A Pigeon Sat on a Branch Reflecting on Existence a câştigat Leul de Aur, la Veneţia
https://www.ziarulmetropolis.ro/a-pigeon-sat-on-a-branch-reflecting-on-existence-a-castigat-leul-de-aur-la-venetia/

Pelicula „A Pigeon Sat on a Branch Reflecting on Existence”, regizată de suedezul Roy Anderson, a câştigat Leul de Aur la cea de-a 71-a ediţie a Festivalului Internaţional de Film de la Veneţia.

Un articol de Petre Ivan|8 septembrie 2014

În discursul de acceptare a trofeului Leul de Aur, regizorul Roy Anderson a spus că filmele ar trebui să fie „umaniste” şi că va încerca în continuare să realizeze pelicule extraordinare.

Lungmetrajul său „A Pigeon Sat on a Branch Reflecting on Existence”, ultima parte a unei trilogii, este o coproducţie Suedia-Germania-Norvegia-Franţa, fiind format dintr-o serie de viniete (filme scurte) suprarealiste, potrivit Reuters.

Filmul „A Pigeon Sat on a Branch Reflecting on Existence” a fost apreciat de juriul ediţiei din acest an a festivalului pentru cadrele complexe şi reflecţiile tăcute despre ce înseamnă să fii o fiinţă umană.

Juriul ediţiei din acest an a evenimentului a fost prezidat de compozitorul de muzică de film Alexandre Desplat, care a fost secondat de Joan Chen, Philip Gröning, Jessica Hausner, Jhumpa Lahiri, Sandy Powell, Tim Roth, Elia Suleiman şi Carlo Verdone.

Leul de Argint pentru cel mai bun regizor a fost decernat rusului Andrei Konchalovski pentru filmul „The Postman’s White Nights”, o poveste filmată în stil documentarist, plasată într-un mic oraş de pe malul unui lac din Rusia.

Marele premiu al juriului a fost decernat lui Joshua Oppenheimer pentru „The Look of Silence”. Regizorul nu a fost prezent la gala de premiere, dar a transmis un mesaj video din Chicago, unde era blocat în aeroport din cauza unei furtuni.

Premiul special al juriului a fost primit de filmul „Sivas”, de Kaan Müjdeci, o coproducţie Turcia-Germania.

Pelicula „Birdman or The Unexpected Virtue of Ignorance”, regizată de Alejandro Gonzales Inarritu, care are în distribuţie o serie de actori celebri, precum Michael Keaton, Naomi Watts, Edward Norton şi Emma Stone, şi care a şi deschis ediţia din acest an a Festivalului de la Veneţia, a fost favorita publicului, dar nu a primit niciun premiu.

Lungmetraje regizate de cineaşti celebri, precum Fatih Akin, Abel Ferrara, Alejandro Gonzalez Inarritu, Lars Von Trier, Manoel de Oliveira şi James Franco, au fost proiectate în competiţia celei de-a 71-a ediţii a Festivalului de Film de la Veneţia.

De asemenea, pe afişul lungmetrajelor care au fost proiectate la Veneţia în acest an s-au regăsit actori celebri, precum Al Pacino, Bill Murray, Willem Dafoe, Ethan Hawke şi Jennifer Aniston.

Foto cu Leul de Aur şi A Pigeon Sat on a Branch Reflecting on Existence – Cinemagia

03
/02
/17

Ajuns la a patra ediție, Festivalul Ceau, Cinema! din Timișoara lansează apelul la înscriere în secțiunea competițională internațională, dedicată filmelor de lungmetraj: ficțiune, documentar sau animație. Sunt vizate filme din 2016 sau 2017, din țările cu minorități tradiționale în regiunea Banatului. Selecționerul Competiției este criticul de film Ionuț Mareș.

03
/02
/17

Când pronunți ”Dan Puric”, audiența se grupează rapid în două tabere, sintetizabile cam așa: ”e deștept, le zice bine și e un munte de talent” sau ”lasă-mă, dom’ne, în pace..” (cel puțin). Pe mine, multe dintre spectacolele și vorbele lui m-au bucurat adânc, în același timp unele din (zic eu) marotele sale mi-au provocat un rid în plus. În mod clar, e un ”ne-oarecare”, totodată nescutit de ”cele ale omului”.  Îți place sau nu de el, e un fluviu în felul lui.

02
/02
/17

„Belgica”, filmul care are toate șansele să te teleporteze din sala de cinema direct în club pe ritmuri originale de Soulwax, va intra pe marile ecrane din România pe 17 februarie, distribuit de Transilvania Film.

02
/02
/17

CRONICĂ DE FILM. E dificil de scris despre un debut care se anunţa promiţător, dar care se dovedeşte dezamăgitor, aşa cum este „La drum cu tata”, de Anca Miruna Lăzărescu, o regizoare româncă stabilită în Germania, unde a absolvit Universitatea de Televiziune și Film din München.

31
/01
/17

 „Dictatorii sunt întotdeauna dezinformaţi. E rezultatul fricii pe care o sădesc. Cad în propria lor capcană: a terorii. De fapt, mi-e frică - mi-e frică să spun tot ce gândesc. Dacă acest carnet cade în mâna cuiva? La români, stomacul e mai important decât creierul. Chiar şi decât picioarele...", nota în jurnalul său regizorul Alexandru Tatos, pe 20 mai 1973. Într-o zi de 31 ianuarie (1990) Alexandru Tatos înceta din viaţă.

31
/01
/17

A vrut să se facă aviator și a devenit actor, pentru că așa cum spunea în ale sale memorii “cea mai frumoasă frumusețe este meseria pe care mi-am ales-o și căreia m-am dedicat vreme de 50 de ani. Privind în urmă pot spune că nu aş schimba nimic la viaţa mea. Am avut o viaţă bogată şi fericită. Am avut o imaginaţie suficient de bogată încât să pot să mă închipui în tot felul de situaţii sociale în care aş fi putut să trăiesc şi să-mi dau seama că nu m-ar fi satisfăcut niciuna”.

28
/01
/17

Trei regizori - Gabriel Achim, Ruxandra Ghiţescu şi Andreea Păduraru. Trei poveşti speciale. Trei scurtmetraje româneşti simpatice - "Carne de iepure", "Nina" şi "Bricostory", disponibile pe platforma gratuită Cinepub.

28
/01
/17

Peste 150 de persoane au vizionat, în avanpremieră, la Cinema City din AFI Palace Cotroceni, filmul „Fondatorul”. Acesta prezintă povestea reală a originalului antreprenor american Ray Kroc – un agent de vânzări care a transformat McDonald’s-ul într-un imperiu global şi un brand cunoscut de toată lumea.

26
/01
/17

INTERVIU „Cred că experimentul este obligatoriu pentru un artist”, afirmă regizorul Adrian Sitaru. Despre noul său lungmetraj „Fixeur”, acum în cinematografe, spune că, „fiind un film despre jurnalism şi jurnalişti, am încercat să reproducem şi să amestecăm stilistica de reportaj TV de calitate în cea de cinema clasic”.

26
/01
/17

Filmele ''Bacalaureat'' al regizorului român Cristian Mungiu și ''Toni Erdmann'', cu participare românească, al regizoarei germane Maren Ade se numără printre nominalizările la premiile franceze Cesar, la categoria ''Cel mai bun film străin''. ''Elle'' de Paul Verhoeven și ''Frantz'' de François Ozon domină nominalizările la „Oscaruri franceze” - câte 11 fiecare -, inclusiv la categoriile ''Cel mai bun film'' și ''Cel mai bun regizor''.