„Matthias&Maxime“, filmul regizat de Xavier Dolan, în cinematografe pe 31 ianuarie
https://www.ziarulmetropolis.ro/%e2%80%9ematthiasmaxime%e2%80%9c-filmul-regizat-de-xavier-dolan-%c3%aen-cinematografe-pe-31-ianuarie/

Prezentat în competiţie la Cannes, Matthias et Maxime este cel mai recent film al regizorului de origine canadiană Xavier Dolan şi va fi lansat în cinematografe în România pe 31 ianuarie. Filmul va avea o avanpremieră, la Cinema Elvire Popesco, pe 27 ianuarie, de la ora 20:00.

Un articol de Petre Ivan|24 ianuarie 2020

Biletele sunt disponibile pe Eventbook.ro.

Explorând teoria și practica relațiilor strânse de prietenie, Dolan filmează Matthias et Maxime împreună cu cercul lui real de prieteni. Într-un interviu pentru revista Vogue, regizorul spune că inițial nu a vrut să apară în film, dar că ,,cea mai frumoasă descoperire pe parcursul filmărilor a fost să vadă ușurința cu care prietenii săi au intrat în rol, ca niște actori profesioniști”.

Matthias (Gabriel d’Almeida Freitas) are în fața sa o carieră promițătoare de avocat și alături de el o iubită devotată (Marilyn Gastonguay). Pe de altă parte, cel mai bun prieten al său, Maxime (Xavier Dolan), lucrează ca barman și se chinuie să o întrețină pe mama sa (Anne Dorval), dependentă de alcool. Maxime vrea să plece în Australia și să uite de probleme, lucru pe care Matthias și ceilalți nu-l prea cred. În timpul unui weekend cu gașca, cei doi sunt puși într-o situație care le dă peste cap viețile și cercul de prieteni.

Matthias și Maxime aduce în prim plan gașca ta de prieteni din 31 ianuarie în cinematografe,  invitând toți cinefilii la un concurs pe Facebook și Instagram, a cărui miză este un voucher de călătorie cu care poți pleca în vacanță cu prietenii.

Fă-ți o fotografie alături de prietenii tăi, posteaz-o pe profilul tău (cu setarea publică activată) alături de hashtag-urile #matthiasetmaximefilmul și #ieftinuarie, și Voodoo Films, împreună cu Vola.ro vor premia prin tragere la sorți cea mai norocoasă gașcă. Premiul este un voucher de 500 de euro ce poate fi folosit pentru achiziționarea de bilete de avion și/sau cazare pe vola.ro, pentru un grup de minim trei persoane. Concursul intră în vigoare pe 23.01.2019 și este valabil până pe 31 ianuarie la ora 22:00. Detalii și regulament pe pagina de Facebook VoodooFilms și pe site voodoofilms.ro.

Matthias & Maxime va fi lansat în România de Voodoo Films începând cu 31 ianuarie și va putea fi văzut în București, Iași, Cluj Napoca, Vaslui, Sfântu Gheorghe, Brașov, Târgu Mureș, Sibiu, Timișoara, Slobozia și Pitești.

Rating: N15

Facebook: https://bit.ly/2GrnpH6
Instagram: https://goo.gl/RqFEpF
Website: https://voodoofilms.ro/

02
/11
/14

INTERVIU Adolf Hitler și Joseph Goebbels erau fani ai filmului de animație, ai lui Walt Disney și ai lui Mickey Mouse, afirmă, într-un interviu pentru Ziarul Metropolis, Ulrich Wegenast, director artistic şi programator al Festivalului de Film de Animaţie de la Stuttgart și invitat special al celei de-a patra ediții a Anim’est Chișinău.

31
/10
/14

Puține filme ar fi fost mai potrivite pentru a deschide noua ediție Anim’est Chișinău decât simpaticul „Minuscule - La Vallée des fourmis perdues” („Minuscule: Valea furnicilor pierdute”), o producție franceză din 2013 realizată de Thomas Szabo și Hélène Giraud.

30
/10
/14

Invitatul emisiunii Nocturne de vineri, 31 octombrie, este regizorul de film şi scenaristul Radu Mihăileanu. Discuţia dintre Marina Constantinescu şi Radu Mihăileanu este un regal de spiritualitate, filosofie şi umanitate, chiar la ore târzii, emisiunea fiind programată la TVR 1, TVR HD şi TVR+, de la ora 24.00.

30
/10
/14

Câteva din cele mai apreciate lungmetraje de animație recente, o retrospectivă a unui animator celebru, scurtmetraje și o conferință despre animație și propagandă sunt câteva din atracțiile celei de-a patra ediții a Festivalului Anim’est Chișinău, care are loc de joi până duminică la Cinema Odeon și Re:Animation Hub – Tipografia 5.

29
/10
/14

După ce a debutat ca lider în box office-ul american, Furia: Eroi anonimi conduce detaşat şi clasamentul încasărilor din România, unde a generat venituri de 557.000 RON, fiind vizionat în weekendul de lansare de aproximativ 30.000 de spectatori.

29
/10
/14

CRONICĂ DE FILM. „Maidan”, cel mai nou film de non-ficțiune al regizorului ucrainean Serghei Loznița, despre recentele revolte istorice de la Kiev, este o operă puternică, solicitantă, extrem de fin lucrată la nivelul imaginii și, mai ales, al sunetului.

27
/10
/14

Săli arhipline, întâlniri cu nume mari din lumea filmului și peste 8000 de bilete vândute deja la proiecțiile din festival – acesta este bilanțul primelor zile la Les Films de Cannes à Bucarest. Datorită cererii mari de bilete, au fost programate două proiecții suplimentare pentru filmele Leviathan și The Tribe

27
/10
/14

Câștigătorul Ursului de Argint pentru cel mai bun scenariu și al Premiului Juriului Ecumenic din cadrul Festivalului Internațional de la Berlin 2014, “Patimile Mariei / Stations of the Cross / Kreuzweg” în regia lui Dietrich Brüggemann are avanpremiera în cadrul Zilelor Filmului German, organizate de Goethe-Institut la București.

27
/10
/14

CRONICĂ DE FILM Inspirat de povestiri ale lui Cehov, „Winter Sleep” (Palme d`Or la Cannes) este, probabil, filmul lui Nuri Bilge Ceylan în care se vorbeşte cel mai mult. Este o uşoară schimbare de accent, pentru că precedentele sale şase opere privilegiau tăcerile, cadrele lungi şi contemplative, imaginile poetice, natura.

27
/10
/14

"Kowalski", de Andrei Creţulescu, a primit premiul pentru cel mai bun scurtmetraj la ediţia de anul acesta a Festivalului de Film de la Zagreb, care a avut loc în perioada 19 - 26 octombrie. Potrivit juriului regizorul român a câştigat premiul Căruciorul de Aur pentru "15 minute de plăcere pură a unui superb dialog, a unei interpretări şi regii mari. Şi pentru demonstrarea faptului că cinema-ul românesc este încă viu şi la înălţime".

24
/10
/14

CRONICĂ DE FILM Pentru un film care se vrea o comedie de succes, „Cuscrii”, de Radu Potcoavă, mizează prea puţin pe regie şi prea mult pe reflexele actorilor. Însă nici potenţialul comic al interpreţilor nu este fructificat la un nivel satisfăcător, din cauza scenariului rudimentar și a execuției lipsite de creativitate.