Violenta din cinematografie, în vizorul lui Obama
https://www.ziarulmetropolis.ro/violenta-din-cinematografie-in-vizorul-lui-obama/

Violenta din cinematografie îngrijorează autorităţile americane. Acestea au iniţiat o anchetă cu scopul de a determina dacă cineastii de la Hollywood au o anumită responsabilitate faţă de masacrele comise recent în Aurora (Colorado) şi Newtown (Connecticut).

Un articol de Petre Ivan|24 decembrie 2013

Violenta din cinematografie îngrijorează autoritățile americane. Acestea au iniţiat o anchetă cu scopul de a determina dacă cineastii de la Hollywood au o anumită responsabilitate faţă de masacrele comise recent în Aurora (Colorado) şi Newtown (Connecticut).

„În ceea ce priveşte violenţa armelor, trebuie să ne asigurăm că aceasta să nu fie glorificată, pentru că poveştile care le spuneţi modelează privirea şi viaţa copiilor noştri (…)

Poveştile pe care le spunem au o anumită importanţă. Iar voi sunteţi aceia care le povestesc mai frumos ca oricine altcineva de pe pământ.

Cine are puteri mari are şi responsabilităţi mari”, spunea Barack Obama, pe 26 noiembrie, în campusul studiourilor DreamWorks din Glendale, California.

A fost o declaraţie delicată. Hollywoodul şi în special Jeffrey Katzenberg, directorul DreamWorks Animation, se numără printre cei mai generoşi sponsori ai Partidului Democrat.

Este un fapt: violenţa din filmele americane a crescut, potrivit unui studiu realizat de Ohio State University şi Annenberg Public Policy Center din cadrul Universităţii Pennsylvania.

Mai mult decât atât, scenele de violenţă armată din filmele „PG-13” (nerecomandate minorilor sub 13 ani) s-au triplat din 1985, anul în care a fost introdusă încadrarea „PG-13”.

Acestea sunt în prezent la fel de violente ca filmele care au încadrarea „R” (interzise persoanelor sub 17 ani care nu sunt însoţite de un adult) sau chiar mai violente.

Sexul și violenta din cinematografie, la fel de dăunătoare pentru adolescenți

„Dacă sexul trebuie interzis persoanelor sub 17 ani, atunci acelaşi lucru ar trebui să se întâmple şi cu scenele armate de violenţă extremă”, afirmă Daniel Romer, unul dintre autorii studiului menţionat.

De aceeaşi părere este şi Michael Welner, doctor în psihiatrie: „Asasinii erau prezentaţi în trecut ca nişte monştri; de acum, ei sunt nu numai prezentaţi ca personaje cu care poţi să de identifici, precum Tony Soprano, ci şi ca nişte veritabili eroi!”

„Uitaţi-vă la eroii din serialul «Breaking Bad»: spectatorul vrea ca ei să scape, chiar dacă personajele trebuie să ucidă pentru asta, informează Mediafax.

Din punct de vedere cultural, se încalcă graniţa dintre bine şi rău”, a adăugat el.

Violenta din cinematografie

Pe 16 ianuarie, la o lună după masacrul comis în Newtown, Barack Obama a solicitat Congresului să deblocheze 10 milioane de dolari pentru Centers for Disease Control (CDC), principala agenţie guvernamentală în domeniul sănătăţii publice, pentru a finanţa cercetările despre „influenţa jocurilor video şi alte medii asupra violenţei”.

Ideea în sine pare o trimitere directă la Quentin Tarantino.

Pentru regizorul unor filme precum „Django Unchained”, „Kill Bill” şi „Reservoir Dogs”, violenţa din cinema reprezintă un lucru bun, pentru că ea este purificatoare:

„În mod evident, aceste crime în masă reprezintă o problemă care ţine de controlul armelor de foc şi de instituţionalizarea bolnavilor mintali”.

Masacrele recente au obligat Hollywoodul să îşi facă o introspecţie sinceră. Cel de la Newtown, în special, din cauza celor 26 de morţi, din care 20 erau copii.

Mulţi dintre actori sunt şi ei părinţi. Singura problemă este că violenţa pare să fie viagra box office-ului american, notează Mediafax.

Blockbusterurile marilor studiouri, realizate cu bugete uriaşe, se numără printre cele mai bune produse de export ale Americii.

Foto cu Violenta din cinematografie: Reservoir Dogs și Breaking Bad – Cinemagia

28
/02
/24

Filmul documentar AMAR, regizat de Diana Gavra, va avea putea fi văzut în premieră în cinematografe din 8 martie, iar până atunci spectatorii se vor putea întâlni cu regizoarea și parte din echipa filmului în două evenimente speciale:

27
/02
/24

Admiratorii lui Nicolae Corjos vor putea vedea sau revedea la Cinemaraton pe 27 februarie filmele Ora zero, Pădurea nebună, Un studio în căutarea unei vedete, Declaraţie de dragoste, Liceenii, Extemporal la dirigenţie, Liceenii Rock’n Roll, Alo aterizează străbunica, documentarul Sergiu Celibidache.

27
/02
/24

SkyShowtime a confirmat astăzi că Ted va fi disponibil pentru vizionare în toate piețele în care serviciul este disponibil, începând din 22 februarie. Primele patru episoade vor fi disponibile pentru vizionare în exclusivitate pe SkyShowtime din 22 februarie, urmând ca celelalte episoade să fie disponibile din 11 aprilie.

23
/02
/24

Regizorul francez Nicolas Philibert, unul dintre marile nume ale filmului documentar la nivel internațional, semnează regia filmului Pe Adamant (Sur l’Adamant). Filmul a avut premiera la Festivalul Internațional de Film de la Berlin în 2023, unde a câștigat Marele Premiu, Ursul de Aur.

22
/02
/24

Pe 27 februarie se împlinesc 2 ani de la dispariţia regizorului Nicolae Corjos, autorul celebrelor filme Liceenii şi Declaraţie de dragoste. Mai multe televiziuni vor puncta momentul, cu totul excepţională fiind iniţiativa postul de televiziune prin cablu Cinemaraton care pe 27 februarie va difuza întreaga zi titluri din filmografia lui Nicolae Corjos, atât filme artistice, cât şi documentare şi interviuri cu acesta.

21
/02
/24

Producția este adaptarea live-action a îndrăgitului serial de animație și urmărește aventurile lui Aang, tânărul avatar, în încercarea de a stăpâni cele patru elemente (Apă, Pământ, Foc, Aer), pentru a reinstaura echilibrul într-o lume amenințată de înfricoșătoarea Națiune a Focului. Serialul va avea premiera globală pe 22 februarie 2024, doar pe Netflix.

20
/02
/24

De vineri, 23 februarie, în 15 orașe din România va putea fi urmărit unul dintre cele mai premiate și apreciate filme din ultimul an: Sauna Secretelor / Smoke Sauna Sisterhood (regia Anna Hints), proaspăt distins cu trofeul pentru Cel mai bun documentar al anului la Premiile Academiei Europene din Film 2023, inclus de prestigioasa publicație The New York Times în Top 10 al celor mai valoroase filme din 2023.

20
/02
/24

Horia, filmul de debut în lungmetraj al regizoarei Ana-Maria Comănescu, va fi lansat pe marile ecrane din țară în 10 aprilie și este distribuit de August Film. Vladimir Țeca, Angelina Pavel sunt în rolurile principale. Din distribuție mai fac parte Liviu Cheloiu, Daniela Nane,  Mihaela Velicu, Dragoș Olaru și Robert Onofrei.