14 femei putrernice şi cea mai provocatoare producție cinematografică a anului
https://www.ziarulmetropolis.ro/14-femei-putrernice-si-cea-mai-provocatoare-productie-cinematografica-a-anului/

Luminiţa Gheorghiu, Ilinca Goia, Ana Ularu, Rodica Lazăr, Andreea Vasile, Diana Cavallioti, Crina Semciuc, Ioana Blaj, Mirela Bucovicean, Irina Marinescu, Cosmina Păsărin, Xonia, July Mayaya si Sore Mihalache sunt cele 14 femei puternice, curajoase care s-au alăturat filmului “Patimile Mariei”.

Un articol de Petre Ivan|30 octombrie 2014

14 femei putrernice / Cu o săptămână înainte de lansarea oficială în cinematografe a filmului “Patimile Mariei”, Parada Film va vernisa o expoziție inedită dedicată celei mai provocatoare producții cinematografice din 2014.

Expoziția reunește 14 femei celebre din teatru, social media, fashion și showbiz. Cele 14 personalități au acceptat provocarea de a poza cu o coroană de spini pe cap precum personajul principal al filmului pentru posterul oficial. Ideea seriei de portrete a pornit de la lungmetrajul inovator și original: 14 secvențe, 14 opriri pe drumul crucii. Portretele poartă semnătura lui Adi Marineci și a art designerului Alexandru Nimurad, machiajul a fost realizat de Diana Ionescu.

Fotografiile vor fi expuse la Cinema Studio în deschiderea Zilelor Filmului German iar apoi vor putea fi admirate din 1 Noiembrie în Alt Shift din Club Control.

Vernisajul expoziției va avea loc vineri seară, pe 31 Octombrie, de la ora 18:30 la Cinema Studio, în prezența celor 14 femei care au acceptat provocarea Parada Film de a fi parte din campania de promovare a lungmetrajului câștigător al Ursului de Argint pentru cel mai bun scenariu și al Premiului Juriului Ecumenic din cadrul Festivalului Internațional de la Berlin 2014.

Luminița Gheorghiu, Ilinca Goia, Ana Ularu, Rodica Lazăr, Andreea Vasile, Diana Cavallioti, Crina Semciuc, Ioana Blaj, Mirela Bucovicean, Irina Marinescu, 14 femeiCosmina Păsărin, Xonia, July Mayaya si Sore Mihalache sunt cele 14 femei puternice, curajoase care sunt alături de “Patimile Mariei”.

“Patimile Mariei / Stations of the Cross / Kreuzweg” în regia lui Dietrich Brüggemann are avanpremiera în cadrul Zilelor Filmului German, organizate de Goethe-Institut la București.

Proiecția este programată vineri, 31 octombrie, de la ora 19:00, la Cinema Studio în prezența actriței Lea van Acken și a co-scenaristei Anna Brüggemann.

Remarcat de critica internațională drept “o creație extraordinară” (Sound on Sight), “o poveste impecabilă stilistic” (Screen Daily), “o descindere riguroasă în iadul unei adolescente” (The Hollywood Reporter), “Patimile Mariei / Stations of the Cross / Kreuzweg” reprezintă o acuzație și, în același timp, legenda unei sfinte. Este o poveste despre religie, devoțiune și credință duse la extrem. Maria are 14 ani, iar familia ei face parte dintr-o comunitate de catolici fundamentaliști. Copila trăiește într-o lume modernă, însă inima ei îi aparține lui Isus. Vrea să-L urmeze, să devină sfântă și să ajungă în ceruri, precum sfinții-copii despre care i s-a tot povestit. Maria va traversa 14 etape așa cum Isus a făcut 14 opriri pe drumul Golgotei și își va atinge în cele din urmă scopul.

Debutanta Lea van Acken este fenomenală în rolul Mariei și impresionează profund în rolul fetei de 14 ani sufocată de religia strictă, precum și de dorința de a-și atinge scopul. Filmul în sine este la fel de radical ca și subiectul său, construit din 14 cadre fixe, lungi, ce îl determină pe spectator să contemple interacțiunile de pe ecran într-un mod cu totul diferit de cel tradițional. Brüggemann construiește filmul matematic și face o disecție silită a catolicismului fanatic.

După premiera mondială de la Berlinale, “Patimile Mariei / Stations of the Cross / Kreuzweg” și-a continuat traseul internațional în prestigioase festivaluri și a fost recompensat cu numeroase distincții precum: Premiul Stanley Kubrick pentru Inovatie la Traverse City Film Festival, Premiul Publicului la Festivalul de Film Wiosna / Varsovia, Polonia, Premiul pentru cel mai bun regizor la Festivalul de Film / Palic, Serbia, Premiul Criticilor de Festivalul de Film de la Edinburgh sau Premiul Juriului Ecumenic la Norwegian International Film Festival.

În “Patimile Mariei / Stations of the Cross / Kreuzweg”, Dietrich Brüggemann reia formal experiența din filmul său de debut, “Neun Szenen” (2006). Cadrele fixe, tablouri cu durată de până la 15 minute, constituie o provocatoare. Brüggemann nu simte nevoia de a conduce spectatorii prin decizii de montaj, ci îi lasă să privească neîngrădit și să vadă lucrurile în simultaneitatea lor.

Distribuit de Parada Film, “Patimile Mariei / Stations of the Cross / Kreuzweg” va rula în cinematografele din România din 7 noiembrie.

Foto: 14 femei putrernice – Parada Film

02
/11
/14

INTERVIU Adolf Hitler și Joseph Goebbels erau fani ai filmului de animație, ai lui Walt Disney și ai lui Mickey Mouse, afirmă, într-un interviu pentru Ziarul Metropolis, Ulrich Wegenast, director artistic şi programator al Festivalului de Film de Animaţie de la Stuttgart și invitat special al celei de-a patra ediții a Anim’est Chișinău.

31
/10
/14

Puține filme ar fi fost mai potrivite pentru a deschide noua ediție Anim’est Chișinău decât simpaticul „Minuscule - La Vallée des fourmis perdues” („Minuscule: Valea furnicilor pierdute”), o producție franceză din 2013 realizată de Thomas Szabo și Hélène Giraud.

30
/10
/14

Invitatul emisiunii Nocturne de vineri, 31 octombrie, este regizorul de film şi scenaristul Radu Mihăileanu. Discuţia dintre Marina Constantinescu şi Radu Mihăileanu este un regal de spiritualitate, filosofie şi umanitate, chiar la ore târzii, emisiunea fiind programată la TVR 1, TVR HD şi TVR+, de la ora 24.00.

30
/10
/14

Câteva din cele mai apreciate lungmetraje de animație recente, o retrospectivă a unui animator celebru, scurtmetraje și o conferință despre animație și propagandă sunt câteva din atracțiile celei de-a patra ediții a Festivalului Anim’est Chișinău, care are loc de joi până duminică la Cinema Odeon și Re:Animation Hub – Tipografia 5.

29
/10
/14

După ce a debutat ca lider în box office-ul american, Furia: Eroi anonimi conduce detaşat şi clasamentul încasărilor din România, unde a generat venituri de 557.000 RON, fiind vizionat în weekendul de lansare de aproximativ 30.000 de spectatori.

29
/10
/14

CRONICĂ DE FILM. „Maidan”, cel mai nou film de non-ficțiune al regizorului ucrainean Serghei Loznița, despre recentele revolte istorice de la Kiev, este o operă puternică, solicitantă, extrem de fin lucrată la nivelul imaginii și, mai ales, al sunetului.

27
/10
/14

Săli arhipline, întâlniri cu nume mari din lumea filmului și peste 8000 de bilete vândute deja la proiecțiile din festival – acesta este bilanțul primelor zile la Les Films de Cannes à Bucarest. Datorită cererii mari de bilete, au fost programate două proiecții suplimentare pentru filmele Leviathan și The Tribe

27
/10
/14

Câștigătorul Ursului de Argint pentru cel mai bun scenariu și al Premiului Juriului Ecumenic din cadrul Festivalului Internațional de la Berlin 2014, “Patimile Mariei / Stations of the Cross / Kreuzweg” în regia lui Dietrich Brüggemann are avanpremiera în cadrul Zilelor Filmului German, organizate de Goethe-Institut la București.

27
/10
/14

CRONICĂ DE FILM Inspirat de povestiri ale lui Cehov, „Winter Sleep” (Palme d`Or la Cannes) este, probabil, filmul lui Nuri Bilge Ceylan în care se vorbeşte cel mai mult. Este o uşoară schimbare de accent, pentru că precedentele sale şase opere privilegiau tăcerile, cadrele lungi şi contemplative, imaginile poetice, natura.

27
/10
/14

"Kowalski", de Andrei Creţulescu, a primit premiul pentru cel mai bun scurtmetraj la ediţia de anul acesta a Festivalului de Film de la Zagreb, care a avut loc în perioada 19 - 26 octombrie. Potrivit juriului regizorul român a câştigat premiul Căruciorul de Aur pentru "15 minute de plăcere pură a unui superb dialog, a unei interpretări şi regii mari. Şi pentru demonstrarea faptului că cinema-ul românesc este încă viu şi la înălţime".

24
/10
/14

CRONICĂ DE FILM Pentru un film care se vrea o comedie de succes, „Cuscrii”, de Radu Potcoavă, mizează prea puţin pe regie şi prea mult pe reflexele actorilor. Însă nici potenţialul comic al interpreţilor nu este fructificat la un nivel satisfăcător, din cauza scenariului rudimentar și a execuției lipsite de creativitate.