Colocviul Naţional de Muzicologie, la final
https://www.ziarulmetropolis.ro/colocviul-national-de-muzicologie-la-final/

Universitatea de Arte „George Enescu” şi Colegiul National de Artă „Octav Băncilă” din Iaşi au încheiat editţia a XVI a a Colocviului Naţional de Muzicologie, eveniment ce a avut ca tematică Arta sonoră şi interdisciplinaritatea.

Un articol de Ziarul Metropolis|26 februarie 2014

Colegiul Naţional de Artă „Octav Băncilă“, Inspectoratul Şcolar şi Universitatea de Arte „George Enescu“ din Iaşi au încheiat la acest sfârşit de februarie ediţia a XVI-a a Colocviului Naţional de Muzicologie, eveniment prezentat de profesor universitar doctor Gheorghe Duţică, având ca tematică Arta sonoră şi interdisciplinaritatea.

Ca în fiecare an, întâlnirea reuneşte membri marcanţi ai comunităţii academice, muzicologi, critici muzicali, compozitori, muzicieni, profesori, studenţi şi elevi din toată ţara pentru a omagia o personalitate a muzicii româneşti, dar şi pentru lansarea volumului „Studii de muzicologie“, coordonat şi îngrijit de profesoara Maria Georgeta Popescu.

În acest an a fost omagiat compozitorul şi profesorul Vasile Spătărelu, figură marcantă în istoria muzicii românesti care a lăsat în urma sa lucrări de certă valoare, precum creaţii corale, muzică de cameră, lucrări simfonice şi vocal simfonice, muzică de scenă, dar a adus şi o contribuie remarcabilă în formarea unor generaţii de muzicieni, compozitori şi profesori.

colocviul

Volumul al IX-lea de Studii de muzicologie lansat în acest an cuprinde lucrări ce dezbat teme ce acoperă o gamă largă de idei muzicale, artistice, genuri, stiluri, perioade, personalităţi, compoziţii, dar şi lucrări de interdisciplinaritate scrise de profesori şi elevi coautori, tematica fiind atrăgătoare prin diversitate – de la Johann Sebastian Bach la Francis Poulenc sau Fabio Monni, mereu actualii Frédéric Chopin, Johannes Brahms, Benjamin Britten, Constantin Silvestri, Elise Popovici, Sergiu Celibidache, Felicia Donceanu şi, bineînţeles, Vasile Spătărelu.

Incitante sunt şi lucrările interdisciplinare – De la paronimia tonală, la fenomenul atracţiei paronimice, Experimente plurisinestezice multimedia după „La Ţigănci“ de Mircea Eliade în viziunea compozitorului Fabio Monni, Metoda modelării matematice în muzicologie sau Vademecum coregrafic în dezvoltarea limbajului plastic teatral, dar şi problemele din domeniul ştiinţelor pedagogice care au fost în atenţia mai multor cadre didactice.

O secţiune distinctă a volumului o constituie cea dedicată elevilor liceeni care au în acest fel posibilitatea de a cunoaşte arta sonoră din perspectiva propriilor preocupări cultural-artistice.

12
/09
/14

Timp de trei zile si trei nopti, Capitala va serba peste jumatate de mileniu. Vor avea loc petreceri in aer liber, concerte, expozitii, targuri, explozii de muzica si culoare. In perioada 19-21 septembrie, Piata Constitutiei, Piata Universitatii, Parcul Cismigiu si Centrul istoric vor deveni "punctele fierbinti" ale Zilelor Bucurestiului.

09
/09
/14

ConTempo, una dintre cele mai apreciate formaţii de cvartet din lume, compusă în întregime din muzicieni români, deţine astăzi o poziţie dorită de multe ansambluri de acest gen: este cvartetul de Stat al Radio Televiziunii Irlandeze şi susţine concerte şi turnee pe toate continentele.

09
/09
/14

Corul de Copii Radio şi alte trei coruri de copii şi tineret din Bucureşti şi din ţară, alături de celebrul Cor Naţional de Cameră Madrigal, vă invită sâmbătă, 13 septembrie (19.00), la un adevărat regal muzical coral la Sala Radio.

06
/09
/14

Primăria Municipiului București, prin Centrul Cultural Palatele Brâncovenești, Asociaţia Culturală “Pro Valores” și Radio România Cultural vă invită în perioada 4 – 12 octombrie 2014, la un regal poetico – muzical.

05
/09
/14

Radio România Muzical şi Ministerul Educaţiei Naţionale au semnat un protocol de colaborare în cadrul căruia proiectul "Ascultă 5 minute de muzică clasică" devine program naţional în şcoli, începând cu anul şcolar 2014-2015.

01
/09
/14

Pianista Elisabeth Leonskaja, laureată a Concursului Enescu în 1964: „Imediat dupa 1989, când încă se vedeau la București urmele gloanețelor pe clădiri, la Concursul și la Festivalul Enescu veneau mari muzicieni din toată lumea. Nu poți decât să te înclini în fața acestor lucruri!”