A început eXplore dance festival #9!
https://www.ziarulmetropolis.ro/a-inceput-explore-dance-festival-9/

Cea de-a noua ediţie a celui mai important eveniment dedicat dansului contemporan şi performance-ului din România, eXplore dance festival — Bucharest International Contemporary Dance and Performance Festival a început la WASP — Working Art Spance and Production.

Un articol de Petre Ivan|4 octombrie 2014

Evenimentul marchează totodată sărbătorirea a doi ani de la deschiderea centrului de artă contemporană WASP — Working Art Space and Production, un spațiu independent ce se bucură în prezent de o activitate internațională intensă, găzduind rezidențe de creație și producție artistice, spectacole de dans și teatru contemporan, instalații new și trans-media, proiecții de film și evenimente speciale.

Cu un program concentrat și intens, ce chestionează mișcarea și prezența corpului, testând limitele tehnologiei versus arta conceptuală, dezvoltând dramaturgii în mișcare, eXplore dance festival a debutat în forță. Seara de deschidere a cuprins spectacolele Absolute Helligkeit (Naoko Tanaka, JP/DE), Treasured in the Dark (Thiago Granato, BR/DE) și Score #21 — Method of Elimination (Thomas Steyaert, BE), urmate de o recepție și de un DJ set nicecream.fm.

PROGRAM — SÂMBĂTĂ, 4 OCTOMBRIE 2014

Drifting Towards Non-Existence, Julia Danzinger (AT)
performance / preview / 30’
04.10.2014 / 19:00 / WASP

Ce este corpul într-un univers în care situațiile reale își pierd sensul? O continuare a rezidenței Juliei la Tanzquartier Viena (2013), Drifting Towards Non-Existence explorează reprezentarea personală în lumea digitală și cea reală, în diferite situații. Inspirat de identitatea Hikikomori — acele persoane care, trăind în izolare totală, trăiesc doar prin prisma lumii virtuale — acest performance cercetează noțiuni pierdute și regăsite legate de viața în propria noastră piele.

Julia Danziger s-a născut în 1981 în Viena și a studiat muzica și antropologia socială și culturală. Între 2005-2009 s-a format în dans contemporan la nivel profesional în Europa. În prezent, lucrează ca dansator/performer și coregraf freelance. A fost implicată într-o serie de proiecte în Franța, Suedia și Austria, a semnat o serie de coregrafii proprii, și, alături de coregraful Anna Knapp, a fondat asociația House of Motion din Viena.
An Un-Folding Process, Isabelle Schad (DE)
performance / 50’
04.10.2014 / 20:00 / WASP
Spectacolul conține nuditate.
Performance-ul va fi urmat de o discutie cu publicul.

În cadrul eXplore dance festival, Isabelle Schad va dezvălui și performa pasaje din Unturtled #1-4 și Der Bau, un solo dezvoltat și prezentat inițial în contextul Live Legacy Project: o corespondență între dansul contemporan german și mișcarea Judson Dance Theatre, din care a rezultat o întreagă serie, creată împreună cu Laurent Goldring. În această serie, costumul e considerat obiect de tranziție, cândva proteză a unui ultim strat-lipsă al corpului, și, simultan, primul expus spațiului extern. Costumul, ca organ, face posibilă explorarea corpului și a spațiului înconjurător, care este în același timp și scenă, și decor.

Coregraf și performer stabilit în Berlin, Isabelle Schad explorează relația dintre corp, limbajul și reprezentările sale. A fost membră a Ultima Vez / Wim Vandekeybus în Bruxelles și a lucrat cu Olga Mesa, Angela Guerreiro, Felix Ruckert, Eszter Salamon, printre mulți alții. În prezent este co-inițiator al Good Work, Praticable și al spațiului de lucru Wiesenburg-Halle.

PROGRAM — DUMINICĂ, 5 OCTOMBRIE 2014

CLIMAX, Yasmeen Godder (IL)
performance / 180’
05.10.2014 / 18:00 – 21:00 / MNAC
CLIMAX a fost inițial comisionat de către Petach Tikva Museum of Art pentru expoziția Set in Motion curată de Drorit Gur Arie și Avi Feldman.
Un performance prezentat cu sprijinul Ambasadei Israelului și al Muzeului Național de Artă Contemporană (MNAC).

Yasmeen Godder este unul dintre cei mai cunoscuți coregrafii din Israel ai momentului. Ea lucrează cu artistul şi dramaturgul Itzik Giuli şi este cunoscută pentru colaborările cu numeroși artişti vizuali. Când curatorii Drorit Gur-Arie şi Avi Feldman au abordat-o pentru a crea o nouă lucrare pentru Petach Tikva Museum of Art ca parte a expoziţiei Set în Motion; Dance-Art-Community, ea a decis să se întoarcă la vechile sale lucrări, să le revizuiască, întrebându-se ce poate fi identificat ca amprentă în aceste materiale fizice şi emoţionale; care este genealogia lor?

4_© Gadi Dagon

© Gadi Dagon

Cum pot evolua? Şi cum poate acest lexicon de mişcare să fie transformat într-o serie de sloganuri, gesturi şi expresii ce ar putea defini o comunitate? Folosind acest tip de gândire reflexivă — o privire care nu este retrospectivă în esenţă, şi nici nu aspiră la recontrucția unor lucrări timpurii — ea a iniţiat un proces intens de decontextualizare, din care a extras culmile fizice, emoţionale, comunale, spaţiale şi conceptuale.

Prin folosirea unor instrumente precum repetiţia, unisonul şi activităţile de grup ce nu îi sunt caracteristice, ea subliniază aceste vârfuri în moduri noi şi surprinzătoare. CLIMAX estompează graniţele dintre performer şi public, permiţând un nou contact între ei, călătorind prin intermediul intimităţii, forţei şi complicităţii.

Yasmeen, absolventă a Tisch School of the Arts din cadrul NYU, a câştigat numeroase premii, printre care un Bessie Award în New York, “Coreographers Award” din partea Ministerului Culturii din Israel, Premiul Landau pentru Excelenţă în Arte din partea Pais Foundation şi multe altele. Până în prezent, ea este autoarea a 10 lucrări: Hall (2001), Sudden Birds (2002) Two Playful Pink (2003), Strawberry Cream and Gunpowder (2004), I’m Mean, I Am (2006), Singular Sensation (2008) Love Fire (2009), Storm End Come (2011) See Her Change (2013) şi, cel mai recent, Ghost Exercise, alături de vechiul sau partener şi regizor secund, Itzik Giuli. A creat, de asemenea, şi lucrări mai scurte, precum Under2 (2005) pentru Compania Matanicola şi The Toxic Exotic Disappearance Act (2011) pentru Batsheva Dance Company.

PROGRAM — MARȚI, 7 OCTOMBRIE & MIERCURI, 8 OCTOMBRIE 2014
0002 | birdville, Simona Deaconescu (RO
PREMIERĂ
dans contemporan / 40’
7.10.2014 / 19:30 / WASP
8.10.2014 / 19:30 / WASP

Spectacolul va fi urmat de o discuție cu coregraful.

Corpul nostru este o arhivă în continuă evoluție, care încă prezintă mistere legate de eficiență și perisabilite. Este, probabil, cel mai tehnologic lucru pe care îl cunoaștem. Cu fiecare pas pe care îl facem construim o parte din univers și, de fiecare dată când ne mișcăm, schimbăm lumea. Pe măsură ce începem să înțelegem aceste procese, realizăm că suntem dansați ca parte a unei organizații de activități ai cărei autori nu suntem noi. Camera 0002 este populată de dansatori hibridizați, îmbrăcați cu corpuri augumentate, care trăiesc într-o lume virtuală creată și organizată independent de dorința lor.

Coregrafa Simona Deaconescu, recent întoarsă de la Viena, unde a beneficiat de o bursă danceWEB, își continuă seria de spectacole interdisciplinare care cercetează dezvoltarea dansului în raport cu știința. Acest spectacol s-a concretizat de-a lungul acestei veri, în urma a două rezidențe artistice, la WASP — Working Art Space & Production și în studiourile Battery Dance din New York.

O feerie tehnologică interactivă care vorbește despre dorința de îmbunătățire și fragilitate, 0002_birdville este o nouă cameră virtuală, care face parte din proiectul serial lansat de Tangaj Dance în 2013, prin spectacolul Camera 0001_Fabrica de vise și scurmetrajul de dans Silent Places (în colaborare cu Oleg Mutu).

Vezi trailer:
Programul complet al festivalului este disponibil aici.
Bilete și informații utile:

30
/10
/18

Diego Armando Maradona, care-și serbează, astăzi, cea de-a 58-a anaiversare, fâcând schimb de tricouri cu Freddy Mercury, în anul 1981. Pe atunci, promițătorul Maradona, care juca la Boca Juniors, nu debutase încă la Cupa Mondială, în timp ce membrii trupei Queen lucrau la cel de-al zecelea album, "Hot Space".

30
/10
/18

Se împlinesc astăzi trei ani de la una dintre cele mai mari tragedii post-decembriste: 64 de oameni au murit în urma incendiului de la clubul Colectiv din cauza rănilor. Un supraviețuitor al incendiului a fost a 65-a victimă la aproape doi ani de la tragedie. Cele 65 de victime ale incendiului vor fi comemorate, în această seară, prin Marșul Chitarelor, ce va porni la ora 19.00 din Piața Unirii și se va încheia la clubul Colectiv, unde va avea loc și un moment muzical.

29
/10
/18

Un concert ieșit din comun la Sala Radio, cu prima audiție absolută a unor cântece scrise de un compozitor american pe versuri de Mihai Eminescu, în limba română. Musical Bridges se intitulează concertul care-i aduce la București, pe baritonul american David Small și pe pianista de origine română, Angela Drăghicescu.

26
/10
/18

Pe 3 noiembrie, HOSPICE Casa Speranței vă propune o seară de muzică și fapte bune în beneficiul copiilor și al adulților care înfruntă un diagnostic incurabil Trei grupuri vocale extraordinare și artiști care susțin cauza îngrijirii paliative vor urca pe scena Ateneului Român pentru a oferi Timp pentru Viață pacienților îngrijiți de HOSPICE Casa Speranței.

25
/10
/18

Un duo formidabil, la Carnegie Hall: faimosul pianist Lang Lang acompaniindu-l pe tatăl său, Lang Guo-ren, care-și demosntrează, aici, talentul pe o străveche "erhu" (vioara chinezească cu două coarde). Vorba proverbului, "așchia nu sare departe de trunchi".

23
/10
/18

Două dintre cele mai cunoscute creații ale ”Titanului” (cum este adesea numit Beethoven) - Concertul nr. 5 pentru pian și orchestră – supranumit ”Imperialul” și Simfonia nr. 6 – ”Pastorala” compun programul evenimentului de la Sala Radio.

22
/10
/18

Scriam în textul intitulat Gloria cântului, Gloria Ţării – spune Mariana Nicolesco –  publicat în caietul-program al Cursurilor de Măiestrie Artistică pe care le-am oferit în vară: «Celebrăm în acest an, prin puterea vocii şi a cântului, Centenarul Marii Uniri a românilor, împlinire a milenarelor aspiraţii şi dovadă a forţei tectonice a neamului nostru, onorând marile conştiinţe naţionale, eroii şi martirii acestuia.

16
/10
/18

Festivalul SoNoRo, aflat la cea de-a XIII-a ediție, propune pentru anul acesta o ediție cu Efecte Secundare! SoNoRo se va desfășura în perioada 2-20 noiembrie 2018, în București, Timișoara, Cluj-Napoca, Brașov și Sibiu.

15
/10
/18

Pe Vic Chesnutt* l-am văzut prima oară atunci când cei de la “Cowboy Junkies” l-au invitat să cânte cu ei pe “Trinity Revisited”. Cu pălăriuța aia ciudată, figura lui îmi amintea de Tolouse Lautrec și de Michel Petrucciani. Poate și de Peter Sellers, atunci când îl parodia pe Lautrec, în Pantera Roz.

11
/10
/18

Ați ascultat vreodată vioara de colecție pe care cânta George Enescu?  Dacă nu ați avut încă ocazia, nu trebuie să pierdeți concertul susținut vineri, 12 octombrie (de la ora 19.00), la Sala Radio, de violonistul GABRIEL CROITORU, alături de Orchestra Națională Radio și sub bagheta dirijorului de talie internațională NICOLAE MOLDOVEANU.

11
/10
/18

După o lansare spectaculoasă, la Teșcani, la finalul lunii august, și după un periplu în alte patru orașe ale țării, Turneul național 100 x Enescu, susținut de Bucharest Festival Orchestra și dirijorul Cristian Lupeș, ajunge luna aceasta la București.Pe 23 și 28 octombrie, publicul este invitat la concertele ce vor fi susținute la Universitatea Națională de Muzică și la Muzeul Național al Literaturii Române, parteneri ai turneului.

09
/10
/18

Doi artiști foarte apreciați pe scenele internaționale, flautistul Matei Ioachimescu și pianista Mara Dobrescu, și-au dat o întâlnire de prim rang într-un proiect muzical excepțional: ROMANIAN RHAPSODY, o serie de concerte extraordinare, în 7 orașe din România, între 21 și 30 Octombrie. Turneul se va încheia cu un recital la Muzeul Național Cotroceni din București,  Salonul Cerchez, Marți 30 Octombrie, de la ora 19:00.

08
/10
/18

Din 2010, jazzul de cea mai bună calitate este la el acasă în spațiul nonconformist și primitor al Teatrului Act din București; în 10 octombrie 2018 se deschide o nouă stagiune de concerte, cea cu numărul 9, care propune lunar noi provocări pentru admiratorii genului. O noutate este și implicarea în organizarea acestei stagiuni a unicului post românesc clasic, jazz & more – Radio România Muzical, alături de Orchestrele și Corurile Radio România.

04
/10
/18

Artiști de renume internațional, printre care se numără dirijorii  Christian Badea, Paul Nadler, Gerd Schaller, Horia Andreescu, Alexander Walker, Camil Marinescu, alături de mari soliști - celistul Misha Maisky, violoniștii Valeriy Sokolov și David Grimal, pianiștii Khatia Buniatishvili, Elizabeth Sombart, Lukasz Krupinski, Daniel Ciobanu -, vor fi oaspeții Filarmonicii „George Enescu” în stagiunea aniversară 2018-2019.

02
/10
/18

Ediția a XVI-a a Concursului Internațional “George Enescu” a adus la București cu 26% mai mulți concurenți față de anul 2016, într-una dintre cele mai puternice ediții din istoria de 60 de ani a Concursului. Peste o treime din concurenții participanți la fiecare secțiune aveau, la momentul înscrierii, cel puțin un alt premiu internațional și aproape jumătate dintre ei concertaseră cu orchestre importante din țara de origine sau pe scene internaționale.