„Toate aceste nopţi albe / All These Sleepless Nights”, „filmul documentar deghizat în ficţiune, teribil de sexy şi năucitor în aparenta lui frivolitate”, după cum îl descrie Mihai Chirilov, directorul artistic al Festivalului Internaţional de Film Transilvania, va intra în cinematografe vineri, 28 iulie.
Un articol de Liliana Matei|22 iulie 2017
Lungmetrajul va rula în Baia Mare, Botoșani, Brașov, Brăila, Bucuresti, Cluj, Constanța, Craiova, Iași, Gura Humorului, Odobești, Pitești, Sfântu Gheorghe și Timișoara.
Înainte de asta, Toate aceste nopți albe va avea parte de trei avanpremiere în București. Prima va fi miercuri, 26 iulie, organizată în parteneriat cu Unteatru iar intrarea va fi liberă în limita a 100 de locuri.
Joi, 27 iulie, urmează alte două avanpremiere: una la cinema Elvira Popescu, de la 20.30, și una la The Point. Biletele pot fi achiziționate de aici.
Docu-ficțiunea Toate aceste nopți albe, o experiență imersivă despre ce înseamnă să fii tânăr și fără griji, laureată cu premiul pentru regie la competiția World Cinema – film documentar a Festivalului de la Sundance, este „filmul pe care Terence Malick tot încearcă de zece ani să-l facă”, aflăm de pe Indiewire.
Povestea implică doi prieteni foarte buni, o iubită, fostă a unuia, actuală a celuilalt, vreo două ex-iubite, o sumedenie de prieteni, amici, trecători și multe, niciodată prea multe petreceri. Lumea a fost aleasă pe criterii de dezinhibare pentru că regizorul își propusese să facă un film care să urmărească o stare, nu poveștile unor personaje. Așa că filmările au început abia după lungi discuții despre discuțiile din fața camerei și cum e mai bine să se întâmple ele, ceea ce încalcă regulile fundamentale ale fimului documentar, cu atât mai mult cu cât s-a tras sunet separat în studio pentru fiecare dialog din secvențele de petrecere. Regizorul a mers chiar mai departe: a dat o camera go-pro (cu lentila schimbată) personajelor sale și le-a spus să se filmeze în momentele pe care și-ar dori să și le amintească. Când a primit materialul filmat însă s-a văzut obligat să-l învețe pe unul dintre băieți cum să folosească un program de editare. “Erau lucruri mult prea personale acolo, la care nu voiam să mă uit. Le-am spus: uitați-vă pe material și alegeți 30 de minute pe care ați fi de acord să le folosesc în film.” Aceea este sursa secvențelor mai deocheate din film, aflăm dintr-un interviu cu Michal Marczak pe TheFilmStage.
Ce înseamnă să fii cu adevărat treaz într-o lume care se mulțumește să doarmă? Kris și prietenul său cel mai bun, Michal, își trăiesc viața și iubirile la maxim, hoinărind neobosiți pe străzile Varșoviei, plutind în deriva nesiguranței și a euforiei tinereții.
Regizorul și directorul de imagine Michal Marczak, 35 de ani, s-a remarcat în 2010 cu primul său documentar, At the Edge of Russia, despre viața de zi cu zi a unui mic grup de soldați dintr-o bază militară de lângă granița finlandeză. Filmul a fost distins cu HBO Emerging Artist Award și cu Filmmaker Award la Hot Docs, precum și cu numeroase alte premii la festivaluri din întreaga lume.
Apoi a urmat documentarul Fuck for Forest (2012), despre un ONG din Berlin care, pe ideea că sexul poate schimba lumea, strânge bani pentru mediu prin vânzarea de filme porno home-made pe internet. Filmul a avut premiera la Festivalul de Film SXSW (South by Southwest) și a fost documentarul polonez cu cele mai multe proiecții în 2013, fiind numit de revista britanică Dazed & Confused drept „unul dintre cele mai inovatoare zece documentare din ultimii ani”.
Toate aceste nopți albe este o co-producție Polonia / Anglia, distribuit de Transilvania Film.