Autobiografia lui Nicolae Ceaușescu, acum pe DVD
https://www.ziarulmetropolis.ro/autobiografia-lui-nicolae-ceausescu-acum-pe-dvd/

La 25 de ani de la Revoluţia din decembrie 1989, ICON production lansează pe DVD unul dintre cele mai premiate documentare româneşti din toate timpurile, „Autobiografia lui Nicolae Ceauşescu” de Andrei Ujică, „un film pe care orice student la istorie, om politic sau om de rând trebuie să îl vadă”, după cum titra publicaţia „Washington Post”.

Un articol de Petre Ivan|11 decembrie 2014

Autobiografia lui Nicolae Ceaușescu / Producția a avut premiera mondială la Festivalul Internațional de Film de la Cannes 2010, fiind lansată în cinematografele din România în toamna aceluiași an.

Decupat din peste 1000 de ore de imagini de la Arhiva Naţională de Filme şi Televiziunea Română, filmul acoperă 25 de ani din viaţa lui Nicolae Ceauşescu, de la instalarea sa la putere, în 1965, până la prăbuşirea din 1989.

„Autobiografia lui Nicolae Ceauşescu” încheie o trilogie despre comunism din care fac parte „Videograme dintr-o revoluţie”, realizată de Andrei Ujică în colaborare cu Harun Farocki (1992), şi „Out of the Present“ (1995).

Filmul artistic de montaj a avut parte de o proiecţie specială la Cannes 2010 şi de cronici excelente în toate marile publicaţii ale lumii.

Lipsit de voice-over sau de comentarii din off, „Autobiografia lui Nicolae Ceauşescu” este un eseu despre grandoarea şi absurditatea puterii, care demonstrează că imaginile de propagandă conţin în ele însele şi propria contradicţie.

„La urma urmei, dictatorul nu e decât un artist care are posibilitatea să-şi pună integral în practică egoismul. E doar o chestiune de nivel estetic dacă el se cheamă Baudelaire sau Bolintineanu, Ludovic al XVI-lea sau Nicolae Ceauşescu” – Andrei Ujică

DVD-ul cu „Autobiografia lui Nicolae Ceauşescu” conține subtitluri în franceză și engleză. Acesta este însoțit și de o broșură cu minibiografiile tuturor personajelor care apar în documentar. Printre cele 127 de figuri se regăsesc și Gerald Ford, Jimmy Carter, Richard Nixon, Prințul Charles, liderul nord-coreean Kim Il-Sung sau Mao Zedong.

DVD-ul va fi disponibil din 16 decembrie în rețeaua librăriilor Cărturești, Humanitas, Librarium, dar și la Librăria Engleză “Anthony Frost” din capitală.

Odată cu lansarea DVD-ului dar și pentru a marca cei 25 de ani de la Revoluția din 1989, ICON production va realiza, săptămâna viitoare, o serie de proiecții ale filmului semnat de Andrei Ujică.

Acestea vor avea loc miercuri 17 Decembrie si vineri 19 Decembrie de la ora 18:30 la Cinemateca Union din Capitală și sâmbătă 20 Decembrie de la ora 20:30 la Noul Cinematograf al Regizorului Român din cadrul Muzeului Țăranului Român.

Foto: Autobiografia lui Nicolae Ceaușescu – cinemagia

02
/11
/14

INTERVIU Adolf Hitler și Joseph Goebbels erau fani ai filmului de animație, ai lui Walt Disney și ai lui Mickey Mouse, afirmă, într-un interviu pentru Ziarul Metropolis, Ulrich Wegenast, director artistic şi programator al Festivalului de Film de Animaţie de la Stuttgart și invitat special al celei de-a patra ediții a Anim’est Chișinău.

31
/10
/14

Puține filme ar fi fost mai potrivite pentru a deschide noua ediție Anim’est Chișinău decât simpaticul „Minuscule - La Vallée des fourmis perdues” („Minuscule: Valea furnicilor pierdute”), o producție franceză din 2013 realizată de Thomas Szabo și Hélène Giraud.

30
/10
/14

Invitatul emisiunii Nocturne de vineri, 31 octombrie, este regizorul de film şi scenaristul Radu Mihăileanu. Discuţia dintre Marina Constantinescu şi Radu Mihăileanu este un regal de spiritualitate, filosofie şi umanitate, chiar la ore târzii, emisiunea fiind programată la TVR 1, TVR HD şi TVR+, de la ora 24.00.

30
/10
/14

Câteva din cele mai apreciate lungmetraje de animație recente, o retrospectivă a unui animator celebru, scurtmetraje și o conferință despre animație și propagandă sunt câteva din atracțiile celei de-a patra ediții a Festivalului Anim’est Chișinău, care are loc de joi până duminică la Cinema Odeon și Re:Animation Hub – Tipografia 5.

29
/10
/14

După ce a debutat ca lider în box office-ul american, Furia: Eroi anonimi conduce detaşat şi clasamentul încasărilor din România, unde a generat venituri de 557.000 RON, fiind vizionat în weekendul de lansare de aproximativ 30.000 de spectatori.

29
/10
/14

CRONICĂ DE FILM. „Maidan”, cel mai nou film de non-ficțiune al regizorului ucrainean Serghei Loznița, despre recentele revolte istorice de la Kiev, este o operă puternică, solicitantă, extrem de fin lucrată la nivelul imaginii și, mai ales, al sunetului.

27
/10
/14

Săli arhipline, întâlniri cu nume mari din lumea filmului și peste 8000 de bilete vândute deja la proiecțiile din festival – acesta este bilanțul primelor zile la Les Films de Cannes à Bucarest. Datorită cererii mari de bilete, au fost programate două proiecții suplimentare pentru filmele Leviathan și The Tribe

27
/10
/14

Câștigătorul Ursului de Argint pentru cel mai bun scenariu și al Premiului Juriului Ecumenic din cadrul Festivalului Internațional de la Berlin 2014, “Patimile Mariei / Stations of the Cross / Kreuzweg” în regia lui Dietrich Brüggemann are avanpremiera în cadrul Zilelor Filmului German, organizate de Goethe-Institut la București.

27
/10
/14

CRONICĂ DE FILM Inspirat de povestiri ale lui Cehov, „Winter Sleep” (Palme d`Or la Cannes) este, probabil, filmul lui Nuri Bilge Ceylan în care se vorbeşte cel mai mult. Este o uşoară schimbare de accent, pentru că precedentele sale şase opere privilegiau tăcerile, cadrele lungi şi contemplative, imaginile poetice, natura.

27
/10
/14

"Kowalski", de Andrei Creţulescu, a primit premiul pentru cel mai bun scurtmetraj la ediţia de anul acesta a Festivalului de Film de la Zagreb, care a avut loc în perioada 19 - 26 octombrie. Potrivit juriului regizorul român a câştigat premiul Căruciorul de Aur pentru "15 minute de plăcere pură a unui superb dialog, a unei interpretări şi regii mari. Şi pentru demonstrarea faptului că cinema-ul românesc este încă viu şi la înălţime".

24
/10
/14

CRONICĂ DE FILM Pentru un film care se vrea o comedie de succes, „Cuscrii”, de Radu Potcoavă, mizează prea puţin pe regie şi prea mult pe reflexele actorilor. Însă nici potenţialul comic al interpreţilor nu este fructificat la un nivel satisfăcător, din cauza scenariului rudimentar și a execuției lipsite de creativitate.