Artistul britanic Tom Burtonwood a realizat o carte 3D
https://www.ziarulmetropolis.ro/artistul-britanic-tom-burtonwood-a-realizat-o-carte-3d/

Artistul britanic Tom Burtonwood a realizat o carte în format 3D, acest prototip primind denumirea „Orihon (Accordion Book)/ Orihon (Cartea acordeon)“.

Un articol de Andrada Văsii|16 iulie 2013

Artistul britanic Tom Burtonwood a realizat o carte în format 3D, acest prototip primind denumirea „Orihon (Accordion Book)/ Orihon (Cartea acordeon)“. Tehnica 3D este folosită pentru a crea tot felul de obiecte, iar acum artistul Tom Burtonwood a creat şi a făcut publice planurile sale pentru o carte în acest format.

„Mă gândeam de o vreme că ar fi drăguţ să realizez o carte cu texturi şi elemente în relief“, spune Tom Burtonwood. Impulsul pentru realizarea acestei cărţi i-a fost dat de un concurs de depunere de proiecte lansat de Center for Book and Paper din Chicago la Columbia College.

Cărţile înscrise în competiţie trebuie să respecte două condiţii: „imprimare la cerere” şi „elemente fotografice”. Artistul a precizat că, pentru moment, stilul de prezentare a cărţii în stilul acordeon este „cel mai realist”. „Însă mi-ar plăcea să realizez o carte legată în formatul tradiţional, dar care să fie imprimată 3D“.

Cartea, intitulată „Orihon (Accordion Book)”, constă într-o serie de tăbliţe pe care sunt imprimate litere şi imagini în format 3D, notează Mediafax.

Pe una dintre „pagini”, artistul explică cu litere 3D cum a creat această carte.

Foto credit: http://tomburtonwood.com/

21
/05
/19

Ludmila Uliţkaia, una dintre cele mai apreciate scriitoare ale lumii, o voce inconfundabilă a literaturii ruse contemporane, va vizita din nou România, în perioada 21-23 mai 2019, la invitaţia editurii Humanitas Fiction. Scriitoarea se va întâlni cu publicul bucureştean la evenimentele care vor avea loc  astăzi (marţi), de la ora 18.30, la Institutul Cervantes (bd. Regina Elisabeta nr. 38).

20
/05
/19

Călătorie în timp, „Melmoth” ne invită să ne întoarcem spre tenebrosul gotic. Ne dezvăluie oameni care ar fi putut fi și istorii născute din istoria pe care o descoperim neîncetat, încercăm să o înțelegem. Noi, cititorii, devenim martori și vedem în fața ochilor scene impresionante din istorii atroce, cum ar fi genocidul armean sau Holocaustul.

17
/05
/19

SEROTONINĂ, al șaptelea roman al scriitorului Michel Houellebecq, recent apărut în colecția „Raftul Denisei“, coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea lui Daniel Nicolescu, este disponibil din 15 mai în librăriile din București și din țară. Cartea va fi lansată la Bookfest 2019 sâmbătă, 1 iunie, de la ora 16.30, la standul Editurii Humanitas.

02
/05
/19

Joi, 9 mai, Librăria Humanitas de la Cișmigiu găzduiește un eveniment dedicat Doinei Cornea și volumului „Puterea fragilității”, apărut recent la editura Humanitas, în ediție de colecție, cu un cuvânt înainte de Gabriel Liiceanu. Vă invităm să parcurgeți un fragment!

24
/04
/19

Pierce Brosnan, în rolul lui Robinson Crusoe, în ecranizarea din 1997 a romanului omonim al scriitorului Daniel Defoe, publicat în urmă cu 300 de ani (25 aprilie 1719) și considerat primul roman scris vreodată în limba engleză. Daniel Defoe a murit într-o zi 24 aprilie (1931).

23
/04
/19

Se obișnuiește să se spună ca Miguel de Cervantes (simbolul literaturii spaniole) și William Shakespeare (cel mai mare scriitor al literaturii de limba engleză) au decedat in aceeasi zi, 23 aprilie (1616). Acest lucru este însă imposibil, deoarece, chiar dacă au murit in aceeași dată, în Marea Britanie se utiliza calendarul iulian, în timp ce în Spania se adoptase cel gregorian. O interesantă explicație a acestei frumoase ficțiuni calendaristice găsim pe blogul eseistului, filosofului și publicistului Valeriu Gherghel, http://filosofiatis.blogspot.com.

18
/04
/19

Plasat în Mexic, la sfârșitul anilor '60, „Sălbaticul” lui Guillermo Arriaga este un roman pe viață și pe moarte, în care scriitorul își arată din plin măiestria, în 725 de pagini de literatură la cel mai înalt nivel.

12
/04
/19

El este peste tot... La Verona, unde n-a existat niciodată balconul Julietei la care se strecoară adolescentul Romeo. În Italia pe care, se pare, n-a văzut niciodată, ci doar a închis ochii și și-a închipuit-o.