43 de scurtmetraje în competiția Bucharest International Dance Film Festival 2019
https://www.ziarulmetropolis.ro/43-de-scurtmetraje-in-competitia-bucharest-international-dance-film-festival-2019/

Din cele peste 1500 de producţii înscrise în cele trei secţiuni competiţionale din cadrul Bucharest International Dance Film Festival 2019 au fost selectate 43 de scurtmetraje, din 18 ţări de pe întreg mapamondul. Competiţia internaţională cu secţiunile  – Time Stand Witness, The Road not Taken şi Acts of Rebellion –  cuprinde 30 de filme, din 15  ţări. Bucharest International Dance Film Festival se va desfasura in perioada 4 – 8 septembrie 2019.

Un articol de Petre Ivan|16 august 2019

Bucharest International Dance Film Festival 2019: 30 de scurtmetraje, din 15 țări în competiția internațională; 8 filme românești selectate în competiția națională; 5 filme scurte în cursa pentru premiul din noua secțiune competițională dedicată musicalurilor

Din secțiunea Time Stands Witness fac parte 10 filme de dans, din 8 țări, iar diversitatea temelor întărește faptul că filmul de dans poate să fie sci fi, horror, poezie vizuală sau comedie. Un bărbat nu îmbătrânește niciodată, o femeie face un salt într-o altă realitate și doi artiști se îndrăgostesc la limita cosmosului – timpul fiind numitorul comun al acestor povești ieșite din comun.

Practices of Selfhood

În cadrul secțiunii The Road not Taken se umblă prin întuneric, se luptă pentru lumină și se caută noi modalități de a iubi. Ca în poezia lui Robert Frost, protagoniștii celor 11  filme, din nouă  țări, se găsesc în fața unor decizii imposibile.

Pentru cei ce își doresc mai multă acțiune, BIDFF a pregătit o proiecție inedită de nouă filme din Franța, Iran, Olanda, Anglia, Germania și SUA curatoriate în secțiunea Acts of Rebellion. Proiecțiile abordează mișcarea în toate formele ei, de la dans pe străzile Teheranului și șotron în Iran, până la dans contemporan în ringul de luptă și mișcare la carnavalul Voodoo din Caraibe.

Competiția națională, care a crescut considerabil față de anul 2016, când a fost introdusă în festival, reunește opt filme scurte românești sub tematica Practices of Selfhood. Regizori și coregrafi români se întâlnesc anul acesta în web-ul complicat al sinelui. Aceștia explorează tumultul zilnic, restabilind conexiunea cu propriile corpuri, descoperind noi căi către fantezii inadecvate. Opt scurtmetraje experimentale le vor reaminti privitorilor cum să se conecteze cu sinele și cu mediul în care trăiesc.

Time Stands Witness_Unfolding

Anul acesta, BIDFF deschide o nouă secțiune competițională dedicată musicalurilor avangardiste. O selecție exclusivă de cinci scurtmetraje din Franța, România, Cehia, precum și o coproducție Congo – Belgia, a căror personaje se luptă cu monotonia, se vor reuni sub tematica The Big Dreamers.

În închiderea ediției cu numărul 5 a Bucharest International Dance Film Festival va avea loc proiecția filmului documentar Magui Maryn: L’urgence d’Agir în regia lui David Mambouch. Maguy Marin este unul dintre cei mai importanți coregrafi de pe scena mondială. Fiică de imigranți spanioli, lucrările sale devin o revoltă plină de furie, dar și de optimism și candoare, în fața barbariei. Cariera sa și atitudinile politice pe care le-a adoptat în acest timp, au emanat mereu îndrăzneală, curaj și spirit de luptă, și nu încetează nici acum să miște corpuri și inimi.

Cea de-a cincea ediţie a Bucharest International Dance Film Festival va avea loc în perioada 4 – 8 septembrie, în șase locații din București. Tema ediţiei de anul acesta a singurului festival de gen din România este The Network/ Rețeaua și își propune să conecteze artiști, producători, selecționeri și jurnaliști care gravitează în jurul ideii de mișcare.

Website: http://www.bidff.ro/

Facebook page: https://www.facebook.com/bucharestinternationaldancefilmfestival/

Facebook event: https://www.facebook.com/events/2242840455764962/

Instagram: https://www.instagram.com/bidff.ro/

Foto: Bucharest International Dance Film Festival – facebook

01
/04
/19

Festivalul Internațional de Film Cinepolitica, singurul festival din Europa Centrală și de Est dedicat filmului politic, revine între 18 și 22 aprilie, în București, la Cinema Elvire Popesco. „The Factory”- regizat de Yury Bykov va deschide ediția cu numărul 8 a festivalului.

01
/04
/19

Lungmetrajul „Dumbo” al lui Tim Burton a înregistrat un debut sub aşteptări în box office-ul nord-american de weekend, cu încasări de 45 de milioane de dolari. Adaptarea făcută de Tim Burton pentru Disney îi are în distribuţie pe Colin Farrell, Michael Keaton, Eva Green şi Danny DeVito.

31
/03
/19

CRONICĂ DE FILM Cu tânăra actriță Adèle Haenel într-un savuros rol principal (o polițistă care vrea să îndrepte lucrurile neplăcute făcute de soțul său decedat), „En liberté!”, noul film al regizorului Pierre Salvadori, este o comedie plină de vitalitate care ia forma unei parodii de policier, dublată de un tragism discret.

28
/03
/19

CRONICĂ DE FILM Noul film al regizorului american Harmony Korine, „The Beach Bum” (2019), este portretul frenetic al unui hedonist: un pretins scriitor din Miami care trăiește o perioadă din petrecere în petrecere, cu alcool, droguri și sex, pe banii soției sale bogate.

27
/03
/19

CRONICĂ DE FILM Într-o industrie a horror-urilor americane de serie, convenţionale, repetitive, fără un minim discurs politic, „Us” („Noi”), al doilea lungmetraj al regizorului Jordan Peele, vine ca o (nouă) revelaţie ce confirmă un mare autor de filme de suspans care investighează realităţile neplăcute ale Americii.

20
/03
/19

Paul Schrader, David Lowery și Kent Jones sunt trei dintre regizorii ale căror filme vor fi proiectate în premieră în România în cadrul American Independent Film Festival. Ediția a 3-a a festivalului va avea loc între 12 și 18 aprilie, la Cinema PRO și Cinema Muzeul Țăranului din București, iar biletele vor fi disponibile în curând pe eventbook.ro și în rețeaua Eventbook.

20
/03
/19

OPINIE Pentru al doilea an consecutiv, trofeul Gopo pentru cel mai bun film ajunge la un lungmetraj care s-a remarcat în special prin succes la public, și mai puțin prin prezențe în festivaluri sau elogiile criticii. În acest caz, „Moromeții 2”, de Stere Gulea. Este reconfirmarea unei schimbări în receptarea filmului românesc.