Alexandru Mihail, regizor: „«O casă de păpuşi – partea a doua» este o piesă de familie prin excelență
https://www.ziarulmetropolis.ro/alexandru-mihail-regizor-o-casa-de-papusi-partea-a-doua-este-o-piesa-de-familie-prin-excelenta/

„Ideea producerii piesei decurge dintr-o nevoie dublă a teatrului contemporan românesc, de înnoire tematică şi stilistică“, spune regizorul Alexandru Mihail despre „O casă de păpuşi – partea a doua“, spectacolul care are premiera la Teatrul Metropolis din Bucureşti.

Un articol de Dan Boicea|28 ianuarie 2022

Oana Pellea, Vlad Ivanov, Victoria Cociaș și Catinca Maria Nistor urcă pe scenă în datele de 28, 29, 30 și 31 ianuarie, dar și în 8 și 12 februarie, de la ora 18.30, în Sala Olga Tudorache a Teatrului Metropolis. Biletele pot fi achiziționate online, apăsând pe acest link.

Regizorul Alexandru Mihail a observat că există în prezent o lipsă de producții teatrale care să combine dezbaterea pe teme politice/sociale ale momentului cu “entertainment-ul” pur, specific teatrului.

„Avem pe de-o parte piese politice cu mesaj partinic, ancorate in realități cotidiene sau reinterpretări de texte clasice, metaforice și ermetice. Teatrul vestic european e animat astăzi de o întoarcere la simplitatea argumentului tragediei antice grecești, adus într-un limbaj și context contemporan. Teatrul grecesc era conceput să dezbată înalte probleme filozofice și morale ale unei comunități într-un mod comprehensibil, cu efect personal, oferind, în același timp, divertisment de masă. În plus, tragedia greacă nu durează mai mult de o oră și jumătate. Această întoarcere la argumentul scenic simplu, accesibil, imediat, își propune spctacolul nostru“, punctează regizorul.

Nora a făcut o alegere în urmă cu douăzeci ani, nu în piesa noastră, ci în cea originală a lui Ibsen: și-a abandonat familia. Din acel moment, ea și-a trăit întreaga viață încercând să-și justifice ei însăși decizia, dar și lumii întregi. Rănile sunt încă acolo și vor rămâne. În piesa noastră aceste răni sunt redeschise iar decizia Norei din trecut este pusă sub semnul îndoielii.

Alexandru Mihail, regizor

Conform regizorului, spectacolul încearcă să descifreze care e prețul pe care trebuie să-l plătească o femeie ca să poată decide cine vrea să fie în lume. Care sunt consecințele acțiunilor noastre și cum alegerile pe care le facem inevitabil afectează viețile celorlalți? Cum vorbesc un bărbat și o femeie, se pot auzi unul pe altul? Fiecare personaj din „O casă de păpuși, partea a doua va răspunde acestor întrebări. Toate argumentele lor sunt pe cât de diferite, pe atât de valabile.

Catinca Maria Nistor și Oana Pellea, la repetiții

„Punctele de vedere diferite au aceași putere și validitate în lumea piesei noastre. Piesa este un forum pentru dialog, nu există o singură teză, există doar mai multe adevăruri, toate viabile. Valoarea piesei constă în atracția pe care o are asupra unei largi categorii de public, și asta este un rezultat direct al adevărului fiecărui argument. Pe parcursul piesei, spectatorul va lua partea fiecărui personaj, pe rând, îmbrățișând valorile unuia sau altuia.

Piesa nu dă sentințe, ci dimpotrivă, încurajează publicul la dezbatere. Ne dorim ca spectatorii noștri să fie o mamă cu fiica, care după spectacol să discute despre alegerile personale și prețul lor, ascultându-și punctele de vedere diferite, fără să se judece. De aceea este o piesă de familie prin excelență, personajele noastre nu se luptă, ele se ascultă.

Cei care nu cunosc piesa lui Ibsen vor înțelege povestea, se vor atașa de personaje și vor fi provocați să-și pună întrebări asupra acelor probleme intime vieților lor. Pe de altă parte, cei care știu piesa lui Ibsen, se vor amuza urmărind cum “noua Noră” trebuie să ducă povara a ceea ce a simbolizat ea din punct de vedere literar și social, în cei peste o sută de ani de când a fost concepută“, concluzionează regizorul.

„O casă de păpuși – partea a doua” de Lucas Hnath
Spectacol nerecomandat tinerilor sub 14 ani!
Traducerea și adaptarea scenică: Alexandru Mihail
Scenografia: Maria Miu
Regia: Alexandru Mihail
Durata: 1h 30 min

Distribuția:
Nora: Oana Pellea
Torvald: Vlad Ivanov
Anne Marie: Victoria Cociaș
Emmy: Catinca Maria Nistor

Oana Pellea și Vlad Ivanov

Fotografii: Dragoș Ivan



18
/04
/24

Cea de-a XII-a ediție a Săptămânii Haferland, cel mai îndrăgit festival cultural și etnologic al sașilor din Transilvania și din diaspora, va avea loc în perioada 8-11 august 2024 sub înaltul patronaj al Alteței Sale Serenissime Prințul Philipp von und zu Liechtenstein și sub auspiciile Familiei Regale a României. Este pentru prima oară când Familia Regală a României acordă în mod oficial susținere organizării acestui eveniment cultural.

17
/04
/24

După succesul recitalurilor din Iaşi, Suceava, Botoşani şi Neamţ, elevii bucureșteni vor avea ocazia întâlnirii directe cu muzica clasică interpretată de violonistul de talie internaţională Răzvan Stoica. Împreună cu vioara Stradivarius ex-Ernst din 1729 și acompaniat de pianista Andreea Stoica, Răzvan va fi prezent la Colegiul Sfântul Sava pe 22 aprilie şi la la Colegiul Național Gheorghe Lazăr, pe 25 aprilie, în cadrul programului „Muzica Inspiră”, inițiat de Fundația Culturală Gaudium Animae.

17
/04
/24

„Experiențele depresiei” de Sidney J. Blatt este o incursiune în lumea uneia dintre cele mai răspândite boli ale epocii noastre și oferă diverse perspective asupra diferitelor chipuri ale depresiei.

12
/04
/24

Asociația Interact Projects (Proiecte Interactive), în calitate de beneficiar, anunță începerea implementării proiectului Venus iese din retrograd, proiect co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național (AFCN).

12
/04
/24

„Guvernul Copiilor 2”, filmul vizionar regizat de Ioana Mischie, vine în cinematografe din 26 aprilie și prezintă publicului o lume imaginată de copiii români, cu vârste cuprinse între 7 și 12 ani, din diverse categorii sociale, care au fost intervievați cu privire la societatea ideală pe care ar clădi-o dacă ar deveni lideri.

12
/04
/24

Timpul aleargă pe lângă noi și ne impune ritmul. Presiunea este permanentă și de multe feluri. Pentru o femeie timpul curge altfel? Ceasul aleargă cu o altă viteză? Cât timp mai avem la 30 de ani?