Concurs pentru copii, în cadrul festivalului RADAR
https://www.ziarulmetropolis.ro/concurs-pentru-copii-in-cadrul-festivalului-radar/

Biblioteca de New Media Art pentru Copii îi invită pe cei mici într-o aventură virtuală educativă şi distractivă, care-i poartă prin toate etapele de creare a unei super animaţii, ajutându-i să înţeleagă, pas cu pas, cum pot deveni chiar ei, din spectatori de desene animate, creatori.

Un articol de Liliana Matei|5 iulie 2020

RADAR Kids și Lidl România lansează un concurs inedit adresat copiilor, în cadrul proiectului Biblioteca de New Media Art pentru copii. Aceștia sunt chemați să devină coautorii unei animații de 40 de secunde ce va fi prezentată în cadrul festivalului RADAR, sub forma unei experiențe imersive.

Conținutul Bibliotecii este realizat de artiștii new media Vână Animation Studio și Aural Eye, oferind copiilor o serie de tutoriale și informații care le deschid ușile în culisele desenelor animate. Cei mici învață cum este organizat un studio de animație, ce roluri ar putea să ocupe, află ce este un storyboard, câte tipuri de animație există, cum ia naștere un personaj și o poveste animate și sunt familiarizați cu tehnologiile folosite în animație.

Până în acest moment, Vână Animation Studio și Aural Eye, împreună cu copii de la Școala Step by Step, au dezvoltat totodată și o poveste animată intitulată Zburătorul. Prin concursul „Fii mini-animator coautor” RADAR Kids își propune să găsească finalul poveștii prin implicarea mai multor copii. Pentru a participa la concurs, copiii trebuie să urmărească cum ia naștere această poveste pe site-ul Lidl.ro și să contribuie cu propriile lor idei sau desene care să o îmbogățească.

Juriul reprezentat de VÂNĂ și Aural Eye va alege 5 câștigători care-și vor regăsi ideile la finalul unei animații de 40 de secunde, prezentată sub forma unui show imersiv ce va putea fi experimentat în cadrul RADAR, secțiunea RADAR Kids.

În plus, aceștia mai primesc și o bicicletă și un hanorac cu propriul lor desen imprimat pe el, iar următorii 5 primesc câte un card Lidl în valoare de 100 de lei.

Parte a unui proiect mai amplu, RADAR – Romanian Artists Developing Alternative Realities – RADAR Kids este un loc de joacă art & tech. Aici cei mici au ocazia să interacționeze cu tehnologii creative surprinzătoare și cu adevărat fascinante pentru ei, cum sunt realitatea virtuală sau augumentată, inteligența artificială sau video-mappingul, într-un spațiu imersiv și interactiv.

02
/10
/18

Agenţia de publicitate Papaya Advertising a lansat, ieri, un clip numit “Copiii referendumului”, prin care îndeamnă la boicotarea referendumului pentru redefinirea familiei în Constituţie. Spotul, inspirat din serialul “The Handmaid’s Tale” (“Povestea slujitoarei”), în care este descrisă viaţa din Gilead, un stat condus de un regim totalitar ultra-religios, unde femeile sunt folosite pentru a procrea, s-a viralizat în scurt timp pe rețelele de socializare.

01
/10
/18

A apărut o necesară carte-album, „CineBucurești. 100 de ani de modernitate - Sala de cinema”, coordonată de arhitectul Mihaela Pelteacu și cineastul Laurențiu Damian. Un volum despre istoria glorioasă a sălilor de cinema din București, care trezește nostalgii dar induce și tristețe din cauza stării actuale de degradare a cinematografelor.

27
/08
/18

Făget a devenit în această vară o destinație culturală găzduind prima manifestare artistică din cadrul proiectului Cămine în Mișcare / Moving Fireplaces, eveniment ce face parte dintr-o suită de astfel de activități pregătite de Asociația Timișoara Capitală Culturală Europeană și Asociația Prin Banat.

16
/08
/18

În luna august, Asociația Montage dă startul celui mai nou proiect cultural „FUChS(ilis)-ISMUL, EXPERIMENT SOCIO-CROMATIC DE MUZICĂ ȘI MIȘCARE desenat cum se cuvine de Pâlnie și Stamate pe uvertura șalvarilor lui Ismail si Turnavitu de pe lângă Cârligații lui Gayk” sau, mai pe scurt, FUChSIADA, un spectacol „work in progress” conceput de Anca Maria COLȚEANU după scrierile lui URMUZ și produs de artistul Anca Maria Ciofîrlă.

06
/08
/18

Reclama online realizată de Montreal Museum of Fine Arts pentru expoziţia de vară a fost blocată de platforma Facebook pentru că folosea nuduri abstracte pictate de Pablo Picasso. Muzeul a fost nevoit să ia legătura direct cu compania, pentru a reuşi să publice online advertorialul (puteți vedea reclama video în interiorul articolului).