„Acasă la tata” de Mimi Brănescu, regia Claudiu Goga, în premieră la Teatrul Național Iași
https://www.ziarulmetropolis.ro/acasa-la-tata-de-mimi-branescu-regia-claudiu-goga-in-premiera-la-teatrul-national-iasi/

La sfârşitul săptămânii, pe 16 şi 17 noiembrie, pe scena Sălii Mari, ora 19:00, va avea loc cea de-a doua premieră a stagiunii Teatrului Naţional Iaşi, Acasă la tata de Mimi Brănescu, în regia lui Claudiu Goga, un spectacol de excepţie, dedicat Zilei Dramaturgiei Româneşti. Pe 15 noiembrie este programată avanpremiera, în cadrul unui eveniment caritabil de notorietate, Zâmbet în dar, gală organizată de Salvaţi Copiii Iaşi.

Un articol de Petre Ivan|15 noiembrie 2019

Claudiu Goga, revenit la Iași pentru cea de-a opta montare la Naționalul ieșean, îi are alături în acest proiect teatral provocator pe Lia Dogaru, scenografa spectacolului, Constantin Dimitriu pe partea video, și o excepțională distribuție care reunește actorii: Teodor Corban, Cosmin Maxim, Ionuț Cornilă, Ada Lupu, Petronela Grigorescu, Doina Deleanu, Adi Carauleanu, Constantin Avădanei, Dumitru Năstrușnicu, Radu Homiceanu, Andrei Sava.

Evenimentul marchează și două aniversări importante, emoționante, sărbătorite de întreaga echipă a Teatrului Național Iași: actorul Adi Carauleanu, societar al Teatrului Național Iași,  împlinește 35 de ani de teatru pe această scenă, iar actorul Teodor Corban, 30 de ani de când joacă la Naționalul ieșean. Ambii actori fac parte din distribuția noii producții.

Claudiu Goga, regizorul spectacolului:

„Există multă dragoste în Acasă la tata. Dragoste nespusă, ascunsă, trecută, prezentă, risipită, regăsită. Așa cum există și mult orgoliu, multă frustrare, multă mândrie și multă modestie, multă agresivitate și mult bun-simț. De aceea, atunci când este spus, adevărul doare. Și tot de aceea, minciuna doare la fel. Ca să-l parafrazez pe Elton John, te iubesc și îmi pare rău sunt cuvintele cel mai greu de spus de către personajele lui Mimi Brănescu.  Prin urmare, nici nu le spune nimeni în mod direct.

Acasă la tata este o piesă despre cei care nu câștigă. Nu despre cei învinși, ci despre cei care nu câștigă, sau, cum ar spune un personaj din piesă, despre cei care atunci când ajung la linia de start constată că „toți ceilalți au plecat deja”. Sunt oameni care au calități, au potențial, oameni care nu au făcut greșeli ireparabile. Nu sunt nici mai buni, nici mai răi ca alții care totuși au noroc în viață. Ratarea lor nu are nimic excepțional. Prin lipsa de cauze spectaculoase, ratarea lor este ea însăși ratată. De fapt, nici nu e sigur că este vorba despre ratare. Este mai degrabă altceva, ceva pentru care nu s-a inventat încă un cuvânt, pentru că oamenii din piesa lui Mimi Brănescu pot găsi oricând argumente valabile pentru a demonstra că le este și bine, și rău.”

Nicoleta Munteanu, critic de teatru:

„Piesa lui Mimi Brănescu vorbește despre singurătate, eșec și acceptarea a ceea ce sunt acești oameni mici, prinși în cenușiul propriilor existențe ca într-o capcană din care, oricât s-ar zbate, nu pot ieși. Doar întrezăresc diferența dintre ceea ce ar fi putut să fie și ceea ce este viața lor, iar reacțiile – indiferent că este vorba despre asumarea neputinței, despre dispreț, furie sau despre revoltă – sunt doar pulsiuni care le dau iluzia că încă nu s-a împotmolit totul, că încă pot ține la distanță umbra ratării. ”

Următoarele reprezentații vor avea loc pe 12 și 28 decembrie. Spectacolul nu este recomandat copiilor sub 12 ani. Durata: două ore, fără pauză.

autor: Mimi Brănescu

regia și ilustrația muzicală: Claudiu Goga

scenografia: Lia Dogaru

video: Constantin Dimitriu

distribuția: Teodor Corban, Cosmin Maxim, Ionuț Cornilă, Ada Lupu, Petronela Grigorescu, Doina Deleanu, Adi Carauleanu, Constantin Avădanei, Dumitru Năstrușnicu, Radu Homiceanu, Andrei Sava. 

03
/09
/14

E dificil, de multe ori, să identificăm originea exactă a unui cuvânt. Lingviștii și istoricii au ipoteze și explicații pentru „nașterea” oricărui termen, însă, uneori, nu există prea multe modalități de a le verifica. Așa se întâmplă și în cazul cuvântului „mujdei”.

03
/09
/14

Ultimele două avioane deţinute de cântăreţul american Elvis Presley, denumite "Lisa Marie" şi "Hound Dog II", au fost scoase la vânzare şi nu vor mai fi expuse la Graceland începând din aprilie 2015.

02
/09
/14

Regizorul german de origine turcă Fatih Akin a fost amenințat cu moartea de ultranaționaliștii turci după realizarea filmului "The Cut", ce tratează genocidul armean din 1915, peliculă ce a fost proiectată la Mostra de la Veneția, potrivit declarațiilor cineastului,informează lefigaro.fr.

02
/09
/14

Theatre Acting Club organizează în data de 27 septembrie cel de-al doilea atelier gratuit de teatru în engleză de anul acesta. Atelierul va avea loc la librăria de carte străină Books Express, Str. Grădiştea Floreştilor, Nr. 17 – Bucureşti.

02
/09
/14

"Cremă de zahăr ars. Astăzi îi spunem dragoste", "Freak show", "Forma lucrurilor", "Frumoasa şi bestia", "Un tramvai numit Dorinţă" şi "Cinci ore cu Mario" sunt câteva dintre spectacolele pe care iubitorii de teatru le pot vedea în această săptămână la Teatrl Godot Cafe Ţăndărică şi UnTeatru.

02
/09
/14

Actorul american Al Pacino a impresionat, sâmbătă seară, la cea de-a 71-a ediţie a Mostrei de la Veneţia, unde proiecţia a două filme ale sale, dintre care unul inclus în competiţie, i-a oferit ocazia de a evoca subiecte intime: meseria de actor, tinereţea şi momentele dificile din viaţa sa.

02
/09
/14

Festivalul de teatru pentru liceeni Ideo Ideis s-a încheiat săptămâna trecută, la Alexandria. Anul acesta, juriul (din care au făcut parte actorii Marius Manole, Andi Vasluianu, Vlad Zamfirescu și Medeea Marinescu) n-a mai oferit premii, ci „experiențe”.

02
/09
/14

Docuart Fest, festivalul de film documentar românesc, aflat la cea de-a treia ediție, și-a ales filmele participante care vor fi proiectate și jurizate în perioada de desfășurare a evenimentului, 1-5 octombrie.

01
/09
/14

CRONICĂ DE FILM. „The Expendables 3: Eroi de sacrificiu” urmează aceeași rețetă simplistă – multă cafteală - din primele două producții ale seriei. Și mizează pe noi nume celebre de interpreți ai unor foști eroi de filme de acțiune, pentru ca aceștia să arate că încă mai pot și pentru a stimula nostalgiile publicului.

01
/09
/14

Pianista Elisabeth Leonskaja, laureată a Concursului Enescu în 1964: „Imediat dupa 1989, când încă se vedeau la București urmele gloanețelor pe clădiri, la Concursul și la Festivalul Enescu veneau mari muzicieni din toată lumea. Nu poți decât să te înclini în fața acestor lucruri!”