Borgman, una din surprizele Cannes 2013, se vede în România
https://www.ziarulmetropolis.ro/borgman-una-din-surprizele-cannes-2013-se-vede-in-romania/

Borgman este un thriller horror cu tentă de umor negru, regizat de olandezul Alex van Warmerdam (The Northerners, The Dress), despre un vagabond care intră în viaţa unei familii din partea superioară a societăţii, transformând-o imediat într-un adevărat coşmar.

Un articol de Petre Ivan|12 mai 2014

Selecționat în Competiţia Oficială Cannes 2013, și menţionat ca „una din surprizele competiţiei”, Borgman va rula în cinematografele din România, din 16 mai, distribuit de Independența Film.

Selecționat în Competiţia Oficială Cannes 2013, și menţionat ca „una din surprizele competiţiei”, Borgman va rula în cinematografele din România, din 16 mai, distribuit de Independența Film.  “Atenţie! acest film nu este ceea ce v-aţi aştepta!”, aşa începe textul de prezentare a lui Borgman de pe pagina Festivalului de anul trecut. De altfel, Borgman este prima peliculă olandeză selectată în Competiţia Cannes în ultimii 38 de ani (din 1975), precum şi reprezentantul Olandei la Oscar-urile 2014, la secţiunea “Cel mai bun film străin”.  În 1998, regizorul Alex van Warmerdam a mai participat la Un Certain Regard cu cel de-al patrulea film al său, Little Tony. Alex van Warmerdam a fost adesea comparat cu regizori ca Buñuel, Tati şi Aki Kaurismäki pentru universul absurd şi unic din filmele sale.  Borgman este considerat de către regizor chiar mai dark decât filmele sale anterioare. “Am vrut să mă scufund în zonele rămase neexplorate ale minţii mele, să văd ce găsesc acolo”, spune van Warmerdam.  Acolo se pare că de data asta l-a găsit pe Borgman, un bărbat care sună la uşa unei familii din clasa mijlocie şi întreabă dacă poate să facă un duş. Pentru a scrie scenariul la Borgman, Alex van Warmerdam s-a inspirat din studii despre opera Marchizului de Sade.  “Toţi avem lucruri ascunse în minte. Eu nu am făcut decât să plonjez într-o mare de posibilităţi”, spune regizorul şi scenaristul, care şi-a păstrat şi el un rol secundar în propriul film (interpretează personajul Ludwig). Cine sau ce este Borgman din Borgman? Borgman este o fabulă sumbră al cărei protagonist este personajul cu acelaşi nume. Nu e clar dacă Borgman este doar un vis, un demon, sau este întruchiparea fizică a tuturor temerilor noastre. În orice caz, este o prezenţă sinistră pe străzile unui cartier rezidenţial de lux, o apariţie care năruie faţada normalităţii din jurul unui cuplu destul de înstărit şi cam arogant, părinţii a trei copii, plus o bonă. Foto cu Borgman – Independenţa Film “Atenţie! acest film nu este ceea ce v-aţi aştepta!”, aşa începe textul de prezentare a lui Borgman de pe pagina Festivalului de anul trecut. De altfel, Borgman este prima peliculă olandeză selectată în Competiţia Cannes în ultimii 38 de ani (din 1975), precum şi reprezentantul Olandei la Oscar-urile 2014, la secţiunea “Cel mai bun film străin”.

În 1998, regizorul Alex van Warmerdam a mai participat la Un Certain Regard cu cel de-al patrulea film al său, Little Tony. Alex van Warmerdam a fost adesea comparat cu regizori ca Buñuel, Tati şi Aki Kaurismäki pentru universul absurd şi unic din filmele sale.

Borgman este considerat de către regizor chiar mai dark decât filmele sale anterioare. “Am vrut să mă scufund în zonele rămase neexplorate ale minţii mele, să văd ce găsesc acolo”, spune van Warmerdam.

Acolo se pare că de data asta l-a găsit pe Borgman, un bărbat care sună la uşa unei familii din clasa mijlocie şi întreabă dacă poate să facă un duş. Pentru a scrie scenariul la Borgman, Alex van Warmerdam s-a inspirat din studii despre opera Marchizului de Sade.

“Toţi avem lucruri ascunse în minte. Eu nu am făcut decât să plonjez într-o mare de posibilităţi”, spune regizorul şi scenaristul, care şi-a păstrat şi el un rol secundar în propriul film (interpretează personajul Ludwig).

Cine sau ce este Borgman din Borgman?

Borgman este o fabulă sumbră al cărei protagonist este personajul cu acelaşi nume. Nu e clar dacă Borgman este doar un vis, un demon, sau este întruchiparea fizică a tuturor temerilor noastre. În orice caz, este o prezenţă sinistră pe străzile unui cartier rezidenţial de lux, o apariţie care năruie faţada normalităţii din jurul unui cuplu destul de înstărit şi cam arogant, părinţii a trei copii, plus o bonă.

Foto cu Borgman – Independenţa Film

03
/02
/17

Ajuns la a patra ediție, Festivalul Ceau, Cinema! din Timișoara lansează apelul la înscriere în secțiunea competițională internațională, dedicată filmelor de lungmetraj: ficțiune, documentar sau animație. Sunt vizate filme din 2016 sau 2017, din țările cu minorități tradiționale în regiunea Banatului. Selecționerul Competiției este criticul de film Ionuț Mareș.

03
/02
/17

Când pronunți ”Dan Puric”, audiența se grupează rapid în două tabere, sintetizabile cam așa: ”e deștept, le zice bine și e un munte de talent” sau ”lasă-mă, dom’ne, în pace..” (cel puțin). Pe mine, multe dintre spectacolele și vorbele lui m-au bucurat adânc, în același timp unele din (zic eu) marotele sale mi-au provocat un rid în plus. În mod clar, e un ”ne-oarecare”, totodată nescutit de ”cele ale omului”.  Îți place sau nu de el, e un fluviu în felul lui.

02
/02
/17

„Belgica”, filmul care are toate șansele să te teleporteze din sala de cinema direct în club pe ritmuri originale de Soulwax, va intra pe marile ecrane din România pe 17 februarie, distribuit de Transilvania Film.

02
/02
/17

CRONICĂ DE FILM. E dificil de scris despre un debut care se anunţa promiţător, dar care se dovedeşte dezamăgitor, aşa cum este „La drum cu tata”, de Anca Miruna Lăzărescu, o regizoare româncă stabilită în Germania, unde a absolvit Universitatea de Televiziune și Film din München.

31
/01
/17

 „Dictatorii sunt întotdeauna dezinformaţi. E rezultatul fricii pe care o sădesc. Cad în propria lor capcană: a terorii. De fapt, mi-e frică - mi-e frică să spun tot ce gândesc. Dacă acest carnet cade în mâna cuiva? La români, stomacul e mai important decât creierul. Chiar şi decât picioarele...", nota în jurnalul său regizorul Alexandru Tatos, pe 20 mai 1973. Într-o zi de 31 ianuarie (1990) Alexandru Tatos înceta din viaţă.

31
/01
/17

A vrut să se facă aviator și a devenit actor, pentru că așa cum spunea în ale sale memorii “cea mai frumoasă frumusețe este meseria pe care mi-am ales-o și căreia m-am dedicat vreme de 50 de ani. Privind în urmă pot spune că nu aş schimba nimic la viaţa mea. Am avut o viaţă bogată şi fericită. Am avut o imaginaţie suficient de bogată încât să pot să mă închipui în tot felul de situaţii sociale în care aş fi putut să trăiesc şi să-mi dau seama că nu m-ar fi satisfăcut niciuna”.

28
/01
/17

Trei regizori - Gabriel Achim, Ruxandra Ghiţescu şi Andreea Păduraru. Trei poveşti speciale. Trei scurtmetraje româneşti simpatice - "Carne de iepure", "Nina" şi "Bricostory", disponibile pe platforma gratuită Cinepub.

28
/01
/17

Peste 150 de persoane au vizionat, în avanpremieră, la Cinema City din AFI Palace Cotroceni, filmul „Fondatorul”. Acesta prezintă povestea reală a originalului antreprenor american Ray Kroc – un agent de vânzări care a transformat McDonald’s-ul într-un imperiu global şi un brand cunoscut de toată lumea.

26
/01
/17

INTERVIU „Cred că experimentul este obligatoriu pentru un artist”, afirmă regizorul Adrian Sitaru. Despre noul său lungmetraj „Fixeur”, acum în cinematografe, spune că, „fiind un film despre jurnalism şi jurnalişti, am încercat să reproducem şi să amestecăm stilistica de reportaj TV de calitate în cea de cinema clasic”.

26
/01
/17

Filmele ''Bacalaureat'' al regizorului român Cristian Mungiu și ''Toni Erdmann'', cu participare românească, al regizoarei germane Maren Ade se numără printre nominalizările la premiile franceze Cesar, la categoria ''Cel mai bun film străin''. ''Elle'' de Paul Verhoeven și ''Frantz'' de François Ozon domină nominalizările la „Oscaruri franceze” - câte 11 fiecare -, inclusiv la categoriile ''Cel mai bun film'' și ''Cel mai bun regizor''.