Anim’est 2014, record de filme înscrise – 1.260 de animaţii din peste 60 de ţări
https://www.ziarulmetropolis.ro/animest-2014-record-de-filme-inscrise-1-260-de-animatii-din-peste-60-de-tari/

Anim’est 2014 se anunţă o competiţie interesantă în toate secţiunile, presărată cu highlighturi ce au făcut deja turul unor festivaluri internaţionale importante, şi filme ce îşi vor avea premiera la Anim’est.

Un articol de Petre Ivan|2 septembrie 2014

Vestea despre o nouă ediție a Festivalului de Film de Animație Anim’est s-a răspândit, anul acesta, cu mai mult entuziasm ca oricând, un număr record de 1.260 de filme fiind înscrise în competiţiile internaţionale.

Cele mai frumoase poveşti spuse cu ajutorul celor mai diversificate tehnici şi stiluri de animaţie vin la Bucureşti din peste 60 de țări – din Taiwan până în Columbia, din Norvegia până în Brazilia, harta Anim’est arată cum nu se poate mai bine.

Cinci lungmetraje de animaţie vin să îşi completeze, la Bucureşti, palmaresul deja impresionant de premii şi prezenţe la festivaluri de renume.

Din Brazilia soseşte O Menino e o Mundo / The boy and the World, o desfătare vizuală câştigătoare a Premiului Cristal la Annecy (cea mai importantă distincţie europeană pentru un film animat), anul acesta, şi propunerea Braziliei la Oscar. În regia lui Alê Abreu, filmul prezintă capcanele lumii moderne prin prisma călătoriei pline de aventuri ale unui băieţel în căutarea tatălui său. Spectaculozitatea vizuală e dată de îmbinarea unei palete largi de tehnici şi stiluri (desen pe hârtie, 2D, live action), menite să ilustreze diverse stadii ale degradării umane.

L'Arte della Felicita- Italia

L’Arte della Felicita- Italia

Despre producţia italiană L’Arte della Felicità / The Art of Happiness, debutul în lungmetraj al lui Allesandri Rak, se spune că le poate îmblânzi perspectiva de viaţă pesimiştilor. O poveste captivantă despre conexiunea metafizică dintre doi fraţi, animaţia 2D/3D îşi plasează acţiunea într-un Napoli dezolant, cadru ideal de explorare creativă a subconştientului ce aminteşte, pe alocuri, de bijuteria Waking Life, a lui Richard Linklater. Filmul a fost recompensat la Festivalul de Film de la Veneţia şi la Raindance, şi a fost nominalizat la Annecy pentru cel mai bun lungmetraj de animaţie.

Un alt lungmetraj de debut soseşte la Anim’est anul acesta: Rocks in my pocket, în regia lui Signe Baumane, o provocare vizuală şi nu numai. Co-producţia SUA-Letonia se bazează pe povestea personală a regizoarei şi prezintă lupta a cinci femei din familia acesteia împotriva depresiei, abundând de metafore vizuale, imagini suprarealiste şi simţ al umorului neconvenţional. Filmul a fost premiat la Festivalul ANMATOR din Poznan, Polonia, şi a fost selectat în competiţiile Fantoche, Seattle International Film Festival şi London International Animation Festival.

O variantă modernă şi „fructată” a clasicei Romeo şi Julieta vine din Estonia: Lisa Limone ja Maroc Orange; Tormakas armulugu / Lisa Limone and Maroc Orange; a Rapid Love Story, produsă de celebrului studio specializat în animaţia cu păpuşi Nukufilm. Selectată la Annecy, Anima Mundi şi Tallinn Black Nights Film Festival, musicalul animat 3D în regia lui Mait Laas tratează într-o manieră critică problema imigranţilor ilegali care încearcă să ajungă din Africa în Europa, prin intermediul poveştii de iubire imposibile dintre băiatul-portocală Maroc, un erou neînfricat care se luptă cu prejudecăţile şi sărăcia, şi fata-lămâie Lisa, care colecţionează scoici cântătoare.

Rocks in my pockets

Rocks in my pockets

Competiţia de lungmetraj e completată de Manieggs – Revenge of the Hard Egg, o producţie animată ungurească după mulţi ani de zile, şi un proiect independent în regia lui Zoltán Miklósy. Animaţia 3D soseşte la Bucureşti după prezenţa la Annecy, şi aduce în faţa publicului povestea răzbunării a doi deţinuţi după două săptămâni de închisoare pentru o faptă pe care nu au comis-o – un melanj provocator de cinism, sarcasm, umor îndrăzneţ, şi nici un pic de sfială de a ilustra stereotipurile şi nedreptăţile vremurilor pe care le trăim.

În competiţia internaţională de scurtmetraj, 56 de titluri se vor întrece pentru Marele Trofeu Anim’est. Un must-see al acestei secțiuni este cu siguranță Man on the chair (r. Dahee Jeong), câștigătoarea premiului Cristal la Annecy anul acesta. Alte titluri ce nu ar trebui ratate sunt Hipopotamy  / Hippos(r. Piotr Dumala), cu coloana sonoră semnată Alexandru Bălănescu şi premiat la Animafest Cyprus şi Animafest Zagreb, La Testa tra le Nuvole / Absent Minded (r. Roberto Catani), o producţie italiană premiată la Annecy cu Distincţia Juriului, şi The Obvious Child, o animaţie 2D în regia lui Stephen Irwin, ce a făcut deja ocolul lumii cu oprire la Sundance, Anima Mundi, Suttgart IAF, Annecy sau Animafest Zagreb.

Cea de-a noua ediţie Anim’est va avea loc în perioada 3-12 octombrie, la cinematografele Studio şi Elvira Popescu şi în Atelierul de Producţie.

Foto cu Anim’est 2014 – animest.ro

 

03
/02
/17

Ajuns la a patra ediție, Festivalul Ceau, Cinema! din Timișoara lansează apelul la înscriere în secțiunea competițională internațională, dedicată filmelor de lungmetraj: ficțiune, documentar sau animație. Sunt vizate filme din 2016 sau 2017, din țările cu minorități tradiționale în regiunea Banatului. Selecționerul Competiției este criticul de film Ionuț Mareș.

03
/02
/17

Când pronunți ”Dan Puric”, audiența se grupează rapid în două tabere, sintetizabile cam așa: ”e deștept, le zice bine și e un munte de talent” sau ”lasă-mă, dom’ne, în pace..” (cel puțin). Pe mine, multe dintre spectacolele și vorbele lui m-au bucurat adânc, în același timp unele din (zic eu) marotele sale mi-au provocat un rid în plus. În mod clar, e un ”ne-oarecare”, totodată nescutit de ”cele ale omului”.  Îți place sau nu de el, e un fluviu în felul lui.

02
/02
/17

„Belgica”, filmul care are toate șansele să te teleporteze din sala de cinema direct în club pe ritmuri originale de Soulwax, va intra pe marile ecrane din România pe 17 februarie, distribuit de Transilvania Film.

02
/02
/17

CRONICĂ DE FILM. E dificil de scris despre un debut care se anunţa promiţător, dar care se dovedeşte dezamăgitor, aşa cum este „La drum cu tata”, de Anca Miruna Lăzărescu, o regizoare româncă stabilită în Germania, unde a absolvit Universitatea de Televiziune și Film din München.

31
/01
/17

 „Dictatorii sunt întotdeauna dezinformaţi. E rezultatul fricii pe care o sădesc. Cad în propria lor capcană: a terorii. De fapt, mi-e frică - mi-e frică să spun tot ce gândesc. Dacă acest carnet cade în mâna cuiva? La români, stomacul e mai important decât creierul. Chiar şi decât picioarele...", nota în jurnalul său regizorul Alexandru Tatos, pe 20 mai 1973. Într-o zi de 31 ianuarie (1990) Alexandru Tatos înceta din viaţă.

31
/01
/17

A vrut să se facă aviator și a devenit actor, pentru că așa cum spunea în ale sale memorii “cea mai frumoasă frumusețe este meseria pe care mi-am ales-o și căreia m-am dedicat vreme de 50 de ani. Privind în urmă pot spune că nu aş schimba nimic la viaţa mea. Am avut o viaţă bogată şi fericită. Am avut o imaginaţie suficient de bogată încât să pot să mă închipui în tot felul de situaţii sociale în care aş fi putut să trăiesc şi să-mi dau seama că nu m-ar fi satisfăcut niciuna”.

28
/01
/17

Trei regizori - Gabriel Achim, Ruxandra Ghiţescu şi Andreea Păduraru. Trei poveşti speciale. Trei scurtmetraje româneşti simpatice - "Carne de iepure", "Nina" şi "Bricostory", disponibile pe platforma gratuită Cinepub.

28
/01
/17

Peste 150 de persoane au vizionat, în avanpremieră, la Cinema City din AFI Palace Cotroceni, filmul „Fondatorul”. Acesta prezintă povestea reală a originalului antreprenor american Ray Kroc – un agent de vânzări care a transformat McDonald’s-ul într-un imperiu global şi un brand cunoscut de toată lumea.

26
/01
/17

INTERVIU „Cred că experimentul este obligatoriu pentru un artist”, afirmă regizorul Adrian Sitaru. Despre noul său lungmetraj „Fixeur”, acum în cinematografe, spune că, „fiind un film despre jurnalism şi jurnalişti, am încercat să reproducem şi să amestecăm stilistica de reportaj TV de calitate în cea de cinema clasic”.

26
/01
/17

Filmele ''Bacalaureat'' al regizorului român Cristian Mungiu și ''Toni Erdmann'', cu participare românească, al regizoarei germane Maren Ade se numără printre nominalizările la premiile franceze Cesar, la categoria ''Cel mai bun film străin''. ''Elle'' de Paul Verhoeven și ''Frantz'' de François Ozon domină nominalizările la „Oscaruri franceze” - câte 11 fiecare -, inclusiv la categoriile ''Cel mai bun film'' și ''Cel mai bun regizor''.