VIDEO Antena 1 difuzează astăzi „Pijamale“, spectacolul de la Teatrul Metropolis
https://www.ziarulmetropolis.ro/antena-1-difuzeaza-astazi-pijamale-spectacolul-de-la-teatrul-metropolis/

Postul de televiziune Antena 1 difuzează în seara aceasta, de la ora 20.30, spectacolul „Pijamale“, producţie aflată în repertoriul Teatrului Metropolis din Bucureşti

Un articol de Judy Florescu|20 Martie 2013

Postul de televiziune Antena 1 difuzează în seara aceasta, de la ora 20.30, spectacolul „Pijamale“, producţie aflată în repertoriul Teatrului Metropolis din Bucureşti.

Antena 1 continuă proiectul „Teatru TV“, iniţiat de actorul Mihai Bendeac. Dacă săptămâna trecută a difuzat spectacolul „Doctori de femei“, astăzi, 20 martie, a programat producţia care îi are în rolurile principale pe Mihai Bendeac, Monica Davidescu, Anca Sigartău şi Adrian Titieni, „Pijamale“.

Spectacolul regizat de Emanuel Pârvu, este adaptarea românească a piesei de teatru americane în trei acte „Pajama Tops“ de Mawby Gren şi Ed Feilbert . Pajama Tops a avut premiera pe Broadway în noiembrie 1990 şi este inspirată din piesa „Moumou“ scrisă de dramaturgul specializat în vodevil, Jean De Letraz în 1944.

Pijamale

Schimbul de identităţi şi situaţiile flagrante în care sunt puse personajele piesei „Pijamale“, dau naştere unui umor molipsitor de la buza scenei până în ultimul rând al sălii de spectacol. Prima situaţie este generată de decizia lui George Chauvinet / Adrian Titieni de a pleca într-o călătorie de afaceri cu Babette Latouche / Anca Sigărtău. Dar fără a-i da de ştire, soţia lui George, Yvonne / Monica Davidescu a invitat întreaga familie Latouche să petreacă weekendul în casa lor.

Tot un doritor al petrecerii weekendului în familia Chauvinet este şi Leonard Jolijoli / Mihai Bendeac, un vechi prieten al lui George, care, odată pus în faţa faptului împlinit, devine un manipulator al tuturor, fiind copleşit de amploarea situaţiei la care nu se aştepta să fie părtaş. Generatori de situaţii neprăvăzute sunt de asemenea Jacques / Şerban Pavlu, valetul mereu pus pe harţă şi menajera Claudine / Alexandra Velniciuc, dornică de afirmare în ziarul local.

Bani, celebritate, dragoste

Cele şapte personaje reprezintă un curcubeu umoristic ideal pentru orice gust, indeferent de frecvenţa unui spectator la teatru. Dacă nu te identifici cu un personaj din cele şapte, te vei identifica în mod sigur cu una dintre întâmplările neprevăzute în care ajung personajele încercând să pară altcineva pentru a obţine ceva precis: bani, faimă, dragoste, notorietate, credibilitate, recunoaştere publică a propriei valori.

Regizorul Emanuel Pârvu aduce în actualitate un scenariu vechi de 69 de ani, o dovadă vie a faptului că deşi lumea se schimbă o dată cu trecerea timpului, subiectele generatoare de umor râmân constante, precum şi tipologiile personajelor. Odată ce prezentările au fost făcute, publicul are parte de o succesiune de puncte culminante ale râsului generate de întrecerea dintre cele trei femei, condusă detaşat de Babette Latouch / Anca Sigărtău şi condimentată de controversele dintre cei patru domni: legiutorul, şarlatanul, poetul şi afemeiatul, aceste titluri nefiind specifice doar unuia dintre aceştia.

Anca Sigartau si Mihai Bendeac

Nu e nimic mai bun decât o comedie franţuzească pentru a te face să-ţi laşi grijile în foaier o dată ce ai păşit în sala de spectacol şi să devii beneficiarul unui schimb de energie profitabil, fie că e generat de o situaţie, de un personaj sau de replici. Nu îţi pare rău că ai optat pentru o seară la Teatrul de Comedie, care găzduieşte unul dintre spectacolele de mare succes al Teatrului Metropolis, cu o mică schimbare importantă a distribuţiei originale / înlocuirea actorului Silviu Biriş cu Mihai Bendeac.

Personajele interacţionează perfect, nelăsând publicul să iasă din povestea lor nicio clipă, iar prin doza de excentricitate şi autenticitate, fiecare din ei provoacă situaţii exagerate, deşi conforme realităţii, îndreptăţite de apărarea propriilor interese şi pentru atingerea scopurilor personale.

Demonstraţie de actorie

Adrian Titieni în rolul lui George Chauvinet, soţul adulter, impunător şi viclean, cade în propria capcană, răzbunarea celor trei femei din viaţa lui.

Monica Davidescu în rolul lui Yvonne Chauvinet este modelul soţiei perfecte, care deşi e contrariată de preferinţele de adulter ale soţului, nu se abate de la exprimarea rafinată şi moderaţia reacţiilor, uneltind un plan pentru a-şi răzbuna sentimentele trădate.

Anca Sigărtău în rolul lui Babette Latouche, amanta lui George, complică lucrurile o dată cu intrarea sa în scenă, intrigând prin misterul şi jovialitatea sa necaracteristice vârstei.

Mihai Bendeac îl joacă pe Leonard Jolijoli, poetul stilat şi flamboiant, care preţuieşte prietenia dintre bărbaţi mai presus decât propria identitate, intrând voluntar în jocul ridicolului organizat cu multă seriozitate în casa familiei Latouche.

Acţiunea piesei are loc în sufrageria în stilul anilor `50, cu mobilier de epocă şi recuzită specifică, parte a scenografiei realizate de Bogdan Spătaru. Costumele actorilor au fost create de Stephan Pelger în tonuri viu colorate, perfect mulate pe trăsăturile de caracter ale fiecărui personaj în parte.

Oameni contaminaţi de comedie

Antena 1 a înregistrat spectacolul miercurea trecută, în sala Teatrului de Comedie din Bucureşti. Iată ce au declarat câteva personalităţi, pentru „Ziarul Metropolis“.

Rodica Popescu-Bitănescu: „Spectacolul a fost superb. Mi-a amintit de spectacolele pe care le făceam noi în direct cu public. Se făcea teatru tv cu public. Vezi ce fantastic impact are când e publicul în sală. Câte spectacole din acestea am făcut noi! Şi Commedia Dell’arte şi teatru de comedie. Mi-a făcut o mare plăcere şi ideea aceasta de a fi teatru la Antena 1 cu public în direct este o idee extraordinară. Îl felicit pe Mihai Bendeac pentru ideea asta şi felicit şi toată echipa şi pe toţi realizatorii. A fost o seară minunată. Felicitări din tot sufletul!”

Horia Moculescu: „Eu ştiu spectacolul de dincolo, de la Teatrul Metropolis. Cred că e un spectacol bun şi cu alte valenţe. A fost foarte bine Mihai Bendeac în seara aceasta pe scenă, deşi era copleşit de emoţii. Să vedem şi celelalte trei reprezentaţii.”

A.G. Weinberger: „Spectacolul mi s-a părut foarte amuzant şi mă bucur că s-a reluat ideea de teatru tv.”

Gabriel Cotabiţă: „M-am simţit foarte bine la spectacol. Iar ideea de teatru tv este o idee foarte bună.”

George Ivaşcu, directorul Teatrului Metropolis: „Puteţi să staţi în costum şi să vă uitaţi la televizor, puteţi să staţi şi în pijamale ca să vă uitaţi la «Pijamale». Nici nu prea contează cum veţi fi îmbrăcaţi. Sau, mai bine, lăsaţi comedia să vă vină ca un costum şi râsul să vă încălzească la fel de tare ca o haină groasă“.

12
/12
/18

Luna decembrie aduce la Teatrul Național București patru spectacole noi, „fapt unic în cei 166 de ani de Teatru”. Cele patru premiere sunt ”Pădurea spânzuraţilor”, după romanul lui Liviu Rebreanu, în regia lui Radu Afrim, ”Papagalul mut”, scenariuL şi regia Nae Caranfil, ”50 de secunde” de Daniel Oltean (piesa anului 2017, premiată la Gala UNITER), în regia lui Eugen Gyemant, şi spectacolul de pantomimă ”A fost odată în România”, în regia lui Dragoş Huluba.

11
/12
/18

S-au temut că piesa nu va avea niciodată succes din cauza duratei sale de aproape şase minute, dar a devenit cel mai ascultat single al secolului. "Bohemian Rhapsody", cântrecul trupei Queen, este, de la începutul acestei săptămâni, cel mai difuzat single din secolul al XX-lea pe platformele de streaming.

11
/12
/18

Ziua Internaţională a Tangoului, sărbătorită în 11 decembrie începând din anul 1977, a fost proclamată în onoarea a două figuri legendare ale muzicii argentiniene: Carlos Gardel, Regele Tangoului şi Julio De Caro, ambii născuţi într-o zi de 11 decembrie/ În 1935 Carlos Gardel compunea „Por una cabeza”, unul dintre cele mai cunoscute tangouri din istoria muzicii. 

11
/12
/18

Au între 70 și 80 de ani. Sunt un cuplu. Ea vorbește, îl ghidează, îl ceartă și îl așează. El tace. Ea mă calcă de două ori pe picior, o dată se scuză, a doua oară consideră că noroiul mă prinde bine, așa că așteaptă să-i mulțumesc.

10
/12
/18

A 22-a ediție a Festivalului Internațional de Film Studențesc CineMAiubit și-a desemnat câștigătorii sâmbătă, 8 decembrie 2018, într-o atmosferă emoționantă și plină de exuberanță. Premiul pentru cel mai bun film a revenit peliculei belgiene PABLO, în regia lui Sergio Guataquira Sarmiento.

10
/12
/18

METROPOLIS VIRAL. Filmul "Avengers: Endgame" bate recorduri chiar înainte de apariția sa în cinematografe. Lansat pe 7 decembrie, trailerul de aproape două minute și jumătate a înregistrat 289 milioane de vizualizări pe YouTube, Facebook și Twitter,  devenind cel mai vizionat trailer în primele 24 de ore de la lansare.

10
/12
/18

Ieri, 9 decembrie,  în sala „Ion Băieșu” a Teatrului Dramaturgilor Români, a avut loc premiera oficială a spectacolului FAPTE BUNE de Sebastian Ungureanu, regia Alexandru Nagy, o comedie de moravuri care începe ca o farsă și se termină ca o satiră despre geneza politicii românești post-decembriste.

10
/12
/18

Bucharest Art Film Festival (BAFF) va proiecta în perioada 10-12 decembrie filme de(spre) artă la Galeria Halucinarium, din Calea Giulești 14. Art Film Festival încearcă la această a III-a ediție să creeze experiența ideală destinată publicului de cinema și zone conexe, aducându-l într-o galerie de artă timp de 3 seri. Programul fiecărei zile începe la ora 19:00, intrarea la proiecții fiind liberă în limita locurilor disponibile.

09
/12
/18

TOP Am ales cele mai relevante filme românești ale anului, din cele 25 de titluri de ficțiune care au ajuns în 2018 în cinematografe. Nu a fost un an rău: cinema-ul românesc a continuat să impresioneze în festivaluri, iar unul dintre filme, „Moromeții 2”, a stabilit chiar un record de spectatori.

09
/12
/18

Unul din cei mai cunoscuţi regizori români de film, multi-premiatul Nae Caranfil, după trei decenii de la debutul său în cinematografie, se află, la acest final de 2018, în pragul unui îndrăzneţ demers teatral. Papagalul mut - Istorii aproape adevărate despre un spion aproape uitat, piesă în două acte de Nae Caranfil, este o poveste incredibilă, dar reală, având în centru una dintre cele mai enigmatice şi fascinante figuri ale secolului al XVIII-lea. 

08
/12
/18

„Oxygen”, piesa controversatului Ivan Vîrîpaev, copilul teribil al noii dramaturgii ruse, considerat ca estetică între Quentin Tarantino și Andrei Tarkovski, se joacă în această seară (8 decembrie) și vineri, 14 decembrie, la teatrul Teatrelli, în București.  Spectacolul este programat de la ora 19.30. Textul este considerat unul dintre cele mai puternice texte contemporane, un poem teatral despre puritatea sinelui și descoperirea celuilalt.

07
/12
/18

CRONICĂ DE FILM Cu fizicul său firav, care sugerează o supunere cvasi-reflexă față de ceilalți, și cu chipul său caraghios, aproape imperturbabil dacă nu ar fi străpuns uneori de câte un zâmbet forțat, Marcello setează din start atmosfera de comedie neagră ce domină noul film al italianului Matteo Garrone, „Dogman” (2018).

07
/12
/18

Filmul Belgian GIRL, nominalizat la Globurile de Aur pentru Cel mai bun film străin, va deschide Oscar Weekend (18 - 20 ianuarie 2019, Cinema Elvire Popesco). "Oscar Weekend" are loc înaintea anunțării nominalizărilor la cea de-a 91-a ediție a premiilor Oscar (22 ianuarie), trofeele Oscar 2019 urmând să fie acordate în cadrul Galei din 24 februarie 2019. 

07
/12
/18

Cea de-a 12-a ediție a Festivalului Internațional de Film NexT pune reflectoarele pe Portugalia, cu două programe a câte cinci scurtmetraje reunite sub titlul Focus Portugalia. Primul program, The Heart and the Body, va fi proiectat sâmbătă, 15 decembrie, iar cel de-al doilea, On Politics, va putea fi văzut duminică, 16 decembrie, ambele la ora 16.30, la Cinema Muzeul Țăranului.

Page 1 of 76512345...102030...Last »