Lecţia de energie a lui Marius Manole
https://www.ziarulmetropolis.ro/lectia-de-energie-a-lui-marius-manole/

Marius Manole, care a jucat în mai multe spectacole, care au însumat nouă reprezentaţii, sâmbăta şi duminica trecută. În acelaşi timp, maestrul Radu Beligan a jucat de patru ori, în doar două zile. Iar astăzi, cei doi reprezentaţi ai culturii româneşti vor mai avea o reprezentaţie a spectacolului-emblemă naţională, „Lecţia de violoncel“, de la ora 19.00, la Teatrul Metropolis din Bucureşti.

Un articol de Judy Florescu|11 martie 2014

Energia este unul dintre cele mai preţioase bunuri ale omului, în zilele noastre: când o avem, o abuzăm și o risipim, iar când nu o avem nu știm de unde s-o luăm. Unii oameni își valorifică energia prin muncă. Unul dintre acești oameni este Marius Manole, care a jucat în mai multe spectacole, care au însumat nouă reprezentaţii, sâmbăta și duminica trecută. În acelaşi timp, maestrul Radu Beligan a jucat de patru ori, în doar două zile. Iar astăzi, cei doi reprezentați ai culturii românești vor mai avea o reprezentaţie a spectacolului-emblemă națională, „Lecţia de violoncel“, de la ora 19.00, la Teatrul Metropolis din Bucureşti.

Trebuie specificat de la început că nu actorii se ocupă de programarea spectacolelor, ci teatrele. Dacă un actor poate susţine nouă reprezentaţii consecutive, oare un spectator este în stare să meargă la fiecare în parte? Pentru a răspunde la această întrebare, m-am supus la un test de „fidelitate teatrală“.

Mi-am făcut harta teatrelor, mi-am calculat drumul dintre ele, în timp și în kilometri, pe jos sau cu metroul, şi l-am urmat pe Marius Manole la toate spectacolele lui.

Ziua 1: Primul spectacol. „Lecția de violoncel“ începe de la ora 11.00 la Teatrul Metropolis. De la ora 14.00, Marius Manole fuge la Godot Cafe Teatru, pentru „Două liniuțe“, apoi de la ora 16.00, se întoarce la Metropolis. După aplauze, pleacă spre Grădina Icoanei, unde, de la ora 18.30, are un rol în „Crimă și pedeapsă“, la Teatrul Bulandra. Ultima oprire este la Green Hours pentru „O piesă deșănțată“ de la ora 22.00.

În interviul pe care mi-l acorda anul trecut, Marius Manole îmi povestea că el ar juca și la matineu, pentru că există spectatori cărora le este mai comod să vină la ora dimineții la teatru. Într-adevăr, sala a fost plină la „Lecţia de violoncel“, iar oamenii care au primit flyere cu următoarele spectacole ale actorului, la ieşirea din teatru, exclamau zâmbind: „Alt spectacol cu Marius Manole? Doamne, cât joacă băiatul ăsta! Sper să putem noi ține pasul cu el.”

marius manole

Marius Manole, fotografiat de Elena Simion

Dar Marius Manole apare în fugă și mă obligă să ţin pasul cu el, strigându-mi: „Hai, următorul!”. Cum poți fugi, după ce ai jucat teatru timp de şase ore? Chiar că sunt lucruri care nu se învață la facultate…

Ploaia măruntă pune beţe în roate şi se pare că nu avem timp să ajungem de la Bulandra la Green Hours. „Crimă și pedeapsă“ se termină exact în momentul în care ar trebui să înceapă „O piesă deșănțată“. Când te grăbești, parcă atunci întârzii și mai mult.

A doua zi se termină tot cu „O piesă deșănțată“, la Green, înaintea căreia este solicitantul spectacol „Crimă și pedeapsă“ de la Bulandra, înainte de care e tot „Lecția de violoncel“ de la ora 16.00, precedată de „7 dintr-o lovitură“, la Godot. Iar de la 11.00, Manole jucase în „Lecția de violoncel“. Mereu, după aplauze, Marius Manole iese repede şi se pierde prin mulțime, pe care o traversează ca un fulger.

Domnul de pază abia apucă să-l vadă şi îmi spune: „L-ai văzut? Așa făcut și ieri. Fuge de la un teatru la altul. O să aibă «Lecția de violoncel» și la Timișoara. În ziua aia va avea doar un spectacol.”

Citiţi şi: Marius Manole: „Joc din frica de a nu avea ce juca mâine“

Marius Manole este un om care își găsește energia muncind. În 2008, şi Radu Beligan spunea într-o conferință de la TNB: „Mă odihnesc de muncă printr-o altă muncă”. Era o afirmație care pare periculoasă în vremurile noastre, în care stresul este boala cronică de care nu ne săturăm să suferim, iar jobul acea activitate despre care nu avem de spus prea multe lucruri bune. Dar marii oameni de cultură ne demonstrează că munca este cât se poate de benefică, atât pentru ei, cât şi pentru societate.

Foto cu Marius Manole – teatrele Metropolis, Bulandra, Godot Cafe, Green Hours

26
/01
/24

Stagiunea curentă a Teatrului Naţional de Operetă şi Musical Ion Dacian include o montare în premieră mondială a musicalului JACK, ÎNTRE DRAGOSTE ŞI NEBUNIE este inspirat de povestea întunecată şi fascinantă a celebrului criminal în serie şi expune o versiune multi-faţetată a acestei istorii ce a cutremurat Anglia victoriană  şi este încă înconjurată de aburii misterului.

26
/01
/24

Mădălina Pavăl vorbește despre „Gazda“, spectacolul ei sonor de la Teatrelli, care are premiera pe 31 ianuarie și 1 februarie, de la ora 19.00, dar nu ne lasă nelămuriți nici în ceea ce privește cele mai frumoase lucruri care îi traversează viața. Totul, într-un interviu sub formă de alfabet.

26
/01
/24

Teatrul Municipal „Bacovia” lansează apelul de înscrieri pentru ediția a - XXX - a (2024) a evenimentului BACĂU FEST MONODRAME, ce se va desfășura în perioada 9 - 13 mai 2024.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.

26
/01
/24

UNATC „I.L. Caragiale” din București prezintă, în cadrul proiectului ARHIVA ACTIVĂ derulat de Centrul de Pedagogie și Studiul Imaginii „Sorin Botoșeneanu”, o retrospectivă cuprinzând toate cele șapte filme de lungmetraj ale cineastului Nae Caranfil.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

25
/01
/24

Teatrul Mic anunță premiera oficială a spectacolului „Eu sunt propria mea soție” de Doug Wright, traducerea și regia Teodora Petre, scenografia Ioana Pashca, mișcare scenică Alina Petrică, muzică Cezar Antal. Evenimentul va avea loc pe 30 ianuarie 2024, ora 19:00, la Sala Studio – Str. Gabroveni nr. 57.

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.