Ada Solomon: Publicul vrea filme de epocă. Nu mai vrea pelicule cu comunism, în apartamente
https://www.ziarulmetropolis.ro/ada-solomon-publicul-vrea-filme-de-epoca-nu-mai-vrea-pelicule-cu-comunism-in-apartamente/

Ada Solomon, producătoarea lungmetrajului „Aferim!”, singurul film românesc din competiţia Festivalului de la Berlin 2015, spune că publicul român nu mai vrea „pelicule despre comunism, într-un apartament”, adăugând că spectatorii aşteaptă producţii de epocă.

Un articol de Petre Ivan|13 februarie 2015

Ada Solomon vorbeşte, în interviul acordat Mediafax despre procesul de finanţare pentru cel mai recent lungmetraj al lui Radu Jude, dar şi despre perioada dedicată documentării, despre care producătoarea spune că a fost cea mai interesantă parte a proiectului, cea de „găsire a surselor şi a felului în care redai o lume aflată la o distanţă de 200 de ani”.

Proiectul lui Radu Jude a fost la un pas de a nu primi finanţare de la Centrul Naţional al Cinematografiei (CNC) din România, Solomon precizând că suma pe care a primit-o în urma concursului CNC a fost „aproape egală cu suma pe care a primit-o din Bulgaria, puţin mai mare decât cea pe care a primit-o din Cehia”.

Cum credeţi că va fi primit filmul de publicul din România?

Ada Solomon: Eu sper foarte tare că filmul va fi apreciat de publicul românesc, cred că, deşi este un limbaj un pic mai pretenţios, cu arhaisme, este un limbaj foarte accesibil şi foarte amuzant şi care va atrage publicul. Îl va simţi foarte aproape. Pentru mine, asta a fost surprinzător.

Că aşa cum vorbesc personajele o limbă care este o limbă veche, cu anumite cuvinte care nu se înţeleg decât în context, totuşi, el vorbeşte o limbă românească şi comunică mult mai firesc şi mai aproape de spectatorul obişnuit decât o fac filmele de actualitate.

De ce, nu ştiu să spun: nu ştiu dacă este măiestria lui Florin Lăzărescu şi a lui Radu Jude, dacă e măiestria scriitorilor din care s-au inspirat şi autorilor populari pe care îi citează în scene întregi, în dialoguri întregi din film scenariştii filmului, dar este ceva cu totul special.

Plus că un film de epocă este ceva ce place publicului şi aşteaptă. Nu mai vor filme despre comunism, nu mai vor filme într-un apartament şi gata. Şi mai are ceva filmul este filmat în nişte zone din România care au apărut destul de puţin.

Precum Cula Greceanu.

Ada Solomon: Da, este Cula Greceanu, este rezervaţia naturală Măcin, este rezervaţia naturală Comana şi alte lacuri şi păduri din jurul Bucureştiului, Ploieştiului, dar şi spre Giurgiu. Sunt multe locuri în care am mers şi mi-a fost confirmat că avem o ţară minunată.

Ce a însemnat „Aferim!” ca producţie?

Aferim, de Radu Jude

Aferim, de Radu Jude

Ada Solomon: Un buget de aproape 1,4 milioane de euro, cele trei ţări coproducătoare, sprijin de la programul MEDIA al Uniunii Europene, sprijin de la Eurimages, programul Consiliului Europei pentru coproducţii, sprijinul vânzătorilor noştri internaţionali: Beta Cinema, iar din ţară am avut o seamă întreagă de finanţatori cărora le mulţumesc şi fără de care filmul n-ar fi fost gata. (…) Contribuţia esenţială a venit de la Cinema City.

Despre Ada Solomona şi Aferim

În 2013, Ada Solomon a primit premiul Eurimages pentru coproducţie, o distincţie oferită de Academia de Film Europeană care recunoaşte rolul decisiv al coproducţiilor în industria cinematografică din Europa.

Unul dintre cele mai de amploare proiecte cinematografice româneşti din ultimii ani, „Aferim!”, în regia lui Radu Jude, este un un film istoric a cărui acţiune are loc în Ţara Românească a începutului de secol XIX. Un zapciu, interpretat de actorul Teodor Corban, însoţit de fiul său (Mihai Comănoiu) caută un rob fugar (Cuzin Toma).

Festivalul Internaţional de Film de la Berlin a debutat pe 5 februarie şi se va încheia duminică.

Foto: Ada Solomon, Aferim – cinemagia

08
/11
/14

Ben Cross şi Dragoş Bucur fac din comedia Alt Love Building un film de 5 Oscaruri, CV-ul cumulat al celor doi actori însumând nu mai puţin de patru statuete şi o nominalizare, distincţii dobândite de filmele ,,Chariots of Fire” şi ,,The Way Back”.

07
/11
/14

CRONICĂ DE FILM Noul film al rusului Andrei Zviaghințev, „Leviathan”, este o alegorie despre puterea discreționară și impunisabilă, ale cărei victime, oamenii simpli, par a-și avea propria vină pentru lumea decăzută și damnată în care trăiesc.

07
/11
/14

La cererea publicului, șase filme din programul Les Films de Cannes à Bucarest vor avea parte de proiecții suplimentare la Cinema Elvira Popescu, între 13 și 16 noiembrie. Spectatorii vor putea viziona filmele: Winter Sleep, Leviathan, The Tribe, Maidan, Bridges of Sarajevo și La Jaula de Oro.

06
/11
/14

Câștigătorul Ursului de Argint pentru cel mai bun scenariu și al Premiului Juriului Ecumenic de la Berlinale 2014, “Patimile Mariei” se lansează vineri, 7 noiembrie, în cinematografele din București și alte 16 orașe.

05
/11
/14

În competiția de lungmetraj internațional a celei de-a șasea ediții a KINOdiseea - Festivalul Internațional de Film pentru Copii și Familie, care va avea loc între 14 și 19 noiembrie, în București, au fost selecționate 12 filme și animații, care vor putea fi urmărite în exclusivitate la Cinema Studio, Cinemateca Eforie și Cinema Pro.

04
/11
/14

Satiră cinematografică la adresa lumii showbiz de la Hollywood, Maps to the Stars a fost considerat de presă drept cel mai bun film al regizorului din ultimii zece ani. De săptămâna trecută rulează în toate cinematografele din România, distribuit de Independenţa Film.

03
/11
/14

Mii de spectatori au umplut sălile Studio, Patria și Elvira Popescu, la cel mai așteptat eveniment cinematografic al toamnei: Les Films de Cannes à Bucarest. Între 24 și 30 octombrie, peste 14.000 de spectatori au luat parte la proiecții și dezbateri, un număr record pentru istoria de doar cinci ediții a festivalului

02
/11
/14

INTERVIU Adolf Hitler și Joseph Goebbels erau fani ai filmului de animație, ai lui Walt Disney și ai lui Mickey Mouse, afirmă, într-un interviu pentru Ziarul Metropolis, Ulrich Wegenast, director artistic şi programator al Festivalului de Film de Animaţie de la Stuttgart și invitat special al celei de-a patra ediții a Anim’est Chișinău.