De la Cannes la București, QUINZAINE DES REALISATEURS revine la BIEFF!
https://www.ziarulmetropolis.ro/de-la-cannes-la-bucuresti-quinzaine-des-realisateurs-revine-la-bieff/

Festivalul Internaţional de Film Experimental Bucureşti BIEFF continuă în 2012 colaborarea cu QUINZAINE DES REALISATEURS, secţiune a Festivalului de la Cannes al cărei centru de interes este reprezentat de tendinţele radical inovatoare din cinematografia contemporană.   QUINZAINE DES REALISATEURS revine la BIEFF cu cele mai interesante scurt metraje ale ediţiei de anul acesta – 90 […]

Un articol de |10 octombrie 2012

Festivalul Internaţional de Film Experimental București BIEFF continuă în 2012 colaborarea cu QUINZAINE DES REALISATEURS, secţiune a Festivalului de la Cannes al cărei centru de interes este reprezentat de tendinţele radical inovatoare din cinematografia contemporană.

 

QUINZAINE DES REALISATEURS revine la BIEFF cu cele mai interesante scurt metraje ale ediției de anul acesta – 90 de minute de experimente cinematografice captivante, prezentate în premieră în România.

Secţiune paralelă a Festivalului de la Cannes creată de Sindicatul Regizorilor Francezi în timpul tumultuoaselor evenimente din mai 1968, QUINZAINE DES REALISATEURS şi-a asumat misiunea de a cultiva un teren fertil unde Festivalul de la Cannes să descopere în mod constant viitorii săi autori prestigiosi. Înca de la începuturile sale, QUINZAINE DES REALISATEURS a prezentat primele filme ale lui Werner Herzog, Rainer Werner Fassbinder, Ken Loach, Jim Jarmusch, Michael Haneke, Robert Bresson, Manoel de Oliveira etc.

Programul va fi reprezentat la București de domnul Christophe Leparc, managing director al QUINZAINE DES REALISATEURS, invitat de asemenea în calitate de membru al juriului BIEFF 2012. Colaborarea BIEFF cu QUINZAINE DE REALISATEURS este posibilă datorită sprijinului generos oferit de Institutul Cultural Francez și UNIFRANCE.

QUINZAINE DES REALISATEURS propune publicului bucureștean o selectie de filme extrem de speciale, care, după premiera mondială de la Cannes, au sedus audiențele și juriile a numeroase festivaluri de film din întreaga lume.

Desemnat Cel Mai Bun Scurmetraj la QUINZAINE DES REALISATEURS 2012, THE CURSE este o tulburatoare parabolă socială, despre conflictul între libertatea personală și convențiile sociale. Tânăra protagonistă, Fatine, încă necăsătorită, e surprinsă într-un moment intim cu iubitul ei de către un copil din sat, urmat apoi de un întreg grup de copii care încep s-o șantajeze, amenințând să-i dezvăluie secretul. Din frică profundă față de oprobiul public, tânăra cedează treptat presiunilor lor. Ce pare la început un joc devine o alunecare periculoasă pe panta (auto)degradării umane: Fatine ajunge să se prostitueze pentru o pungă de bomboane și o Coca Cola. Mai mult decât o victimă a societății, tânăra devine o victimă a ei însăși. Faptul că agresorii sunt copii face ca situația să fie cu atât mai amenințătoare și mai opresivă.

 DrawnFromMemory2

Punând în discuție granița dintre realitate și ficțiune, DRAWN FROM MEMORY e un fermecator scurt metraj auto-reflexiv, în care tehnica „filmului în film” este explorată într-un mod inovator. Un student la film realizează împreună cu bunica sa, al cărei mare vis a fost să devină actriță, o reinterpretare a unor scene memorabile din filme clasice precum The Birds, Psycho sau Rosemary’s Baby. Pe parcurs, Alzheimer-ul de care suferă bunica avansează, interpretarea rolurilor devenind imposibilă. Demersul regizorului Marcin Bortkiewicz e unul extrem de personal, filmul devenind o scrisoare de dragoste adresată bunicii și cinema-ului în aceeași măsură.

 Konigsberg2

„Un poem filosofic de mare rafinament” (potrivit NISIMASA – Rețeaua Europeană a Asociațiilor Tinerilor Profesioniști de Cinema), KONIGSBERG e o savuroasă tragi-comedie „existențialistă”, amintind de umorul absurd, reflexivitatea melancolică și estetica picturală a filmelor lui Roy Andersson. Domnul Konigsberg pare să aibă o viață perfectă: are o mică afacere prosperă, e un fericit soț si tată înconjurat de o familie iubitoare, în timpul liber savurează plăceri precum vânătoarea. Sub masca acestei fericiri se ascunde însa o tristețe iremediabilă: vânătoarea e mai degrabă o terapie decât un hobby, în vreme ce familia înseamnă mai curând indiferență, necomunicare și singuratate. Domnul Konigsberg simte că pierde rațiunea de a exista.

 TheLivingDead2

Amintind de poezia alienării din filmele lui Gus van Sant, seducătorul THE LIVING DEAD este un portret senzual al unei tinere generații „pierdute”, consumate de un perpetuu hedonism autodestructiv. Adolescenții par să facă tot ce parinții lor le interzic: droguri, alcool, sex anonim. Filmul însa merge în adancime, căutând motivele lor profunde. Într-o societate alienantă și materialistă, auto-distrugerea pare să devină forma lor autentică de exprimare și protest. Într-o narațiune curajos fragmentată, la granița realismului cu suprarealismul și oniricul, THE LIVING DEAD tulbură, seduce, provoacă.

Festivalul Internaţional de Film Experimental Bucureşti BIEFF este organizat de Asociaţia Cultură şi Imagine şi susţinut de Centrul Național al Cinematografiei, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică, Universitatea Națională de Arte, Le Fresnoy Studio National des Arts Contemporaines, Jameson, JTI, Romania Film, Fundația Konrad Adenauer, UNIFRANCE, Institutul Francez, Forumul Cultural Austriac, ALLTUR, Institutul Polonez, Kraftmark, Design Forge.

PARTENERI MEDIA: Radio Guerrilla, Cinemagia, Cinemarx, Filmreporter, Cinefan, HBO, 24FUN, B365, Liternet, VICE, Orasulm.eu, Artactmagazine, Metropotam.ro, Filmetari, Veiozaarte, 121, Urban.ro, Hotcity.ro, Studentie.ro, Port.ro, Hipmag.ro, ifestival.ro.

 

23
/10
/20

Teatrul Național Iași, alături de poporul din Belarus, în proiectul „Belarus(ia) ̶ Lecturi la nivel mondial” Belarus(sia) Worldwide Reading Project), cu un eveniment excepțional: INSULTAȚI. BELARUS(IA) de Andrei Kureichik. Luni, de la ora 19:00, la Sala Teatru³, spectacol-lectură în cadrul proiectului LECTURI³.

23
/10
/20

„Desigur, cel mai important în perioada aceasta este să fim sănătoși și să facem ca lucrurile să continue să meargă cât de cât într-o normalitate, de la școală și familiile noastre și până la joburi – care sunt în pericol, în special cele ale free-lancerilor din domeniul cultural și al organizării de evenimente. Altfel însă, e important și să încercăm să ne păstrăm pe cât se poate obiceiurile din viața noastră de dinainte – inclusiv cele care nu sunt necesare supraviețuirii imediate, cum sunt cele culturale în general și un festival de film în particular. Căci da, nu se oprea lumea în loc dacă nu organizam noi ediția a 11-a a Les Films de Cannes à Bucarest – însă ne-am încăpățânat tocmai pentru fărâma de normalitate pe care continuarea acestei tradiții o aduce în viața noastră” spune Cristian Mungiu, inițiatorul festivalului.

22
/10
/20

Săptămâna aceasta, marele regizor, scenarist și actor Nikita Mihalkov, laureat al premiului Oscar, a împlinit 75 de ani, iar TVR 2 îl aniversează programând două dintre filmele sale reprezentative. Bărbierul din Siberia”, cu Julia Ormond, Oleg Menşikov şi Richard Harris – sâmbătă, la Filmul săptămânii şi Ochi negri (OCI CIORNIE), cu inegalabilul actor Marcello Mastroianni - duminică, la Filmul de Artă.

22
/10
/20

Asociația Culturală Control N a lansat în această săptămână prima ediție a programului educațional De Trei Ori (Poveste. Monolog. Scenariu) – ateliere de autocunoaștere prin scris, care se va desfășura în perioada 19 octombrie – 6 noiembrie, în varianta online, cu 30 de elevi din clasele a VI-a și a VII-a din trei școli bucureștene: Școala Gimnazială Nr. 197, Școala Gimnazială Nr. 169 și Școala Gimnazială “Sfinții Constantin și Elena”.

21
/10
/20

CRONICĂ DE FILM Prezentat în premieră la Festivalul Astra de la Sibiu şi selectat la prestigiosul IDFA (International Documentary Film Festival Amsterdam), „Copii pierduţi pe plajă” (2020) este debutul în lungmetrajul documentar al tinerei regizoare Alina Manolache şi încearcă să facă un portret al generaţiei de 30 ani, născută imediat după Revoluţie.

20
/10
/20

Editura Muzeului Național de Artă Contemporană și-a adăugat în colecție o nouă publicație „reper” pentru istoria vizualității contemporane din România, marcând astfel borna istorică a 30 de ani de la evenimentele lui decembrie 1989.

Pagina 1 din 92412345...102030...Ultima »