Lecţia de energie a lui Marius Manole
http://www.ziarulmetropolis.ro/lectia-de-energie-a-lui-marius-manole/

Marius Manole, care a jucat în mai multe spectacole, care au însumat nouă reprezentaţii, sâmbăta şi duminica trecută. În acelaşi timp, maestrul Radu Beligan a jucat de patru ori, în doar două zile. Iar astăzi, cei doi reprezentaţi ai culturii româneşti vor mai avea o reprezentaţie a spectacolului-emblemă naţională, „Lecţia de violoncel“, de la ora 19.00, la Teatrul Metropolis din Bucureşti.

Un articol de Judy Florescu|11 Martie 2014

Energia este unul dintre cele mai preţioase bunuri ale omului, în zilele noastre: când o avem, o abuzăm și o risipim, iar când nu o avem nu știm de unde s-o luăm. Unii oameni își valorifică energia prin muncă. Unul dintre acești oameni este Marius Manole, care a jucat în mai multe spectacole, care au însumat nouă reprezentaţii, sâmbăta și duminica trecută. În acelaşi timp, maestrul Radu Beligan a jucat de patru ori, în doar două zile. Iar astăzi, cei doi reprezentați ai culturii românești vor mai avea o reprezentaţie a spectacolului-emblemă națională, „Lecţia de violoncel“, de la ora 19.00, la Teatrul Metropolis din Bucureşti.

Trebuie specificat de la început că nu actorii se ocupă de programarea spectacolelor, ci teatrele. Dacă un actor poate susţine nouă reprezentaţii consecutive, oare un spectator este în stare să meargă la fiecare în parte? Pentru a răspunde la această întrebare, m-am supus la un test de „fidelitate teatrală“.

Mi-am făcut harta teatrelor, mi-am calculat drumul dintre ele, în timp și în kilometri, pe jos sau cu metroul, şi l-am urmat pe Marius Manole la toate spectacolele lui.

Ziua 1: Primul spectacol. „Lecția de violoncel“ începe de la ora 11.00 la Teatrul Metropolis. De la ora 14.00, Marius Manole fuge la Godot Cafe Teatru, pentru „Două liniuțe“, apoi de la ora 16.00, se întoarce la Metropolis. După aplauze, pleacă spre Grădina Icoanei, unde, de la ora 18.30, are un rol în „Crimă și pedeapsă“, la Teatrul Bulandra. Ultima oprire este la Green Hours pentru „O piesă deșănțată“ de la ora 22.00.

În interviul pe care mi-l acorda anul trecut, Marius Manole îmi povestea că el ar juca și la matineu, pentru că există spectatori cărora le este mai comod să vină la ora dimineții la teatru. Într-adevăr, sala a fost plină la „Lecţia de violoncel“, iar oamenii care au primit flyere cu următoarele spectacole ale actorului, la ieşirea din teatru, exclamau zâmbind: „Alt spectacol cu Marius Manole? Doamne, cât joacă băiatul ăsta! Sper să putem noi ține pasul cu el.”

marius manole

Marius Manole, fotografiat de Elena Simion

Dar Marius Manole apare în fugă și mă obligă să ţin pasul cu el, strigându-mi: „Hai, următorul!”. Cum poți fugi, după ce ai jucat teatru timp de şase ore? Chiar că sunt lucruri care nu se învață la facultate…

Ploaia măruntă pune beţe în roate şi se pare că nu avem timp să ajungem de la Bulandra la Green Hours. „Crimă și pedeapsă“ se termină exact în momentul în care ar trebui să înceapă „O piesă deșănțată“. Când te grăbești, parcă atunci întârzii și mai mult.

A doua zi se termină tot cu „O piesă deșănțată“, la Green, înaintea căreia este solicitantul spectacol „Crimă și pedeapsă“ de la Bulandra, înainte de care e tot „Lecția de violoncel“ de la ora 16.00, precedată de „7 dintr-o lovitură“, la Godot. Iar de la 11.00, Manole jucase în „Lecția de violoncel“. Mereu, după aplauze, Marius Manole iese repede şi se pierde prin mulțime, pe care o traversează ca un fulger.

Domnul de pază abia apucă să-l vadă şi îmi spune: „L-ai văzut? Așa făcut și ieri. Fuge de la un teatru la altul. O să aibă «Lecția de violoncel» și la Timișoara. În ziua aia va avea doar un spectacol.”

Citiţi şi: Marius Manole: „Joc din frica de a nu avea ce juca mâine“

Marius Manole este un om care își găsește energia muncind. În 2008, şi Radu Beligan spunea într-o conferință de la TNB: „Mă odihnesc de muncă printr-o altă muncă”. Era o afirmație care pare periculoasă în vremurile noastre, în care stresul este boala cronică de care nu ne săturăm să suferim, iar jobul acea activitate despre care nu avem de spus prea multe lucruri bune. Dar marii oameni de cultură ne demonstrează că munca este cât se poate de benefică, atât pentru ei, cât şi pentru societate.

Foto cu Marius Manole – teatrele Metropolis, Bulandra, Godot Cafe, Green Hours

03
/12
/16

Primăria Municipiului București prin ARCUB alături de Compania Passe-Partout Dan Puric vă invită în luna decembrie să vă bucurați împreună cu familia de „Minunea unui copil – spectacol de Crăciun”, care se va juca la Sala Mare de la ARCUB (Str. Lipscani nr. 84-90) în zilele de 20, 21 și 22 decembrie.

02
/12
/16

Pe 1 decembrie, când în București tocmai începuse defilarea de Ziua Națională, în Sala Mare a Teatrului Metropolis începea castingul prin care zece actori tineri urmau să fie selectați pentru a face parte din spectacolul care va marca în 2017 zece ani de la înființarea teatrului din strada Mihai Eminescu. Oricine ar fi fost de față ar fi avut impresia că asistă la spectacolul din spatele spectacolului. Și chiar așa era.

02
/12
/16

Scriitorul nipon Haruki Murakami va publica viitorul său roman în Japonia în februarie 2017, a anunțat editura sa care nu a dezvăluit titlul și nici subiectul viitoare sale cărți. Anul trecut Murakami a publicat “Men Without Women”, o colecție de șase povestiri scurte, dintre care una inedită și celelalte cinci apărute deja într-o revistă literară.

02
/12
/16

Radu Iacoban, unul dintre cei mai apreciaţi dramaturgi şi regizori tineri, revine în decembrie cu o un nou spectacol: “O intervenţie”, de Mike Bartlett, cu Ana Ularu şi Lucian Iftime în distribuţie. Spectacolul (nerecomandat persoanelor cu vârsta sub 16 ani) va putea fi văzut sâmbătă, 10 decembrie şi duminică, 11 decembrie, de la ora 19:30, la Teatrul Act.

02
/12
/16

După șase ediții de mare succes pe scenele din România și Europa, Turneul “Duelul Viorilor Stradivarius versus Guarneri” (un proiect Radio România) va fi prezentat în două prestigioase săli de concert: la Carnegie Hall (Weill Recital Hall), din New York, astăzi, 2 decembrie, de la ora 20:00, și la Kennedy Center for the Performing Arts (Family Theater), din Washington, DC, pe 5 decembrie, de la ora 18:00.

02
/12
/16

“N-am întârziat niciodată şi n-am obosit niciodată. Am ajuns primul la teatru şi am plecat întotdeauna ultimul.” – Mitică Popescu. Îndrăgitul actor, născut la București, pe 2 decembrie 1936, împlinește astăzi 80 de ani!

01
/12
/16

Începând din sec. al XVIII-lea, domnii fanarioţi au luat o serie de măsuri menite să transforme aglomaraţia de case ridicate cum da Dumnezeu, pe uliţe desfundate, fără nume şi ameninţate periodic de revărsările Dâmboviţei, într-un oraş mai bine rostuit.

30
/11
/16

Cinematografele indiene vor trebui să difuzeze imnul național înaintea fiecărei proiecții de film, a decis miercuri Curtea Supremă din India. Ordinul vine pe fondul unei dezbateri la nivel național cu privire la ascensiunea naționalismului agresiv în India sub conducerea partidului hindus de dreapta Bharatiya Janata Party.

30
/11
/16

Cu ocazia Sărbătorilor, micii actori din centrele umanitare Mia’s Children și The Door au pus în scenă “Steaua Nordului”, un spectacol pentru întreaga familia - canto, clovnerii și dans. Coregrafia a fost creată de la zero chiar de către copii. Spectacolul va avea loc pe 8 și 9 decembrie, de la ora 19.00, la Conservator, iar banii strânși din vanzarea biletelor vor fi donați copiilor.

30
/11
/16

Începutul lunii decembrie aduce la Radio România Muzical, unicul post românesc clasic, jazz & more, întâlniri memorabile: cu unul dintre cei mai importanți compozitori ai tuturor timpurilor, Wolfgang Amadeus Mozart, comemorat la 225 ani de la moarte, dar și mari spectacole de operă, transmise în direct de pe două dintre cele mai importante scene ale lumii: Teatrele Metropolitan din New York și Scala din Milano

30
/11
/16

Gigi Căciuleanu, alături de trupa sa, repetă pe scena Teatrului EXCELSIOR pentru cel mai nou spectacol al său, #EMOJIPLAY. Avanpremiera va avea loc pe 13 decembrie, iar premiera oficială pe 14 decembrie în Sala Mare a Teatrului EXCELSIOR.

30
/11
/16

Capodoperă a literaturii universale, adevărată încercare pentru interpreţi şi creatorii de spectacol, piesă de perenă actualitate, plină de învăţăminte pentru cei de astăzi, ca şi pentru contemporanii lui Shakespeare, Regele Lear revine pe scena Teatrului Naţional din Bucureşti după 46 de ani de la memorabila montare a lui Radu Penciulescu, cu George Constantin în rolul titular.

29
/11
/16

Trecutul ne dezvăluie foarte multe lucruri, nu doar o incurabilă melancolie. Trecutul are o anumită forţă de a se impune în actualitate fără a-şi face simtiţă prezenţa. Acest lucru se petrece şi cu teatrul în general când pur şi simplu vorbim despre teatru, chiar dacă o facem la timpul trecut. Forţa sa este invizibilă şi efectele devin vizibile când doar îi constatăm absenţa.

Page 1 of 57512345...102030...Last »