Codrin Boldea, actor: „Probabil că Teatrul Metropolis o să reprezinte mereu un loc special pentru mine”
https://www.ziarulmetropolis.ro/codrin-boldea-actor-probabil-ca-teatrul-metropolis-o-sa-reprezinte-mereu-un-loc-special-pentru-mine/

Astăzi vă propunem să-l cunoaşteţi mai bine pe tânărul actor Codrin Boldea, o prezenţă constantă pe scenele Teatrului Metropolis.

Un articol de Andrei Crăciun|29 noiembrie 2019

Ce a însemnat în cariera dumneavoastră Teatrul Metropolis? Ce înseamnă spectacolele în care jucați aici în istoria personală?

Istoria mea ca actor profesionist începe la Teatrul Metropolis. Aici m-am călit și mă călesc în continuare. Primul spectacol în care am jucat aici este „Visul unei nopți de vară”, direcția de scenă Victor Ioan Frunză. Dacă nu mă înșel, premiera a avut loc în septembrie 2014. Probabil că Teatrul Metropolis o să reprezinte mereu un loc special pentru mine. E locul în care am început.

Cum este publicul de la Teatrul Metropolis? Ce este special la acest teatru?
Nu cred că se diferențiază cu ceva anume publicul de la Metropolis. Drăguț este faptul că noi avem niște abonați loiali care sunt prezenți la toate premierele noastre și care vin să revadă spectacolele ori de câte ori au ocazia. Râsul inconfundabil cu care deja suntem familiarizați ne face să știm imediat când sunt în sală. Probabil că amestecul de texte clasice cu cele contemporane, ambele montate în mare parte cu actori tineri, face acest teatru inedit. Cu o acoperire stilistică mare, este greu să nu găsești un spectacol care să îți placă.

Ca spectator ați umblat pe la Metropolis? Ați văzut ceva ce v-a rămas pentru totdeauna?
Aici am apucat să-l văd pe domnul Mircea Albulescu în spectacolul „Bădăranii”. Pentru că unul dintre filmele mele preferate românești este „Cel mai iubit dintre pământeni”, am simțit o emoție foarte puternică atunci când l-am văzut pe „Grecul” pe scenă.

Spuneți-mi câteva dintre cele mai frumoase și câteva dintre cele mai caraghioase întâmplări trăite la Metropolis.

Momentul unei premiere este întotdeauna frumos, cu o încărcătură emoțională puternică pentru absolut toți oamenii care lucrează la spectacol. De obicei greșelile pe care le facem uneori ca actori pe scenă pot deveni (uneori) foarte amuzante. O replică reinterpretată spontan, o pauză insinuantă, puțin mai mare decât de obicei, semne încriptate din spatele cortinei pentru colegii de scenă etc. Evident că nu deturnează spectacolul. Din contră. În multe situații lucrurile astea inspiră.

Cuvânt de încheiere, povață pentru tinerii care urmează să aibă primul lor spectacol la Metropolis.
Să se bucure. Uneori uit că sunt printre puținii privilegiați care reușesc să trăiască din ce învață în facultate. Se poartă blazarea prematură.

12
/11
/14

CRONICĂ DE FILM „Interstellar”, cea mai nouă ispravă a lui Christopher Nolan, considerat simbol al auteurism-ului în cetatea Hollywoodului, este ambiţios la nivel formal, dar cu personaje şi destule situaţii neconvingătoare.

12
/11
/14

Regizorul Quentin Tarantino plănuieşte să se retragă din activitate după terminarea peliculei "The Hateful Eight", spunând că turnarea a zece filme şi lăsarea fanilor cu sentimentul de a vrea mai mult "sună corect".

12
/11
/14

Miercuri, 12 noiembrie 2014, începând cu ora 19.30, Pleshoo Contemporary devine a doua gazdă temporară a proiectului lui Dragoș Cristescu, „Glorifying the Body”, a cărui călătorie tripartită proiectată până la sfârșitul anului a început la ArtXpert. Jurnal vizual al căutării formei perfecte în potențialul latent al subiectului, proiectul artistului se constituie în jurul Trupului, în varianta lui cea mai adorată de artă de-a lungul manifestării sale ca voință umană transformatoare: nudul feminin

11
/11
/14

În vara anului 2014 ajung pentru un Festival de Teatru la Timișoara. Plec mai departe către Belgrad, căci, vechi reporter fără frontiere, e prea târziu să mi le pot impune. Supraviețuiesc circulației barbare, ajung în Belgrad, cunosc un bănățean de orgine sârbească rămas aici din vremea războaielor din anii `90.

11
/11
/14

The Tunnel/ Der Tunnel, o dramă intensă bazată pe povestea adevărată a unui campion la înot care a fugit din Germania de Est, cu Alexandra Maria Lara într-unul dintre rolurile-cheie, va fi proiectat în închiderea Cinepolitica Extra Time miercuri, 19 noiembrie, de la 20.30, la Cinema Elvira Popescu. Evenimentul are loc între 17-19 noiembrie, la Elvira Popescu, și cuprinde șase filme premiate despre Germania divizată și dezbateri cu istorici, sociologi și politologi

11
/11
/14

Festivalul Național de Teatru Independent ediția a II-a s-a încheiat duminică, 9 noiembrie. Timp de o săptămână, pe scenele din capitală s-au jucat peste 50 de producții din București, Sibiu, Iași, Cluj, Craiova și Târgu-Mureș. Juriul festivalului a acordat o serie de distincții spectacolelor reprezentative pentru mișcarea independentă actuală.

11
/11
/14

Teatrul Naţional Bucureşti a fost inaugurat luni, în prezenţa conducerii instituţiei şi a mai multor oameni politici. Fotograful Vlad Eftenie, prezent la evenimentul de inaugurare a clădirii, ne propune o scurtă incursiune prin edificiul recent renovat şi consolidat.

11
/11
/14

Institutul Balassi – Instiutul Maghiar din Bucureşti, împreună cu Muzeul Naţional al Ţăranului Român, organizează, în perioada 10-16 noiembrie 2014, a opta ediţie a Săptămânii Filmului Maghiar la Bucureşti. Evenimentul îşi propune să reflecte spiritul şi diversitatea cinematografiei maghiare actuale.

11
/11
/14

DanaArtgallery a organizat în vara aceasta în perioada 15-25 august 2014 o tabăra de creaţie la Ciric, Iaşi. picturile realizate în această perioadă sunt expuse în spaţiul Galeriei Odeon, foaierul sălii Studio a Teatrului Odeon până pe 30 noiembrie.

11
/11
/14

Festivalul Filmului Francez, organizat de către Institutul Francez din România și Ambasada Franței, a lansat și la ediția din acest în secțiunea „Competiție”, a cărui scop este să aducă în lumina reflectoarelor regizorii aflați la primul sau al doilea lungmetraj.