Actorul american James Gandolfini a murit la vârsta de 51 de ani
https://www.ziarulmetropolis.ro/actorul-american-james-gandolfini-a-murit-la-varsta-de-51-de-ani/

Actorul american James Gandolfini, celebru pentru rolul Tony Soprano din serialul HBO „Clanul Soprano“, a decedat la vârsta de 51 de ani, în Italia, a anunţat miercuri presa americană. Actorul a murit în urma unei crize cardiace.

Un articol de Corina Vladov|20 iunie 2013

Actorul american James Gandolfini, celebru pentru rolul Tony Soprano din serialul HBO „Clanul Soprano“, a decedat la vârsta de 51 de ani, în Italia, a anunţat miercuri presa americană. Actorul a murit în urma unei crize cardiace.

Potrivit bbc.co.uk, citat de Mediafax, Gandolfini se afla în Italia pentru a participa la un festival de film organizat în Sicilia.

James Gandolfini a devenit celebru cu rolul „naşului“ din „Clanul Soprano“, care a rulat pe micile ecrane timp de opt ani, iar ultimul episod al acestei saga a unei familii de mafioţi din New Jersey, difuzat în Statele Unite pe 11 iunie 2007, a fost urmărit de mai multe milioane de spectatori. Pentru că ultimul episod al serialului nu a dat lămuriri exacte despre destinul „naşului“, mulţi au speculat că va urma un lungmetraj, însă producătorii au negat acest lucru.

Calificat de New York Times ca, „poate, cea mai mare operă a culturii americane din ultimii 25 de ani“, serialul „Clanul Soprano“ a obţinut, de la crearea sa în 1999, cu 126 nominalizări şi 21 premii Emmy, dar şi cinci Globuri de Aur. Gandolfini a câştigat pentru rolul lui Tony Soprano 3 premii Emmy şi un Glob de Aur.

La începutul lunii iunie, „Clanul Soprano“ a fost desemnat serialul cu cel mai bun scenariu din istoria televiziunii americane, într-un top alcătuit de Sindicatul scenariştilor americani (Writers Guild of America).

După serialul „Clanul Soprano“, James Gandolfini a jucat pe Broadway, în piesa „God of Carnage“, fiind elogiat de critica de specialitate. El a mai jucat pe Broadway în 1995, în piesa „On The Waterfront“.

James Gandolfini a mai jucat în filme precum „Iubire adevărată/ True Romance“ (1993), „Familie în stil italian/ Italian Movie“ (1993), „Un mafiot la Hollywood/ Get Shorty“ (1995), „12 oameni furioşi/ 12 angry men“ (1997), „Mexicanul/ The Mexican“ (2001), „Toţi oamenii regelui/ All the king’s men“ (2006), „Ucide-i cu tandreţe/ Killing them softly“ (2012). Gandolfini a produs, în 2007, documentarul „Alive Day Memories: Home from Iraq“, în care a intervievat 10 veterani ai războiului din Irak.

Al doilea său documentar a fost lansat în 2010 – „Wartorn: 1861-2010“ analizează impactul stresului posttraumatic asupra soldaţilor care au participat la diferite războaie din istoria Americii şi asupra familiilor acestora.

02
/11
/14

INTERVIU Adolf Hitler și Joseph Goebbels erau fani ai filmului de animație, ai lui Walt Disney și ai lui Mickey Mouse, afirmă, într-un interviu pentru Ziarul Metropolis, Ulrich Wegenast, director artistic şi programator al Festivalului de Film de Animaţie de la Stuttgart și invitat special al celei de-a patra ediții a Anim’est Chișinău.

31
/10
/14

Puține filme ar fi fost mai potrivite pentru a deschide noua ediție Anim’est Chișinău decât simpaticul „Minuscule - La Vallée des fourmis perdues” („Minuscule: Valea furnicilor pierdute”), o producție franceză din 2013 realizată de Thomas Szabo și Hélène Giraud.

30
/10
/14

Invitatul emisiunii Nocturne de vineri, 31 octombrie, este regizorul de film şi scenaristul Radu Mihăileanu. Discuţia dintre Marina Constantinescu şi Radu Mihăileanu este un regal de spiritualitate, filosofie şi umanitate, chiar la ore târzii, emisiunea fiind programată la TVR 1, TVR HD şi TVR+, de la ora 24.00.

30
/10
/14

Câteva din cele mai apreciate lungmetraje de animație recente, o retrospectivă a unui animator celebru, scurtmetraje și o conferință despre animație și propagandă sunt câteva din atracțiile celei de-a patra ediții a Festivalului Anim’est Chișinău, care are loc de joi până duminică la Cinema Odeon și Re:Animation Hub – Tipografia 5.

29
/10
/14

După ce a debutat ca lider în box office-ul american, Furia: Eroi anonimi conduce detaşat şi clasamentul încasărilor din România, unde a generat venituri de 557.000 RON, fiind vizionat în weekendul de lansare de aproximativ 30.000 de spectatori.

29
/10
/14

CRONICĂ DE FILM. „Maidan”, cel mai nou film de non-ficțiune al regizorului ucrainean Serghei Loznița, despre recentele revolte istorice de la Kiev, este o operă puternică, solicitantă, extrem de fin lucrată la nivelul imaginii și, mai ales, al sunetului.

27
/10
/14

Săli arhipline, întâlniri cu nume mari din lumea filmului și peste 8000 de bilete vândute deja la proiecțiile din festival – acesta este bilanțul primelor zile la Les Films de Cannes à Bucarest. Datorită cererii mari de bilete, au fost programate două proiecții suplimentare pentru filmele Leviathan și The Tribe

27
/10
/14

Câștigătorul Ursului de Argint pentru cel mai bun scenariu și al Premiului Juriului Ecumenic din cadrul Festivalului Internațional de la Berlin 2014, “Patimile Mariei / Stations of the Cross / Kreuzweg” în regia lui Dietrich Brüggemann are avanpremiera în cadrul Zilelor Filmului German, organizate de Goethe-Institut la București.

27
/10
/14

CRONICĂ DE FILM Inspirat de povestiri ale lui Cehov, „Winter Sleep” (Palme d`Or la Cannes) este, probabil, filmul lui Nuri Bilge Ceylan în care se vorbeşte cel mai mult. Este o uşoară schimbare de accent, pentru că precedentele sale şase opere privilegiau tăcerile, cadrele lungi şi contemplative, imaginile poetice, natura.

27
/10
/14

"Kowalski", de Andrei Creţulescu, a primit premiul pentru cel mai bun scurtmetraj la ediţia de anul acesta a Festivalului de Film de la Zagreb, care a avut loc în perioada 19 - 26 octombrie. Potrivit juriului regizorul român a câştigat premiul Căruciorul de Aur pentru "15 minute de plăcere pură a unui superb dialog, a unei interpretări şi regii mari. Şi pentru demonstrarea faptului că cinema-ul românesc este încă viu şi la înălţime".

24
/10
/14

CRONICĂ DE FILM Pentru un film care se vrea o comedie de succes, „Cuscrii”, de Radu Potcoavă, mizează prea puţin pe regie şi prea mult pe reflexele actorilor. Însă nici potenţialul comic al interpreţilor nu este fructificat la un nivel satisfăcător, din cauza scenariului rudimentar și a execuției lipsite de creativitate.