Caravana Docuart anunță orașele și filmele celei de-a 4-a ediții
https://www.ziarulmetropolis.ro/caravana-docuart-anunta-orasele-si-filmele-celei-de-a-4-a-editii/

Asociaţia pentru film documentar românesc Docuart organizează în perioada martie – iunie 2017 cea de-a 4-a ediţie a Caravanei Docuart, în cadrul căreia sunt anunţate proiecţii la Braşov, Cluj-Napoca, Timişoara, Satu Mare, Gherla, Târgu Jiu, Arad şi Vălenii de Munte.

Un articol de Petre Ivan|20 februarie 2017

­Caravana reprezintă o extensie a festivalului București Docuart Fest (BDF), din cadrul căruia este extrasă o selecție de filme pe care proiectul le face cunoscute publicului cinefil în mai multe orașe ale țării.

În 2017, evenimentul adaugă destinații noi pe hartă, urmărindu-și țelul de a aduce filmul documentar românesc în zone în care fenomenul cinematografic este aproape inexistent.

Producțiile înscrise pe lista Caravanei aparțin unor tineri regizori români și unora consacrați deopotrivă, majoritatea premiate la Docuart Fest 2016. În această selecție se disting suflul tânăr și viziunea cineaștilor la început de drum. Din acest segment fac parte filme precum 10:34 to Belgrade (R. Ioana Grigore), Stories in Tea Cups (R. Mirona Radu), Perfection is Forever (R. Mara Trifu) sau Capoeira, dansul libertății (R. Rista Enxhi). Unele sunt coproducții cu Marea Britanie, China și Serbia și ating teme sociale, politice și filosofice.

Lista filmelor continuă cu Proiecționistul, un documentar hibrid în regia lui Norbert Fodor, Ultimul căldărar (R. Cosmin Bumbuț și Elena Stancu) – un film despre o meserie pierdută, premiat pentru cea mai bună imagine la BDF 2016, Imagini din Vis (R. Sorin Luca) – câștigătorul Caravana Docuart marelui trofeu Docuart pentru „povestea unui personaj cât o lume”, Angela (R. Botond Pusok) – un fragment de viață din sânul unei minorități, 100 de movile prin care regizorul Max Ciorbă propune o călătorie antropologică prin muzica românească de astăzi, Doar o răsuflare (R. Monica Lăzurean-Gorgan) – film despre iubire și credință – și Un film mai puțin vesel, mai mult trist, poetic și sfătos (R. Cornel Mihalache) proiectat în secțiunea „Variațiuni, despre oameni și locuri”, în premieră, la Docuart Fest 2016.

„Selecția de filme din această ediție formează un colaj de realități care sunt vag sau deloc cunoscute, realități spre care dorim să atragem privirile și mințile oamenilor. Caravana Docuart intenționează să facă mai cunoscut farmecul documentarelor vii și cuprinzătoare, după cum le-am perceput în ediția de festival ce-a trecut”, Daniela Apostol, președintele asociației Docuart.

Proiecțiilor li se vor alătura și realizatorii filmelor pentru sesiuni de întrebări și răspunsuri cu publicul. Acest proiect are ca scop popularizarea și încurajarea producției de documentar românesc, stimulând atât regizorii, cât și spectatorii în desfășurarea evenimentului.

Caravana Docuart este co-finanțată de Centrul Național al Cinematografiei (CNC) și Administrația Fondului Cultural Național (AFCN).

Accesul la proiecțiile Caravanei este liber.

Foto: Caravana Docuart – caravana.docuart.ro

31
/10
/14

Puține filme ar fi fost mai potrivite pentru a deschide noua ediție Anim’est Chișinău decât simpaticul „Minuscule - La Vallée des fourmis perdues” („Minuscule: Valea furnicilor pierdute”), o producție franceză din 2013 realizată de Thomas Szabo și Hélène Giraud.

30
/10
/14

Invitatul emisiunii Nocturne de vineri, 31 octombrie, este regizorul de film şi scenaristul Radu Mihăileanu. Discuţia dintre Marina Constantinescu şi Radu Mihăileanu este un regal de spiritualitate, filosofie şi umanitate, chiar la ore târzii, emisiunea fiind programată la TVR 1, TVR HD şi TVR+, de la ora 24.00.

30
/10
/14

Câteva din cele mai apreciate lungmetraje de animație recente, o retrospectivă a unui animator celebru, scurtmetraje și o conferință despre animație și propagandă sunt câteva din atracțiile celei de-a patra ediții a Festivalului Anim’est Chișinău, care are loc de joi până duminică la Cinema Odeon și Re:Animation Hub – Tipografia 5.

29
/10
/14

După ce a debutat ca lider în box office-ul american, Furia: Eroi anonimi conduce detaşat şi clasamentul încasărilor din România, unde a generat venituri de 557.000 RON, fiind vizionat în weekendul de lansare de aproximativ 30.000 de spectatori.

29
/10
/14

CRONICĂ DE FILM. „Maidan”, cel mai nou film de non-ficțiune al regizorului ucrainean Serghei Loznița, despre recentele revolte istorice de la Kiev, este o operă puternică, solicitantă, extrem de fin lucrată la nivelul imaginii și, mai ales, al sunetului.

27
/10
/14

Săli arhipline, întâlniri cu nume mari din lumea filmului și peste 8000 de bilete vândute deja la proiecțiile din festival – acesta este bilanțul primelor zile la Les Films de Cannes à Bucarest. Datorită cererii mari de bilete, au fost programate două proiecții suplimentare pentru filmele Leviathan și The Tribe

27
/10
/14

Câștigătorul Ursului de Argint pentru cel mai bun scenariu și al Premiului Juriului Ecumenic din cadrul Festivalului Internațional de la Berlin 2014, “Patimile Mariei / Stations of the Cross / Kreuzweg” în regia lui Dietrich Brüggemann are avanpremiera în cadrul Zilelor Filmului German, organizate de Goethe-Institut la București.

27
/10
/14

CRONICĂ DE FILM Inspirat de povestiri ale lui Cehov, „Winter Sleep” (Palme d`Or la Cannes) este, probabil, filmul lui Nuri Bilge Ceylan în care se vorbeşte cel mai mult. Este o uşoară schimbare de accent, pentru că precedentele sale şase opere privilegiau tăcerile, cadrele lungi şi contemplative, imaginile poetice, natura.

27
/10
/14

"Kowalski", de Andrei Creţulescu, a primit premiul pentru cel mai bun scurtmetraj la ediţia de anul acesta a Festivalului de Film de la Zagreb, care a avut loc în perioada 19 - 26 octombrie. Potrivit juriului regizorul român a câştigat premiul Căruciorul de Aur pentru "15 minute de plăcere pură a unui superb dialog, a unei interpretări şi regii mari. Şi pentru demonstrarea faptului că cinema-ul românesc este încă viu şi la înălţime".

24
/10
/14

CRONICĂ DE FILM Pentru un film care se vrea o comedie de succes, „Cuscrii”, de Radu Potcoavă, mizează prea puţin pe regie şi prea mult pe reflexele actorilor. Însă nici potenţialul comic al interpreţilor nu este fructificat la un nivel satisfăcător, din cauza scenariului rudimentar și a execuției lipsite de creativitate.

24
/10
/14

Actrița Jacqueline Bisset, care joacă rolul soției fostului șef al FMI Dominique Strauss-Kahn, în controversatul Welcome to New York, al lui Abel Ferrara, se va întâlni cu spectatorii din București după proiecția specială a filmului din această seară, de la ora 22.00, la Cinema Elvira Popescu.