Concursul International George Enescu. Au mai rămas două zile
https://www.ziarulmetropolis.ro/concursul-international-george-enescu-au-mai-ramas-doua-zile/

Violonistul Remus Azoiţei, laureat al ediţiei din 1999 a Concursului Internaţional George Enescu : „Fiecare moment în care un nou concurent din străinătate învaţă o lucrare de Enescu este o mare victorie pentru această ţară.”

Un articol de Petre Ivan|4 septembrie 2014

Cea de-a XIV-a ediție a Concursului Internațional „George Enescu” va avea loc între 6 și 27 septembrie. Cunoscutul violonist Remus Azoiței vorbește despre cât de mult schimbă universul unui artist interpretarea unei piese de Enescu și despre ce a însemnat pentru cariera sa să fie laureat al Concursul Enescu. Interviul face parte dintr-o serie de clipuri video unice care arată cum și de ce „România contează”.

Violonistul Remus Azoiței, singurul român angajat vreodată la Academia Regală din Londra, unde predă cursuri de vioară, vorbește despre cât de important este pentru un muzician să participe la un concurs de talie internațională cum este Concursul Enescu.

“Concursul a câștigat respectul muzicienilor, după atât de multe ediții și majoritatea laureaților au avut un impact pe scena internațională, indiferent de premiul obținut.”

Remus Azoiţei

“The Washington Post” a scris despre Remus Azoiței că intepretează cu “o sensibilitate melodioasă” și că “are o tehnică sclipitoare”. Violonistul a absolvit cursurile prestigioasei Julliard School din New York în anul 2001.

A concertat alături de unele dintre cele mai importante orchestre din lume și afirmă cu sinceritate că piesele lui Enescu sunt extrem de complexe. Totuși, recunoaște Azoiței, lucrările compozitorului român sunt atât de profunde încât schimbă universul muzical al unui artist.

“Lucrările lui Enescu sunt destul de grele și destul de greu de descifrat, mai ales cele pentru vioară. Toată lumea interpretează lucrări de Bach sau Paganini, dar nu sunt mulți cei care interpretează Enescu, iar Enescu este mai valoros decât mulți alți compozitori. Lucrările lui pot schimba universul muzical al unui artist, au un impact profund, deschid perspective.”

“Una dintre cele mai importante reguli ale acestui Concurs, dacă nu chiar cea mai importantă, este că fiecare concurent trebuie să învețe o lucrare de Enescu’ mai spune violonistul care este, de asemenea, director artistic al Enescu Society in London.

Într-o campanie video care se derulează până pe 6 septembrie, ziua în care se deschide cea de-a XIV-a ediție a Concursului Internațional „George Enescu“, artiști de renume internațional povestesc cum le-a schimbat viața și cariera câștigarea unui premiu în cadrul Concursului Enescu.

Cea de-a XIV-a ediție a Concursului Internațional „George Enescu“ are loc între 6 și 27 septembrie la Ateneul Român și la Universitatea Națională de Muzică București.

La această ediție, Concursul deschide drumuri pentru cariera internațională a 240 de tineri artiști, din 36 de țări, de pe 5 continente, câți s-au înscris în competiție.

Foto: Concursul International George Enescu şi Remus Azoiței

28
/02
/24

Primăvara sosește la Sala Radio cu abonamente și bilete pentru ultimele 3 luni ale stagiunii cu numărul 95 pe scena Radio România! Abonamentele pentru perioada aprilie - iunie 2024 vor fi disponibile la vânzare în perioada 28 februarie – 5 martie 2024. Biletele individuale vor fi puse în vânzare începând din data de miercuri, 6 martie 2024.

28
/02
/24

“Mamma Mia!”, cel mai faimos musical din România, revine weekend-ul acesta pe scena Sălii Palatului din Capitală, într-o nouă reprezentație de zile mari, asta după ce în ultimii cinci ani spectacolul a fost văzut de peste 80.000 de români. Până acum producția a avut nu mai puțin de 33 de reprezentanții în țara noastră, în nouă orașe, dintre care doar 20 în București, unde fiecare spectacol a fost sold-out de fiecare dată.

27
/02
/24

Prima zi a primăverii aduce pe scena Sălii Radio un mărțișor muzical ! Vineri, 1 martie 2024 (de la 19.00), ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO va interpreta Simfonia nr. 1 - Simfonia primăverii, semnată de ROBERT SCHUMANN, un tablou muzical al anotimpului revenirii la viață.

27
/02
/24

Turneul SoNoRo Conac ajunge în 2024 la ediția a XII-a, intitulată „L’heure bleue” – un titlu inspirat de acel interval de timp în care finalul de zi se pregătește să facă loc înserării, apoi nopții. „Ora albastră” va fi – din perspectiva SoNoRo – un spațiu de visare și un răstimp în care muzica se materializează, trece dincolo de contururi și prinde viață în mod desăvârșit, în unele dintre cele mai frumoase edificii din țara noastră.

20
/02
/24

După cum ne-am obișnuit în ultimii 3 ani, luna februarie marchează primul anunț de artiști al Jazz in the Park! Primele nume confirmate la ediția a XII-a sunt: Cymande (UK), Avishai Cohen Trio (IL), Manu Katche (FR), Tigran Hamasyan Trio (AM), Jazzanova Live (DE), Kinga Glyk (POL), KRiSPER (RO), Amphitrio (RO), Oreglo (UK) și Wasted Generation (IT)!

19
/02
/24

„Dumnezeu m-a atins cu degetul său mic și a spus: compune pentru teatru, doar pentru teatru.” – mărturisea Puccini într-o scrisoare adresată unui prieten. Și, într-adevăr, Puccini a îndeplinit porunca divină pe care simțea că a primit-o la nașterea sa, dedicându-și întreaga sa viață de creație operei, fără a se „irosi” prea mult spre alte genuri muzicale.

15
/02
/24

Joi, 22 februarie 2024 (19.00), BIG BAND-UL RADIO ROMÂNIA ne invită la o nouă seară extraordinară de jazz pe scena Sălii Radio! De această dată, invitatul special al evenimentului este renumitul saxofonist TONY LAKATOS, născut într-o familie de muzicieni din Budapesta.

15
/02
/24

După o retragere temporară din sfera publică, DELIA PANN revine în industria muzicală cu single-ul: The WOOP SONG, care asigură ascultătorilor o călătorie auditivă cu totul specială, un drum către SINE, în timp ce se dansează….electro și progresiv.