A început FEST – FDR / „Viața-i mai frumoasă după ce mori”, de Mihai Mănuțiu, a deschis Festivalul
https://www.ziarulmetropolis.ro/a-inceput-fest-fdr/

Spectacolul „Viaţa-i mai frumoasă după ce mori” realizat de Mihai Mănuţiu a deschis, miercuri, cea de-a XX-a ediţie Festivalului Dramaturgiei Româneşti, care are loc în perioada 15-22 aprilie.

Un articol de Petre Ivan|16 aprilie 2015

Miercuri, 15 aprilie, pe scena Teatrului Național din Timișoara, s-a dat startul celei de a XX-a ediții a FEST-FDR (Festivalul European al Spectacolului Timișoara – Festival al Dramaturgiei Românești), festivalul care, între 15 și 22 aprilie și 6-13 iunie, plasează teatrul românesc contemporan în context internațional.

Rolul selecționerului festivalului a fost acela de a aduce  la Timișoara cele mai bune creații, în cazul FDR, pe texte românești, fie clasice, fie contemporane.

”Intenția mea este ca, urmărind ce se întâmplă în alte zone din România, să încerc să fac o imagine mozaicată, un puzzle de direcții, de teme, de preocupări (…). Avem regizori care sunt preocupați de dramaturgia românească, avem actori care joacă cu plăcere și, o concluzie a acestui an, avem teatre de stat care se apleacă din ce în ce mai mut către dramaturgia contemporană care, poate, acum câțiva ani, era puțin marginală”, a precizat teatrologul Oana Borș, selecționerul festivalului.

Dramaturgia românească s-a dezvoltat și a ajuns într-un punct în care spectacolul de teatru contemporan privește cu maximă atenție textul românesc. Anul acesta, ediția se concentrează puternic pe ceea ce înseamnă individualitate. Am pus reflectorul mult mai atent decât, poate, am făcut-o până acum. Întocându-mă la Art of Ageing, la ”arta de a îmbătrâni”, vă propunem să căutăm arta de  a trăi împreună, de a învăța

ORGANIC -  regia Andrei Majeri, Teatrul National Bucuresti

ORGANIC – regia Andrei Majeri, Teatrul National Bucuresti

să trăim împreună, civilizat –  Ada Hausvater, managerul Teatrului Național.

FEST –FDR este organizat cu sprijinul Ministerului Culturii, al Primăriei Municipiului și Consiliului Local Timişoara.

Secțiunea FDR s-a deschis, în Sala Mare a Teatrului Național, cu spectacolul Viața-i mai frumoasă după ce mori (Teatrul “Tomcsa Sándor” Odorheiul Secuiesc), pus în scenă de Mihai Măniuțiu.

A urmat, la Sala 2, Organic de Saviana Stănescu, în regia lui Andrei Măjeri (Teatrul Național București).

Ediția din acest an a FDR înglobează un alt eveniment în care Teatrul Național este organizator, The Art of Ageing – 1st European Theatre and Science Festival, creat în cadrul Convenției Teatrale Europene.

Foto: FEST – FDR – Adrian Pîclișan / TNTm

11
/11
/13

Regizorul Andrei Gruzsniczki și actorii Ofelia Popii, Sorin Leoveanu și Florin Piersic Jr. vor lua parte la proiecția în premieră mondială a filmului „Quod Erat Demonstrandum” azi, la Festivalul Internațional de Film de la Roma (8 – 17 noiembrie).

11
/11
/13

Cea mai nouă producție a companiei independente de teatru și film Create.Act.Enjoy, din Cluj-Napoca, este un spectacol de teatru-dans, creat pentru spații alternative. ,,Lost in Transition” pornește de la ideea că societatea de astăzi se află într-un moment de răscruce: între comoditate și acțiune, între stagnare și reacție, între rutină și inovație.

11
/11
/13

Marți, 12 noiembrie, de la ora 19.00, la Institutul Francez, Sala Elvire Popesco, are loc lansarea albumului Sonoro Conac, care cuprinde lucrările fotografului Șerban Mestecăneanu și texte scrise de Luiza Zamora, cu un concept grafic semnat de Corina Duma.

11
/11
/13

CRONICĂ DE CONCERT „Un artist îşi asumă riscuri”, aşa s-ar putea sintetiza ceea ce pianista Valentina Lisitsa a împărtăşit cu jurnaliştii şi publicul bucureştean pe parcursul zilei de 5 noiembrie 2013, la Ateneul Român.

11
/11
/13

Timp de trei zile, între 14 și 16 noiembrie, la Sala Union („Paul Călinescu”) a Cinematecii Române, vor putea fi vizionate cele mai interesante și expresive scurtmetraje și mediu metraje ale studenților și absolvenților școlilor de film din București (promoțiile 2012, 2013).

11
/11
/13

CRONICĂ DE FILM Inspirat din nuvela cu acelaşi titlu a lui Mircea Eliade şi promovat ca primul horror românesc, „Domnişoara Christina”, în regia lui Alexandru Maftei, este un film de o platitudine regretabilă, care nu doar că nu produce fiorii scontaţi, dar frizează uneori şi ridicolul.