Câştigătorul Leului de Aur la Veneţia 2012, PIETA de Kim Ki-duk, în deschiderea Festivalului Internaţional de Film Experimental BIEFF
https://www.ziarulmetropolis.ro/castigatorul-leului-de-aur-la-venetia-2012-pieta-de-kim-ki-duk-in-deschiderea-festivalului-international-de-film-experimental-bieff/

Câştigătorul Leului de Aur la Veneţia 2012, PIETA de Kim Ki-duk, în deschiderea Festivalului Internaţional de Film Experimental BIEFF   Gala de deschidere BIEFF aduce în premieră în România câştigătorul Leului de Aur de la Veneţia, PIETA, semnat de controversatului regizor corean Kim Ki-duk şi va avea loc la Cinema Scala, marti, 20 noiembrie. Filmul […]

Un articol de |15 noiembrie 2012

Câştigătorul Leului de Aur la Veneţia 2012, PIETA de Kim Ki-duk, în deschiderea Festivalului Internaţional de Film Experimental BIEFF

 

Gala de deschidere BIEFF aduce în premieră în România câştigătorul Leului de Aur de la Veneţia, PIETA, semnat de controversatului regizor corean Kim Ki-duk și va avea loc la Cinema Scala, marti, 20 noiembrie. Filmul e precedat de The Wholly Family, cel mai nou scurtmetraj al lui Terry Gilliam câștigător al Premiului pentru cel mai bun scurtmetraj la Premiile Academiei Europene de Film. Cele doua proiecţii-eveniment sunt posibile datorită sprijinului acordat de Jameson, Ambasada Republicii Korea si Samsung si dau startul a şase zile de experimente cinematografice unice şi provocatoare.

Aclamat la scenă deschisă după premiera de la Veneția, PIETA de KIM KI-DUK este o relatare nuanțată despre vină, sacrificiu şi ispăşire. Filmul spune povestea unui bărbat care lucreză ca recuperator pentru o companie de împrumut financiar, amenințându-i brutal pe cei creditati, pentru rambursare. Reunit pe neaşteptate cu mama sa, care il abandonase la naştere, cruzimea protagonistului “cedeaza” in fata afectiunii materne si acesta renunța la slujbă. Totuşi, faptele sale violente nu rămân fără consecinţe: in mijlocul momentelor de apropiere si fericire cu mama, aceasta este răpită.

Pieta2

Asemănând relația protagoniştilor cu Pietà, capodopera lui Michelangelo, filmul folosește imaginea Fecioarei Maria îmbrățișând trupul mort al lui Iisus Hristos pentru a simboliza, după cum spune regizorul, “o îmbrățișare a durerii și suferinței inerentă în toată istoria umană, reprezentând astfel înțelegerea și împărtăşirea acelei dureri.”

PIETA este o alegorie dură despre capitalismul dus la extrem și modul în care acesta transformă relațiile umane. Regizorul este citat ca spunând în conferința de presă de la Veneția, că banul este al treilea personaj principal, alături de mamă și fiu. KIM KI-DUK declara: “De la marile războaie şi până la crimele triviale de astăzi, cred că noi toți suntem în aceeaşi măsură complici și păcătoși. În mod inevitabil într-o societate capitalistă, banul supune oamenii unor încercări şi este cauza majorităţii conflictelor. Ei scot la lumină egoismul şi lăcomia umană. Oamenii de astăzi sunt obsedaţi de fantezia că bunăstarea materială poate rezolva totul. În cele din urmă, vom sfârși prin a deveni monedă de schimb unii pentru ceilalţi, zdrobindu-ne de asfalt.”
Provocând concepţia generală despre moralitate, bine şi rău, în film nu exista “personaj negativ” şi “victimele” sale, ci se creează un lanţ al vinei împărtaşite. KIM KI-DUK lasa spectatorului sarcina dificilă de a decide dacă vreunul dintre personaje mai merită compasiune.

Unul dintre cei mai controversaţi regizori coreeni, KIM KI-DUK a fost de nenumarate ori apreciat la nivel internaţional pentru filme precum SPRING, SUMMER, AUTUMN WINTER…AND SPRING (premiat la Locarno IFF 2003 ), 3-IRON (câştigator în 2004 al Leului de Argint şi premiului FIPRESCI la Veneţia) sau SAMARITAN GIRL (Ursul de Argint pentru cel mai bun regizor la Berlinale 2004).

The Wholly Family2

Înainte de proiecţia PIETA, BIEFF prezintă publicului român cel mai recent scurtmetraj al lui Terry Gilliam, THE WHOLLY FAMILY, o comedie-aventură suprarealistă, câștigătoare al Premiului pentru cel mai bun scurtmetraj la Premiile Academiei Europene de Film.

THE WHOLLY FAMILY este o fermecătoare călătorie onirică, felliniană prin percepția sa asupra viselor şi realităţii ca o experienţă simultană. Un baiețel, Jake, este pedepsit de părinţi şi trimis la culcare fără să fi mâncat. Visând, Jake transpune evenimente reale ale zilei trecute (senzaţia de foame, păpușile Pulcinella și supărarea pe părinții săi) în coşmarul său despre o cină înspăimântătoare. La rândul ei, realitatea din ziua următoare împrumută ceva din visele de peste noapte, filmul luand o întorsătură neaşteptată, în cheia suprearealista specifică lui GILLIAM.

Apreciat la nivel internaţional pentru filme precum BRAZIL, THE FISHER KING (câștigător al premiului Leul de Argint la Veneţia în 1991), sau FEAR AND LOATHING IN LAS VEGAS, TERRY GILLIAM este unul dintre cei mai provocatori şi neconvenţionali regizori contemporani, devotat experimentului şi testarii convenţiilor. Filmele sale sunt de obicei fantezii care explorează tema identităţii, a sănătăţii mintale, a imaginaţiei şi a felului în care aceasta determina cine suntem.

Seara de deschidere dă tonul pentru seria de filme de excepţie si evenimente dedicate educatiei in domeniul filmului experimental. Pentru detalii complete despre filmele proiectate va invitam sa accesati website-ul festivalului: www.bieff.ro

Noua ediţie a Festivalului Internaţional de Film Experimental Bucureşti BIEFF va avea loc în perioada 20 – 25 noiembrie, la Cinema Scala și Cinema Elvira Popescu. Intrarea la proiecțiile și evenimentele conexe BIEFF este liberă, în limita locurilor disponibile.

Festivalul Internaţional de Film Experimental Bucureşti BIEFF este organizat de Asociaţia Cultură şi Imagine şi susţinut de Centrul Național al Cinematografiei, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică, Universitatea Națională de Arte, Le Fresnoy Studio National des Arts Contemporaines, MNAC Muzeul Național de Artă Contemporană, Jameson, JTI, Samsung, Romania Film, Fundația Konrad Adenauer, Forumul Cultural Austriac, Goethe Institut, UNIFRANCE, Institutul Francez, Ambasada Republicii Koreea, Stage Expert, Kodak, Noumax, Abis Studio, Dacia, ALLTUR, Libraria Bastilia, Lente, Hotel Moxa, La Mama, Kraftmark.

 

18
/09
/20

Cel mai nou cinematograf de tip multiplex din România a fost inaugurat de Cineplexx pe 16 septembrie la Târgu-Mureș, în prezența unui public nerăbdător să-și vadă vadă filmele preferate pe marele ecran. Locația nou deschisă reprezintă cea de-a cincea investiție făcută de companie în România într-un singur an de la intrarea pe piața locală.

18
/09
/20

Nu e un admirator al comunicării intense din vremea noastră, care culminează cu incomunicarea și explică dezamăgit că în era corectitudinii politice, pentru că suntem atacați, orice am spune, sfârșim prin a nu mai spune nimic. Jeremy Irons s-a născut pe 19 septembrie 1948.

17
/09
/20

CRONICĂ DE FILM Există filme de stare, filme de idei şi filme de subiect (şi diverse combinaţii între ele). Programate a fi lansate în curând în cinematografe, „Madre” (2019), al spaniolului Rodrigo Sorogoyen, şi „Corpus Christi” (2019), al polonezului Jan Komasa, sunt în primul rând filme de subiect.

17
/09
/20

Expoziția „Onoarea națiunilor. Ordine și decorații din patrimonial Muzeului Național de Istorie”, care își așteaptă vizitatorii până în luna noiembrie, constituie un proiect unic, potrivit organizatorilor cel mai mare proiect de acest gen care s-a pus în operă în țară după 1989.

17
/09
/20

În perioada 30 septembrie–4 octombrie, va avea loc o ediție specială a Festivalului Internațional de Literatură și Traducere Iași–FILIT. Sub semnul continuității, Muzeul Național al Literaturii Române Iași propune o formulă adaptată la condițiile crizei globale.

17
/09
/20

A 12-a ediție KINOdiseea – Festivalul de Film pentru Publicul Tânăr are loc în București, în perioada 17 septembrie–11 octombrie 2020, și aduce pe marile ecrane din aer liber cele mai noi filme pentru copii, dar numai bune pentru o seară petrecută cu întreaga familie.

16
/09
/20

La Teatrul de Comedie va începe în curând stagiunea 2020-2021. Deschiderea se va face cu trei reprezentații consecutive ale spectacolului „Doi pe o bancă” după Aleksandr Ghelman, în regia lui Mihai Bendeac, programate pentru pe 25, 26 și 27 septembrie, de la ora 19.00, la Sala Radu Beligan.

16
/09
/20

În perioada 16-28 septembrie 2020, Accademia di Romania in Roma, cu sprijinul Institutului Cultural Român, organizează expoziția de artă contemporană „In Between Repetition and Variation” a artistei Lucia Ghegu, bursieră „Vasile Pârvan” în 2019 și 2020.

Pagina 1 din 91512345...102030...Ultima »