Cristian Mungiu, nominalizat la premiile Academiei de Film Europene 2012
https://www.ziarulmetropolis.ro/cristian-mungiu-nominalizat-la-premiile-academiei-de-film-europene-2012/

Cineastul român Cristian Mungiu a fost nominalizat la premiile decernate de Academia de Film Europeană (EFA) pe anul 2012, la categoria „cel mai bun scenariu”, cu filmul „După dealuri”, pe care l-a şi regizat, informează site-ul instituţiei. Nominalizările pentru premiile Academiei de Film Europene au fost anunţate, sâmbătă, la Festivalul Filmului European de la Sevilla. Cea de-a […]

Un articol de Andrada Văsii|5 noiembrie 2012

Cineastul român Cristian Mungiu a fost nominalizat la premiile decernate de Academia de Film Europeană (EFA) pe anul 2012, la categoria „cel mai bun scenariu”, cu filmul „După dealuri”, pe care l-a şi regizat, informează site-ul instituţiei.

Nominalizările pentru premiile Academiei de Film Europene au fost anunţate, sâmbătă, la Festivalul Filmului European de la Sevilla. Cea de-a 25-a gală EFA 2012 va avea loc pe 1 decembrie, în Malta.

Cristian Mungiu a fost nominalizat la categoria „cel mai bun scenariu” cu filmul său „După dealuri”. Cineastul român va concura la această categorie cu Michael Haneke („Amour”), Tobias Lindholm şi Thomas Vinterberg („Jagten/ The Hunt”), Olivier Nakache şi Eric Toledano („Invincibilii/ Intouchables”) şi Roman Polanski şi Yasmina Reza („Doamne… ce măcel!/ Carnage”).

Pentru filmul „După dealuri”, Cristian Mungiu a primit premiul pentru scenariu la Festivalul de la Cannes 2012, în timp ce Cristina Flutur şi Cosmina Stratan au primit, ex-aequo, premiul pentru interpretare.

„După dealuri” spune povestea a două fete, Alina (Cristina Flutur) şi Voichiţa (Cosmina Stratan), care au crescut împreună la orfelinat şi s-au regăsit apoi într-o mănăstire izolată din România. Alina vrea să plece de acolo pentru a se stabili în Germania şi îşi doreşte ca Voichiţa să vină cu ea. Însă Voichiţa este ataşată profund de viaţa de la mănăstire. Atunci când Alina îl înfruntă pe preot, tânăra este dusă la spital, iar persoanele care o îngrijesc încep să creadă că este posedată de diavol.

 Recent, lungmetrajul „După dealuri” a câştigat marele premiu al secţiunii Filmmakers of Tomorrow – FEDEORA la Festivalul Internaţional de la Haifa, trofeu acordat de un juriu desemnat de Federaţia Criticilor de Film din Europa şi Zona Mediteraneană. Totodată, „După dealuri” a fost desemnat cel mai bun film la Festivalul de la Vukovar (Croaţia) şi la Herceg Novi (Muntenegru).

Pe de altă parte, şi pelicula românească „Superman, Spiderman sau Batman”, regizată de Tudor Giurgiu, a fost nominalizată la categoria „cel mai bun scurtmetraj al anului” a premiilor Academiei de Film Europene 2012.

Recent, scurtmetrajul „Superman, Spiderman sau Batman”, în regia lui Tudor Giurgiu, a fost premiat la ediţia 2012 a Manhattan Short, unde a primit medalia de aur. Totodată, pelicula a fost premiată şi în cadrul festivalului Kaliber 35 Munich International Film Festival. Pe de altă parte, în aprilie 2012, „Superman, Spiderman sau Batman” a câştigat premiul pentru „cel mai bun scurtmetraj” la Aspen Shortfest, premiu ce îi garantează un loc pe lista lungă a nominalizărilor la Premiile Oscar, la categoria „cel mai bun scurtmetraj ficţiune”.

„Superman Spiderman sau Batman” spune povestea lui Aron, un băieţel de cinci ani, care, împreună cu tatăl său acoperit de griji, porneşte într-o dimineaţă pe un drum la capătul căruia doreşte, asemenea eroilor din benzile desenate, să-şi salveze mama bolnavă de inimă.

Pe de altă parte, la aceeaşi categorie – „cel mai bun scurtmetraj al anului” – a premiilor Academiei de Film Europene 2012, alături de „Superman Spiderman sau Batman” au mai fost selecţionate scurtmetrajele „Demain, ca sera bien”, de Pauline Gay, „Two Hearts”, de Darren Thornton, „Miten Marjoja Poimitaan”, de Elina Talvensaari, „L’Ambassadeur et moi”, de Jan Czarlewski, „Im Freien”, de Albert Sackl, „Csicska”, de Attila Till, „Villa Antropoff”, de Vladimir Leschiov şi Kaspar Jancis, „Sessiz”, de Rezan Yeşilbaş, „Manha de Santo Antonio”, de Joao Pedro Rodrigues, „Back of Beyond”, de Michael Lennox, „Titloi Telous”, de Yorgos Zois şi „Einspruch VI”, de Rolando Colla.

La categoria „cel mai bun film european al anului” au fost nominalizate lungmetrajele „Amour”, de Michael Haneke, „Barbara”, de Christian Petzold, „Cesare deve morire”, de Paolo şi Vittorio Taviani, „Intouchables”, de Olivier Nakache şi Eric Toledano, „Jagten/ The Hunt”, de Thomas Vinterberg, şi „Shame”, de Steve McQueen.

La categoria „cel mai bun regizor european al anului” vor concura cineaştii Nuri Bilge Ceylan („Bir Zamanlar Anadolu’Da/ Once Upon a Time in Anatolia”), Michael Haneke („Amour”), Steve McQueen („Shame”), Paolo şi Vittorio Taviani („Cesare deve morire”) şi Thomas Vinterberg („Jagten/ The Hunt”).

Actriţele Emilie Duquenne („A Perdre la Raison”), Nina Hoss („Barbara”), Emmanuelle Riva („Amour”), Margarethe Tiesel („Paradise: Liebe”) şi Kate Winslet („Carnage”) au fost nominalizate la categoria „cea mai bună actriţă europeană a anului”.

La categoria „cel mai bun actor european al anului” au fost nominalizaţi Francois Cluzet şi Omar Sy („Intouchables”), Michael Fassbender („Shame”), Mads Mikkelsen („Jagten/ The Hunt”), Gary Oldman („Tinker Tailor Soldier Spy”) şi Jean-Louis Trintignant („Amour”).

La categoria „cel mai bun lungmetraj de animaţie” vor concura peliculele „Alois Nebel”, de Tomas Lunak, „Arrugas”, de Ignacio Ferreras, şi „The Pirates! In An Adventure With Scientists”, de Peter Lord.

Trofeul Carlo Di Palma, decernat în cadrul categoriei „European Cinematographer Award 2012”, va fi disputat între cineaştii Sean Bobbitt („Shame”), Bruno Delbonnel („Faust”), Darius Khondji („Amour”), Gokhan Tiryaki („Once Upon a Time in Anatolia”) şi Hoyte Van Hoytema („Tinker Tailor Soldier Spy).

La categoria „cel mai bun editor de film al anului” vor concura Janus Billeskov Jansen şi Anne Osterud („Jagten/ The Hunt”), Roberto Perpignani („Cesare deve morire”) şi Joe Walker („Shame”).

La categoria „cel mai bun designer de producţie” au fost nominalizaţi Maria Djurkovic („Tinker Tailor Soldier Spy”), Niels Sejer (A Royal Affair”) şi „Elena Zhukova („Faust”).

Premiul decernat în cadrul categoriei „cel mai bun compozitor de muzică de film” va fi disputat între Cyrille Aufort şi Gabriel Yared („A Royal Affair”), Francois Couturier („Io Sono Li”), George Fenton (The Angels’ Share”) şi Alberto Iglesias („Tinker Tailor Soldier Spy”).

 

Sursa: Mediafax

04
/11
/21

Ce-mi place foarte mult la cinema-ul furios al lui Nadav Lapid este că nu ştii niciodată unde te va duce şi în ce fel te va învălui. Singurul lucru pe care poţi să îl anticipezi este că vei fi surprins. Nu-ţi rămâne decât să te laşi purtat de ideile sale neconvenţionale şi incomode.

01
/11
/21

CRONICĂ DE FILM În „A Hero” (2021), noul său lungmetraj, câştigător ex-aequo al Grand Prix la Cannes, regizorul iranian Asghar Farhadi îşi recâştigă inspiraţia creatoare care l-a consacrat printre marii autori de cinema contemporani.

31
/10
/21

Nu se poate spune că regizorul Gaspar Noé a avut vreodată o viziune luminoasă asupra vieţii. Dimpotrivă – cinema-ul său s-a inspirat întotdeauna din cele mai tulburătoare pulsiuni umane, pe care le-a transformat într-un combustibil extrem de inflamabil. Însă „Vortex”, prezentat anul acesta la Cannes în afara competiţiei, este probabil cel mai întunecat film al său, oricât de ciudat ar suna asta.

30
/10
/21

Întâmplarea a făcut să văd în aceeaşi zi de la „Les Films de Cannes a Bucarest” două titluri din Rusia, ambele incluse în secţiunea Un Certain Regard a ediţiei din acest an a evenimentului de pe Croazetă - „Unclenching the Fists”, de Kira Kovalenko, şi House Arest”, de Aleksei Gherman Jr.

29
/10
/21

CRONICĂ DE FILM În a doua parte a relatărilor despre Festivalul „Les Films de Cannes a Bucarest” vă propunem să descoperiţi filmul câştigător al Premiului Juriului pe Croazetă, fascinantul „Memoria” al thailandezului Apichatpong Weerasethakul.

27
/10
/21

CRONICĂ DE FILM Prima parte a unui „jurnal” despre ediţia din acest an a Festivalului „Les Films de Cannes à Bucarest” - câteva observaţii despre surprizătorul documentar „Cow”, al britanicei Andrea Arnold.

27
/10
/21

După o lungă perioadă de așteptare, FILM MENU, revista de cultură cinematografică editată de studenții Facultății de Film din cadrul Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „Ion Luca Caragiale” București, sub umbrela UNATC PRESS, își lansează cel de-al 29-lea număr. Evenimentul va avea loc la București, în după-amiaza zilei de sâmbătă, 30 octombrie, la Cinemateca Eforie (strada Eforie 2) și include două proiecții conexe.

26
/10
/21

La Civil, filmul Teodorei Ana Mihai, care i-a adus anul acesta la Cannes Prix de l'Audace la secțiunea Un Certain Regard, se vede acum în cadrul Festivalului Les Films de Cannes à Bucarest, la București, Cluj și Iași, iar de vineri, 29 octombrie, intră în cinematografele din toată țara.

26
/10
/21

Întâmplări fatale, criminali în serie, experimente cu urmări grave, vampiri și alte creaturi ale nopții sunt elementele cheie ale săptămânii filmelor de Halloween la Warner TV. Postul de televiziune propune unele dintre cele mai populare filme horror și SF, de la „From Hell” și „Halloween: H20” la maraton „Final Destination”, care pot fi vizionate până pe 31 octombrie.

25
/10
/21

În urma anunțării noilor reguli de siguranță sanitară, cea de-a 12-a ediție a Les Films de Cannes à Bucarest continuă să aducă filmele și evenimentele anunțate, modificându-și programul pentru a respecta noile restricții ce intră în vigoare de astăzi.