Cartea de la metrou: invitație la lectură
https://www.ziarulmetropolis.ro/cartea-de-la-metrou-invitatie-la-lectura/

Atenţie, se închid uşile şi se deschid cărţile! Pe 27 martie, călătorii surprinşi citind la metrou primesc o carte Litera!

Un articol de Liliana Matei|26 martie 2019

Știați că 69% dintre români nu au citit nici măcar o carte în ultimul an, iar rata analfabetismului funcțional a ajuns la 40%? În capitala țării, 46% dintre respondenții studiului referitor la activitățile de lectură* au afirmat că nu au citit niciodată în ultimul an sau că au citit mai rar și doar 9% au afirmat că citesc aproape în fiecare zi. Un context trist dar necesar pentru dezvoltarea și susținerea constantă a comportamentelor de lectură.

Editura Litera anunță o nouă ediție a campaniei de încurajare a cititului în metroul bucureștean – Cartea la metrou: Atenție se închid ușile, se deschid cărțile!

Miercuri, 27 martie, în intervalul 9:00- 11:00 pe Magistrala 2 (Pipera – Berceni – Pipera) călătorii mici și mari, surprinși citind la metrou, primesc o carte de la voluntarii dedicați campaniei. Editura Litera își propune astfel să întâlnească cât mai mulți cititori, oferind cele mai frumoase povești din cel mai cunoscut imprint Litera – Carte Pentru Toți și din colecția Scriitori români ilustrați. Fie că este vorba de un roman premiat sau de un volum de istorie, o culegere de eseuri sau un thriller, un clasic al literaturii universale, o carte de dezvoltare personală, sau lecturi din opera reprezentativă a scriitorilor români, cărțile oferite vor acoperi toate gusturile în materie de lectură și vor marca titlurile esențiale din fiecare bibliotecă. Desfășurată dimineața la metrou, campania este o invitație la lectură pentru toți călătorii care zi de zi petrec timp prețios pe drum. Scopul este investirea timpului într-o lectură bună, oriunde, oricând, oricât.

Prima ediție Cartea la metrou s-a bucurat de un real succes în rândul călătorilor bucureșteni, o inițiativă care a surprins plăcut mii de cititori și a îndemnat la lectură pe mulți alții. Cititorii sunt invitați să împărtășească impresiile despre cartea primită folosind hashtagul #cartealametrou pe Facebook și pe Instagram.

O campanie realizată în parteneriat cu Primăria Municipiului București prin Administrația Monumentelor și Patrimoniului Turistic București și Metrorex

*Barometrul de Consum Cultural publicat în 2018 (pe date culese în 2017) de Institutul Național de Cercetare și Formare Culturală + Studiul PISA realizat de OECD în 2015, publicat în decembrie 2018.

01
/03
/13

Program special educativ pentru copii la muzeul Antipa:     Pana la 30 martie 2013 – 6 sedinte In fiecare sambata – 10:00 – 11:00 8 aprilie – 12 aprilie 2013 – 5 ședințe De luni până vineri (în vacanța copiilor) – 10:00 – 11:00 PROGRAME ARTISTICE ARTA PLASTICĂ – OBIECT FORMATIV ŞI MIJLOC RECREATIV OBIECTIVE : 1. Învăţarea prin tehnici creative a unor elemente […]

01
/03
/13

Vineri, 1 martie, la Muzeul Naṭional de Istorie a României, Principele Radu va lansa volumul bilingv româno-englez ,, Ana. Portetul reginei/ Anne. The Queen’s Portrait’’. Principele Radu le va avea ca invitate la Sala Lapidarium pe Sandra Gãtejeanu- Gheorghe, director de protocol al Casei Regale, Georgeta Filitti, istoric şi  Irene Arsene, managing partner la Curtea […]

21
/02
/13

Dezbaterea intitulată „Este România altfel?“, inspirată de cartea lui Lucian Boia a ridicat importante probleme de indentitate naţională şi comportament social tipic românesc în interiorul şi în afara graniţelor ţării. Cartea „De ce este România altfel?“ (Editura Humanitas), scrisă de Lucian Boia, a fost dezbătută miercuri, 20 februarie, în sala de conferinţe a Colegiului Noua […]

19
/02
/13

240 de participanţi în campania vALLuntar, ediţia a II-a : bloggerii citesc şi plantează copaci cu sprijinul ROMSILVA   240 de bloggeri au fost admişi în ediţia a doua a campaniei online vALLuntar “Mai multe cărţi, mai multe şanse”, prin care Grupul Editorial ALL încurajează lectura şi voluntariatul. Campania este sprijinită de ROMSILVA. Anul acesta […]