remus Azoiţei, laureat al ediţiei din 1999 a Concursului Internaţional George Enescu : „Fiecare moment în care un nou concurent din străinătate învaţă o lucrare de Enescu este o mare victorie pentru această ţară.”

Un articol de Petre Ivan|4 septembrie 2014

Cea de-a XIV-a ediție a Concursului Internațional „George Enescu” va avea loc între 6 și 27 septembrie. Cunoscutul violonist Remus Azoiței vorbește despre cât de mult schimbă universul unui artist interpretarea unei piese de Enescu și despre ce a însemnat pentru cariera sa să fie laureat al Concursul Enescu. Interviul face parte dintr-o serie de clipuri video unice care arată cum și de ce „România contează”.

Violonistul Remus Azoiței, singurul român angajat vreodată la Academia Regală din Londra, unde predă cursuri de vioară, vorbește despre cât de important este pentru un muzician să participe la un concurs de talie internațională cum este Concursul Enescu.

“Concursul a câștigat respectul muzicienilor, după atât de multe ediții și majoritatea laureaților au avut un impact pe scena internațională, indiferent de premiul obținut.”

Remus Azoiţei

“The Washington Post” a scris despre Remus Azoiței că intepretează cu “o sensibilitate melodioasă” și că “are o tehnică sclipitoare”. Violonistul a absolvit cursurile prestigioasei Julliard School din New York în anul 2001.

A concertat alături de unele dintre cele mai importante orchestre din lume și afirmă cu sinceritate că piesele lui Enescu sunt extrem de complexe. Totuși, recunoaște Azoiței, lucrările compozitorului român sunt atât de profunde încât schimbă universul muzical al unui artist.

“Lucrările lui Enescu sunt destul de grele și destul de greu de descifrat, mai ales cele pentru vioară. Toată lumea interpretează lucrări de Bach sau Paganini, dar nu sunt mulți cei care interpretează Enescu, iar Enescu este mai valoros decât mulți alți compozitori. Lucrările lui pot schimba universul muzical al unui artist, au un impact profund, deschid perspective.”

“Una dintre cele mai importante reguli ale acestui Concurs, dacă nu chiar cea mai importantă, este că fiecare concurent trebuie să învețe o lucrare de Enescu’ mai spune violonistul care este, de asemenea, director artistic al Enescu Society in London.

Într-o campanie video care se derulează până pe 6 septembrie, ziua în care se deschide cea de-a XIV-a ediție a Concursului Internațional „George Enescu“, artiști de renume internațional povestesc cum le-a schimbat viața și cariera câștigarea unui premiu în cadrul Concursului Enescu.

Cea de-a XIV-a ediție a Concursului Internațional „George Enescu“ are loc între 6 și 27 septembrie la Ateneul Român și la Universitatea Națională de Muzică București.

La această ediție, Concursul deschide drumuri pentru cariera internațională a 240 de tineri artiști, din 36 de țări, de pe 5 continente, câți s-au înscris în competiție.

Foto: Concursul International George Enescu şi Remus Azoiței

29
/01
/24

Primul concert al lunii februarie la Sala Radio vă invită la o frumoasă călătorie muzicală prin Viena imperială. Vineri, 2 februarie 2024 (19.00), veți asculta creații semnate de doi mari compozitori austrieci, care și-au desfășurat o mare parte din activitatea lor artistică în spațiul vienez – MOZART și BRUCKNER – lucrări interpretate de ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO, sub bagheta dirijorului vienez SASCHA GOETZEL.

26
/01
/24

Mădălina Pavăl vorbește despre „Gazda“, spectacolul ei sonor de la Teatrelli, care are premiera pe 31 ianuarie și 1 februarie, de la ora 19.00, dar nu ne lasă nelămuriți nici în ceea ce privește cele mai frumoase lucruri care îi traversează viața. Totul, într-un interviu sub formă de alfabet.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.