Catherine Deneuve & Omar Sharif, la Telecinemateca, în această seară
https://www.ziarulmetropolis.ro/catherine-deneuve-omar-sharif-la-telecinemateca-in-aceasta-seara/

Miercuri, 23 decembrie, Telecinemateca difuzează drama romantică „Mayerling” din 1968, cu Omar Sharif în rolul prinţului moştenitor Rudolf al Austriei. De la ora 19:30, la TVR 2.

Un articol de Petre Ivan|23 decembrie 2015

În anii 1880, prinţul Rudolf al Austriei (Omar Sharif) se confruntă cu tatăl său Împăratul Franz Iosef I al austriei (James Mason) şi mama sa, Împărăteasa Elisabeta (Ava Gardner),  pe tema introducerii unor politici progresiste în ţara lor. Rudolf se simte ca şi cum ar fi un om născut în epoca greşită, într-o ţară care nu realizează cât de mare nevoie are de o reformă socială.

Catherine Deneuve si Omar Sharif, in  „Mayerling” (1968)

Catherine Deneuve si Omar Sharif, in „Mayerling” (1968)

Aflat într-un mariaj lipsit de dragoste, Prinţul îşi găseşte refugiul în amanta sa, Baroneasa Maria Vetsera (Catherine Deneuve). Această relaţie nu este

acceptată de cuplul imperial, care şi-ar fi dorit ca fiul lor să fie preocupat de viitorul rol de conducător al imperiului austro-ungar.

La finele lui ianuarie 1889, el pleacă la castelul Mayerling din pădurile Vienei, unde, o zi mai târziu, va muri împreună cu amanta sa. Deşi moartea lor are încă multe necunoscute, filmul sugerează că amanţii au făcut un pact suicidal în clipa în care au decis că nu pot trăi într-o lume lipsită de dragoste şi de perspectiva unei păci reale.

Filmul, lansat în 1968,  este o ecranizare a romanelor Mayerling de Claude Anet şi L’Archiduc de Michel Arnold şi este inspirat din Accidentul Mayerling – aparenta crimă-sinucidere a prinţului moştenitor Rudolf şi a amantei sale, Baroneasa Mary Vetsera din 1889.

Filmul regizorului Terence Young nu a urmărit întru totul firul istoric al incidentului, dar s-a bucurat de un mare succes în cinematografele din lume, probabil datorită seturilor sale generoase și a costumelor vremii.

De-a lungul carierei sale, britanicul Terence Young a regizat câteva pelicule din seria James Bond: Dr. No, From Russia with Love şi Thunderball.

Foto: Catherine Deneuve & Omar Sharif, „Mayerling” (1968) – tvr.ro

09
/05
/14

Ioana Flora a primit Premiul pentru interpretare feminină din partea Uniunii Cineaștilor din România, pentru rolul Tania din Déjà Vu (2013), producție independentă în regia lui Dan Chișu.

08
/05
/14

CRONICĂ DE FILM „#Selfie”, debutul în lungmetraj al Cristinei Iacob, este ca o postare stridentă pe Facebook care se vrea spiritual-amuzantă şi ţipă din toţi rărunchii după like-uri, deşi e superficială şi nepăsătoare că ar putea fi considerată pueril-banală.

07
/05
/14

Sâmbătă, 10 mai și duminică, 11 mai, la Noul Cinematograf Al Regizorului Român, sunteţi invitaţi la un eveniment de marcă: proiecția trilogiei "Paradise" - semnată de austriacul Ulrich Seidl -, deliciul criticii internaționale

06
/05
/14

Filmele europene și independente se bucură de un public mai numeros în 2014, datorita ediției a IV-a a proiectului cultural Cinema-Edu, dedicat liceeniilor din București și din alte 10 localități din România.

06
/05
/14

Filmul "Poziţia copilului", în regia lui Călin Peter Netzer, a câştigat marele premiu şi trofeul Uniunii Cineaştilor din România (UCIN) pe anul 2013. Gala premiilor UCIN reprezintă aprecierea juriului desemnat de UCIN pentru cele mai importante realizări cinematografice şi de televiziune ale anului precedent.

06
/05
/14

Sophia Loren, una dintre cele mai cunoscute actriţe italiene, a fost desemnată invitatul de onoare de la Cannes Classic 2014, care va celebra totodată naşterea westernului italian şi împlinirea a 30 de ani de când filmul "Paris Texas", de Wim Wenders, a primit trofeul Palme d'Or.

05
/05
/14

MARI FILME ROMÂNEŞTI UITATE „Când primăvara e fierbinte“ (1961) şi „Ţărmul n-are sfârşit“ (1963), filme aproape necunoscute, impuneau un cineast unic şi, din păcate, ignorat, atât la vremea lui, dar mai ales în prezent - Mircea Săucan.

01
/05
/14

CRONICĂ DE FILM Cel mai recent film al lui John Turturro în calitate de regizor și de actor în rol principal, „Fading Gigolo“/„Gigolo de ocazie“, este asemeni stilului de interpretare al realizatorului său: combinație în doze mici de umor, gravitate și o stranie buimăceală.