Concursul International George Enescu. Au mai rămas două zile
https://www.ziarulmetropolis.ro/concursul-international-george-enescu-au-mai-ramas-doua-zile/

Violonistul Remus Azoiţei, laureat al ediţiei din 1999 a Concursului Internaţional George Enescu : „Fiecare moment în care un nou concurent din străinătate învaţă o lucrare de Enescu este o mare victorie pentru această ţară.”

Un articol de Petre Ivan|4 septembrie 2014

Cea de-a XIV-a ediție a Concursului Internațional „George Enescu” va avea loc între 6 și 27 septembrie. Cunoscutul violonist Remus Azoiței vorbește despre cât de mult schimbă universul unui artist interpretarea unei piese de Enescu și despre ce a însemnat pentru cariera sa să fie laureat al Concursul Enescu. Interviul face parte dintr-o serie de clipuri video unice care arată cum și de ce „România contează”.

Violonistul Remus Azoiței, singurul român angajat vreodată la Academia Regală din Londra, unde predă cursuri de vioară, vorbește despre cât de important este pentru un muzician să participe la un concurs de talie internațională cum este Concursul Enescu.

“Concursul a câștigat respectul muzicienilor, după atât de multe ediții și majoritatea laureaților au avut un impact pe scena internațională, indiferent de premiul obținut.”

Remus Azoiţei

“The Washington Post” a scris despre Remus Azoiței că intepretează cu “o sensibilitate melodioasă” și că “are o tehnică sclipitoare”. Violonistul a absolvit cursurile prestigioasei Julliard School din New York în anul 2001.

A concertat alături de unele dintre cele mai importante orchestre din lume și afirmă cu sinceritate că piesele lui Enescu sunt extrem de complexe. Totuși, recunoaște Azoiței, lucrările compozitorului român sunt atât de profunde încât schimbă universul muzical al unui artist.

“Lucrările lui Enescu sunt destul de grele și destul de greu de descifrat, mai ales cele pentru vioară. Toată lumea interpretează lucrări de Bach sau Paganini, dar nu sunt mulți cei care interpretează Enescu, iar Enescu este mai valoros decât mulți alți compozitori. Lucrările lui pot schimba universul muzical al unui artist, au un impact profund, deschid perspective.”

“Una dintre cele mai importante reguli ale acestui Concurs, dacă nu chiar cea mai importantă, este că fiecare concurent trebuie să învețe o lucrare de Enescu’ mai spune violonistul care este, de asemenea, director artistic al Enescu Society in London.

Într-o campanie video care se derulează până pe 6 septembrie, ziua în care se deschide cea de-a XIV-a ediție a Concursului Internațional „George Enescu“, artiști de renume internațional povestesc cum le-a schimbat viața și cariera câștigarea unui premiu în cadrul Concursului Enescu.

Cea de-a XIV-a ediție a Concursului Internațional „George Enescu“ are loc între 6 și 27 septembrie la Ateneul Român și la Universitatea Națională de Muzică București.

La această ediție, Concursul deschide drumuri pentru cariera internațională a 240 de tineri artiști, din 36 de țări, de pe 5 continente, câți s-au înscris în competiție.

Foto: Concursul International George Enescu şi Remus Azoiței

27
/06
/14

Teatrul de Operetă și Musical „Ion Dacian” organizează în perioada 5-10 iulie un casting pentru unul dintre cele mai cunoscute spectacole de musical din lume – „Fantoma de la Operă”, producție ce va intra în repertoriul instituției începând cu stagiunea 2014-2015. Spectacolul va fi montat de regizorul de origine australiană Stephen Barlow și de o echipă de creație alcătuită din artiști români și străini.

25
/06
/14

Primul festival din România care aduce muzica bună în parcurile orașului, Jazz in the Park, organizat la Cluj-Napoca, se pregătește intens pentru ediția a doua. Între 4 și 6 iulie, mii de iubitori ai jazz-ului sunt așteptați „să acapareze” Parcul Central.

25
/06
/14

De la Bruckner la Tina Turner…ar putea fi o cale lungă – şi totuşi nu e chiar aşa. Pentru că în mod poate ciudat, într-o singură săptămână se lansează în cadrul aceleiaşi mari case de discuri – Deutsche Grammophon – discuri care conţin şi muzica lui Bruckner, dar şi a Tinei Turner.

16
/06
/14

Vineri, 20 iunie (19.00), la Sala Radio, veţi avea plăcerea de a asculta, în interpretarea ORCHESTREI NAŢIONALE RADIO, una dintre simfoniile care au născut cele mai multe dezbateri ideologice: Simfonia a VII-a în do major – Leningrad, creaţie a compozitorului rus Dmitri Şostakovici.

14
/06
/14

Opera Naţională Bucureşti propune publicului, în 17 iunie, de la ora 19.00, un concert extraordinar susţinut de către tenorul Marcello Giordani, unul dintre cei mai mari cântăreţi ai lumii, fiind invitat permanent al celor mai prestigioase scene de concert şi opere din lume, incluzând Metropolitan Opera, Teatro alla Scala, Royal Opera Covent Garden, Opernhaus Zürich, Staatsoper Viena, Opéra National de Paris, Teatro Liceu din Barcelona etc.

11
/06
/14

Convenţia a fost simplă. Pornind de la fiecare literă din alfabet, Eduard Kunz a ales un cuvânt cheie care îi defineşte viaţa. Şi l-a explicat. Şi, ca orice artist care se respectă nerespectând regulile, a sărit chiar peste litera A. Şi a început aşa:

11
/06
/14

Unul dintre cei mai cunoscuţi şi apreciaţi muzicieni ai lumii la ora actuală, care a transformat acordeonul într-un instrument de prim rang, RICHARD GALLIANO soseşte la Bucureşti pentru un concert extraordinar alături de Orchestra de Cameră Radio, moment ce punctează închiderea stagiunii ansamblului.

09
/06
/14

Ce poate fi mai potrivit în primele zile de vară decât o imaginară călătorie muzicală către ,,Visul unei nopţi de vară”? La doar 17 ani, compozitorul romantic Felix Mendelssohn  a conceput o uvertură inspirată de celebra piesă de teatru a lui Shakespeare, urmată apoi de o suită pe care a definitivat-o cu puţini ani înainte de dispariţia sa. Lucrarea a devenit foarte cunoscută mai ales graţie celebrului Marş Nupţial, după ce, în 1858, marşul a fost interpretat la căsătoria Prinţesei "Vicky" (fiica reginei Victoria) cu Prinţul Friedrich al Prusiei.