‘Cause everybody hurts, sometimes… Poveștile lui Radu
https://www.ziarulmetropolis.ro/cause-everybody-hurts-sometimes-povestile-lui-radu/

Pe Vic Chesnutt* l-am văzut prima oară atunci când cei de la “Cowboy Junkies” l-au invitat să cânte cu ei pe “Trinity Revisited”. Cu pălăriuţa aia ciudată, figura lui îmi amintea de Tolouse Lautrec şi de Michel Petrucciani. Poate şi de Peter Sellers, atunci când îl parodia pe Lautrec, în Pantera Roz.

Un articol de Radu Enescu|15 octombrie 2018

Mâna dreaptă, contorsionată pe chitară, avea anchiloza mâinii lui Django, dar nu și virtuozitatea gitanului. Părea că doar mângâie din când în când chitara, ca pe ceva pe care nu-l mai poate folosi, dar de care nici nu poate să se despartă… ca și când ar sta lângă catafalc, cu mâna grea, rece, a iubitei moarte în mana lui schimonosită.

Iar ochii mari, rugători, un pic umezi, aminteau de un Crist al lui El Greco, cu crucea în spate și ochii spre cer. Rămăsese aproape complet paralizat la 18 ani, în urma unui accident de mașină. Ajunsese acum, la 45 de ani, să-si poarte cu greu durerile, operațiile și datoriile (pentru că orice ameliorare a durerii e pe bani).

Nimeni, niciodată, nu a mai purtat o cerere de eutanasiere la vedere, pe față, pe tot trupul, așa cum o purta Vic. La câteva luni de la cântarea din biserica Holy Trinity a luat o supradoză de medicamente care ajuta la relaxarea muțchilor. A murit relaxat.

‘Cause everybody hurts, sometimes…

* Cântărețul și compozitorul Vic Chesnutt (imobilizat într-un scaun cu rotile încă din adolescență), a murit în decembrie 2009, la Atena, la vârsta de 45 de ani, după ce medicii nu au reușit să îl trezească din coma în care intrase în urma unei tentative de sinucidere.

Foto: Vic Chesnutt – facebook

 

13
/03
/24

Gabriel Bebeșelea, unul dintre cei mai bine cotați dirijori români peste hotare, aplaudat în prestigioase săli de concerte ale lumii, ca Auditorium-ul din Barcelona, Musikverein – Viena sau Sala Ceaikovski – Moscova, apreciatul violonist Alexandru Tomescu și vioara Stradivarius Elder-Voicu pe care are privilegiul de a interpreta, și un program dedicat integral lui Mozart definesc un eveniment de neratat la Sala Radio.

28
/02
/24

Primăvara sosește la Sala Radio cu abonamente și bilete pentru ultimele 3 luni ale stagiunii cu numărul 95 pe scena Radio România! Abonamentele pentru perioada aprilie - iunie 2024 vor fi disponibile la vânzare în perioada 28 februarie – 5 martie 2024. Biletele individuale vor fi puse în vânzare începând din data de miercuri, 6 martie 2024.

28
/02
/24

“Mamma Mia!”, cel mai faimos musical din România, revine weekend-ul acesta pe scena Sălii Palatului din Capitală, într-o nouă reprezentație de zile mari, asta după ce în ultimii cinci ani spectacolul a fost văzut de peste 80.000 de români. Până acum producția a avut nu mai puțin de 33 de reprezentanții în țara noastră, în nouă orașe, dintre care doar 20 în București, unde fiecare spectacol a fost sold-out de fiecare dată.

27
/02
/24

Prima zi a primăverii aduce pe scena Sălii Radio un mărțișor muzical ! Vineri, 1 martie 2024 (de la 19.00), ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO va interpreta Simfonia nr. 1 - Simfonia primăverii, semnată de ROBERT SCHUMANN, un tablou muzical al anotimpului revenirii la viață.

27
/02
/24

Turneul SoNoRo Conac ajunge în 2024 la ediția a XII-a, intitulată „L’heure bleue” – un titlu inspirat de acel interval de timp în care finalul de zi se pregătește să facă loc înserării, apoi nopții. „Ora albastră” va fi – din perspectiva SoNoRo – un spațiu de visare și un răstimp în care muzica se materializează, trece dincolo de contururi și prinde viață în mod desăvârșit, în unele dintre cele mai frumoase edificii din țara noastră.