Cineastul roman Mihai Malaimare Jr, premiat de Societatea criticilor americani
https://www.ziarulmetropolis.ro/cineastul-roman-mihai-malaimare-jr-premiat-de-societatea-criticilor-americani/

Mihai Mălaimare Jr., directorul de imagine al filmului “The Master”, a fost premiat de criticii americani la cea de-a 47-a gală anuală a premiilor decernate de National Society of Film Critics, în cadrul căreia cineastul român s-a impus la categoria “cea mai bună imagine”.     Cea de-a 47-a gală organizată de National Society of […]

Un articol de Andrada Văsii|7 ianuarie 2013

Mihai Mălaimare Jr., directorul de imagine al filmului “The Master”, a fost premiat de criticii americani la cea de-a 47-a gală anuală a premiilor decernate de National Society of Film Critics, în cadrul căreia cineastul român s-a impus la categoria “cea mai bună imagine”.

 

 

Cea de-a 47-a gală organizată de National Society of Film Critics a avut loc sâmbătă seară, la Elinor Bunin Munroe Center din New York.

Mihai Mălaimare Jr. a primit la sfârşitul anului 2012 şi premiul pentru cea mai bună imagine din partea Boston Society of Film Critics, pentru filmul “The Master”, în regia lui Paul Thomas Anderson.

Cineastul român a fost, de asemenea, nominalizat la categoria “cea mai bună imagine”, pentru filmul “The Master”, la alte două premii prestigioase – Satellite Awards şi Critics’ Choice Awards.

Directorul de imagine Mihai Mălaimare Jr. a colaborat, printre altele, cu regizorul Francis Ford Coppola la realizarea filmelor “Tinereţe fără tinereţe” şi “Tetro”.

Lungmetrajul “The Master”, regizat de americanul Paul Thomas Anderson, a fost recompensat la Festivalul de Film de la Veneţia 2012 pentru regie şi pentru cea mai bună interpretare masculină – distincţie acordată ex-aequo lui Joaquin Phoenix şi Philip Seymour Hoffman.

“The Master” este primul film din ultimii cinci ani al regizorului şi scenaristului Paul Thomas Anderson. Pelicula prezintă un studiu de personaj – un veteran din marina americană cu un comportament violent -, dar şi un portret al Americii de după cel de-Al Doilea Război Mondial. S-a spus că ar fi inspirată de cultul scientologic şi, într-adevăr, aproape toate personajele sunt implicate cumva într-un cult controversat, dar nu este vorba despre o analiză a acestei mediatizate religii.

Marele câştigător al galei organizate sâmbătă de National Society of Film Critics este însă lungmetrajul “Amour”, regizat de Michael Haneke, care s-a impus la trei categorii principale: “cel mai bun film”, “cel mai bun regizor” (Michael Haneke) şi “cea mai bună actriţă” (Emmanuelle Riva).

Britanicul Daniel Day-Lewis s-a impus la categoria “cel mai bun actor” cu rolul din filmul “Lincoln”, regizat de Steven Spielberg.

Premiile secundare pentru interpretare au revenit actorilor Matthew McConaughey (“Magic Mike”) şi Amy Adams (“The Master”).

La categoria “cel mai bun scenariu” s-a impus Tony Kushner (“Lincoln”), iar la categoria “cel mai bun documentar” a triumfat producţia “The Gatekeepers”.

Producţia “This Is Not a Film”, regizată de Jafar Panahi, a primit trofeul pentru cel mai bun film experimental.

În cadrul galei organizate de National Society of Film Critics au fost decernate şi două premii speciale. Laurence Kardish, curatorul departamentului de film din cadrul celebrului muzeu MoMA, a fost recompensat cu Film Heritage Award, acelaşi trofeu fiind decernat şi companiei Milestone Film and Video pentru proiectul ei intitulat “Shirley Clarke”.

The National Society of Film Critics cuprinde 61 de membri cu drept de vot – critici de film care lucrează pentru cotidianele importante din Los Angeles, Boston, New York şi Chicago, şi la reviste renumite, precum Time, Newsweek şi The New Yorker.

În timp ce diferitele asociaţii de critici de film care decernează premii în sezonul de dinaintea Oscarurilor rareori se pun de acord, membrii acestora ajută la restrângerea spectrului de posibili nominalizaţi la distincţiile oferite de Academia de film americană.

Nominalizările la premiile Oscar vor fi anunţate pe 10 ianuarie, iar gala premiilor Academiei de film americane va avea loc pe 24 februarie.

 

 

Sursa: Mediafax

23
/06
/21

„Nu cred că există ceva despre care nu se poate vorbi sau care nu poate fi examinat. Nu am simţit niciodată că ar trebui să existe vreo limită pe care nu ar trebui s-o încalc”, spune Neil LaBute și afirmația se verifică prin fiecare dintre textele pe care le-a scris.

23
/06
/21

Vernisată de Ziua Internaţională a Iei la ARCUB, expoziţia „Chimonoul întâlneşte ia” curatoriată de Iulia Gorneanu prezintă în oglindă simboluri ale culturii nipone şi culturii autohtone şi marchează 100 de ani de la stabilirea relaţiilor diplomatice dintre Japonia şi România.

23
/06
/21

2/3 galeria se deschide publicului în luna iunie 2021, în locația de pe Strada Franceză nr. 4, între 17:00 - 00:00 cu expoziția „I’m not there” prezentând lucrările artistului John Divola.

21
/06
/21

Cel mai stimulant film văzut la ediţia din acest a Festivalului One World Romania, disponibil şi online până la 27 iunie, a fost „N-o să mai fie noapte” (2020), al cineastei franceze Eléonore Weber. Este un documentar făcut doar din imagini înregistrate de camerele instalate pe căştile de protecţie ale soldaţilor aflaţi în misiuni aeriene cu elicopterul în regiuni din Orientul Mijlociu.

20
/06
/21

Prin multe dintre filmele din selecţia din acest an, Festivalul One World, primul mare eveniment cinematografic desfăşurat fizic în 2021 în România, a arătat libertatea uriaşă pe care documentarul şi-o poate lua faţă de norme, atunci când cineaştii nu se tem să caute forme mai radicale pentru subiectele lor. O parte din selecţie poate fi văzută online în perioada 21-27 iunie.