Borgman, una din surprizele Cannes 2013, se vede în România
https://www.ziarulmetropolis.ro/borgman-una-din-surprizele-cannes-2013-se-vede-in-romania/

Borgman este un thriller horror cu tentă de umor negru, regizat de olandezul Alex van Warmerdam (The Northerners, The Dress), despre un vagabond care intră în viaţa unei familii din partea superioară a societăţii, transformând-o imediat într-un adevărat coşmar.

Un articol de Petre Ivan|12 mai 2014

Selecționat în Competiţia Oficială Cannes 2013, și menţionat ca „una din surprizele competiţiei”, Borgman va rula în cinematografele din România, din 16 mai, distribuit de Independența Film.

Selecționat în Competiţia Oficială Cannes 2013, și menţionat ca „una din surprizele competiţiei”, Borgman va rula în cinematografele din România, din 16 mai, distribuit de Independența Film.  “Atenţie! acest film nu este ceea ce v-aţi aştepta!”, aşa începe textul de prezentare a lui Borgman de pe pagina Festivalului de anul trecut. De altfel, Borgman este prima peliculă olandeză selectată în Competiţia Cannes în ultimii 38 de ani (din 1975), precum şi reprezentantul Olandei la Oscar-urile 2014, la secţiunea “Cel mai bun film străin”.  În 1998, regizorul Alex van Warmerdam a mai participat la Un Certain Regard cu cel de-al patrulea film al său, Little Tony. Alex van Warmerdam a fost adesea comparat cu regizori ca Buñuel, Tati şi Aki Kaurismäki pentru universul absurd şi unic din filmele sale.  Borgman este considerat de către regizor chiar mai dark decât filmele sale anterioare. “Am vrut să mă scufund în zonele rămase neexplorate ale minţii mele, să văd ce găsesc acolo”, spune van Warmerdam.  Acolo se pare că de data asta l-a găsit pe Borgman, un bărbat care sună la uşa unei familii din clasa mijlocie şi întreabă dacă poate să facă un duş. Pentru a scrie scenariul la Borgman, Alex van Warmerdam s-a inspirat din studii despre opera Marchizului de Sade.  “Toţi avem lucruri ascunse în minte. Eu nu am făcut decât să plonjez într-o mare de posibilităţi”, spune regizorul şi scenaristul, care şi-a păstrat şi el un rol secundar în propriul film (interpretează personajul Ludwig). Cine sau ce este Borgman din Borgman? Borgman este o fabulă sumbră al cărei protagonist este personajul cu acelaşi nume. Nu e clar dacă Borgman este doar un vis, un demon, sau este întruchiparea fizică a tuturor temerilor noastre. În orice caz, este o prezenţă sinistră pe străzile unui cartier rezidenţial de lux, o apariţie care năruie faţada normalităţii din jurul unui cuplu destul de înstărit şi cam arogant, părinţii a trei copii, plus o bonă. Foto cu Borgman – Independenţa Film “Atenţie! acest film nu este ceea ce v-aţi aştepta!”, aşa începe textul de prezentare a lui Borgman de pe pagina Festivalului de anul trecut. De altfel, Borgman este prima peliculă olandeză selectată în Competiţia Cannes în ultimii 38 de ani (din 1975), precum şi reprezentantul Olandei la Oscar-urile 2014, la secţiunea “Cel mai bun film străin”.

În 1998, regizorul Alex van Warmerdam a mai participat la Un Certain Regard cu cel de-al patrulea film al său, Little Tony. Alex van Warmerdam a fost adesea comparat cu regizori ca Buñuel, Tati şi Aki Kaurismäki pentru universul absurd şi unic din filmele sale.

Borgman este considerat de către regizor chiar mai dark decât filmele sale anterioare. “Am vrut să mă scufund în zonele rămase neexplorate ale minţii mele, să văd ce găsesc acolo”, spune van Warmerdam.

Acolo se pare că de data asta l-a găsit pe Borgman, un bărbat care sună la uşa unei familii din clasa mijlocie şi întreabă dacă poate să facă un duş. Pentru a scrie scenariul la Borgman, Alex van Warmerdam s-a inspirat din studii despre opera Marchizului de Sade.

“Toţi avem lucruri ascunse în minte. Eu nu am făcut decât să plonjez într-o mare de posibilităţi”, spune regizorul şi scenaristul, care şi-a păstrat şi el un rol secundar în propriul film (interpretează personajul Ludwig).

Cine sau ce este Borgman din Borgman?

Borgman este o fabulă sumbră al cărei protagonist este personajul cu acelaşi nume. Nu e clar dacă Borgman este doar un vis, un demon, sau este întruchiparea fizică a tuturor temerilor noastre. În orice caz, este o prezenţă sinistră pe străzile unui cartier rezidenţial de lux, o apariţie care năruie faţada normalităţii din jurul unui cuplu destul de înstărit şi cam arogant, părinţii a trei copii, plus o bonă.

Foto cu Borgman – Independenţa Film

09
/05
/14

Ioana Flora a primit Premiul pentru interpretare feminină din partea Uniunii Cineaștilor din România, pentru rolul Tania din Déjà Vu (2013), producție independentă în regia lui Dan Chișu.

08
/05
/14

CRONICĂ DE FILM „#Selfie”, debutul în lungmetraj al Cristinei Iacob, este ca o postare stridentă pe Facebook care se vrea spiritual-amuzantă şi ţipă din toţi rărunchii după like-uri, deşi e superficială şi nepăsătoare că ar putea fi considerată pueril-banală.

07
/05
/14

Sâmbătă, 10 mai și duminică, 11 mai, la Noul Cinematograf Al Regizorului Român, sunteţi invitaţi la un eveniment de marcă: proiecția trilogiei "Paradise" - semnată de austriacul Ulrich Seidl -, deliciul criticii internaționale

06
/05
/14

Filmele europene și independente se bucură de un public mai numeros în 2014, datorita ediției a IV-a a proiectului cultural Cinema-Edu, dedicat liceeniilor din București și din alte 10 localități din România.

06
/05
/14

Filmul "Poziţia copilului", în regia lui Călin Peter Netzer, a câştigat marele premiu şi trofeul Uniunii Cineaştilor din România (UCIN) pe anul 2013. Gala premiilor UCIN reprezintă aprecierea juriului desemnat de UCIN pentru cele mai importante realizări cinematografice şi de televiziune ale anului precedent.

06
/05
/14

Sophia Loren, una dintre cele mai cunoscute actriţe italiene, a fost desemnată invitatul de onoare de la Cannes Classic 2014, care va celebra totodată naşterea westernului italian şi împlinirea a 30 de ani de când filmul "Paris Texas", de Wim Wenders, a primit trofeul Palme d'Or.

05
/05
/14

MARI FILME ROMÂNEŞTI UITATE „Când primăvara e fierbinte“ (1961) şi „Ţărmul n-are sfârşit“ (1963), filme aproape necunoscute, impuneau un cineast unic şi, din păcate, ignorat, atât la vremea lui, dar mai ales în prezent - Mircea Săucan.

01
/05
/14

CRONICĂ DE FILM Cel mai recent film al lui John Turturro în calitate de regizor și de actor în rol principal, „Fading Gigolo“/„Gigolo de ocazie“, este asemeni stilului de interpretare al realizatorului său: combinație în doze mici de umor, gravitate și o stranie buimăceală.