Cronicari Digitali – prima campanie de informare ce aduce patrimoniul cultural în lumea digitală, aproape de millennials
https://www.ziarulmetropolis.ro/cronicari-digitali-prima-campanie-de-informare-ce-aduce-patrimoniul-cultural-in-lumea-digitala-aproape-de-millennials/

Institutul Naţional al Patrimoniului împreună cu agenţia de comunicare creativă Zaga Brand au lansat campania #CronicariDigitali, prin care îşi propun să apropie pentru prima dată valorile şi tradiţiile României de generaţia millennials. Astfel, tinerii sunt stimulaţi să cunoască, să înţeleagă, să aprecieze şi să promoveze patrimoniul cultural naţional şi UNESCO din România.

Un articol de Petre Ivan|19 Iulie 2018

Proiectul va aduna materiale despre patrimoniul cultural al României cu implicarea pasionaților de lumea digitală, pentru ca acestea sa ajungă mai ușor către tineri, prin intermediul rețelelor de socializare

Cronicari Digitali este prima platformă unde toate generațiile se implică în poveste și devin la rândul lor ambasadori ai patrimoniului cultural, prin propriile viziuni

Lansarea campaniei s-a făcut în cadrul unui eveniment dedicat comunității de instagrammeri și blogging din București, la care au participat peste 120 de tineri

Palatul CEC

În 2018 vor fi descrise în rețelele de socializare peste 50 de obiective de patrimoniu

Proiectul de digital storytelling va promova patrimoniul cultural ca parte importantă din identitatea unei națiuni și a identității personale, în rândul millennials, cu implicarea lor directă. Astfel, fiecare generație devine parte din poveste și se transformă în ambasador al platformei, prin propriile viziuni. Experții, parte a generației X, povestesc, iar generația millennials (Y și Z) transportă povestea în online, printr-un limbaj pe înțelesul tuturor.

În 2018, campania #CronicariDigitali va prezenta peste 50 de obiective din patrimoniul național și UNESCO din România, toate pline de istorie, pitoresc și savoare, printr-o serie de călătorii inedite, evenimente dedicate comunităților de instagrameri, bloggeri, vloggeri și jurnaliști. Vor fi explorate clădiri vechi din mediul urban cu arhitectură de referință, conace, castele, peisaje agro-pastorale sau industriale, mori de apă vechi, încă funcționale, căi ferate în peisaje de basm, lumea gastronomiei și oameni incluși în patrimoniul viu.

Casa Monteoru

„Intră în responsabilitatea Institutului Național al Patrimoniului să asigure perpetuarea patrimoniului cultural și promovarea acestuia către noua generație pentru ca, la rândul ei, aceasta să se poată identifica în valorile de patrimoniu și să contribuie la protejarea lor. Prin urmare, campania Cronicari Digitali este un demers perfect aliniat cu misiunea noastră. Trăim într-o eră digitală, iar oamenii caută experiențe care aduc trecutul și cultura mai aproape de ei. Și ce poate fi mai util pentru noua generație decât să vadă cu proprii ochi obiective-cheie, locuri unde s-a scris istorie, să le înțeleagă prin experiență directă? Suntem foarte bucuroși să susținem acest proiect și suntem convinși că informațiile venite din partea specialiștilor INP vor fi transmise mai departe, în lumea virtuală, de către noii cronicari ai mediului digital”, a declarat managerul Institutului Național al Patrimoniul, Ștefan Bâlici.

Heritage Instameet București, 17 iulie, a dat startul competiției #CronicariDigitali

Casa de Targovet

Startul campaniei Cronicari Digitali a fost dat în după-amiaza zilei de 17 iulie 2018, odată cu primul eveniment Heritage Instameet din București. Centrul Capitalei a devenit zona zero a creativității vizuale pentru 120 de instagrammeri. Trei clădiri emblematice din București – Casa de Târgoveț, Palatul CEC și Casa Monteoru și-au deschis porțile în cadrul evenimentului itinerant ce și-a propus să lege prezentul digital de trecut. Sute de fotografii, video-uri, live-uri pe FB și Instagram au prezentat cele 3 clădiri emblematice incluse în traseul de vizitare dedicat participanților.

“Dacă fiecare dintre noi este ce este grație părinților, bunicilor și străbunicilor, în egală măsură suntem ce suntem datorită patrimoniului cultural, el face parte din identitatea fiecăruia. Mesajul nostru – Trecutul este al meu și al tău, la fel și viitorul. Obiectivele din patrimoniul cultural trebuie împărtășite pentru ca fiecare nouă generație să se cunoască pe sine. Cu certitudine povestea României trebuie spusă acum pe Instagram sau Facebook, pe blog sau pe YouTube.

În Iulie- Decembrie 2018 – ne propunem să informăm și să comunicăm că­­tre sute de mii de tineri ce moștenire frumoasă avem. Din ianuarie 2019 dorim să mergem mai departe

Heritage Party

prin implicarea comunității în sprijinul patrimoniului cultural al României. Nu în ultimul rând, vrem să convingem tinerii antreprenori și voluntari să vină lângă obiective de patrimoniu cultural, fie construind afaceri pe lângă acestea (prin cofinanțări, accesări de fonduri etc.), fie să se implice în activități de susținere”, a declarat Silvia Teodorescu, managing partner Zaga Brand.

Samsung România, Garanti Bank, Aqua Carpatica, Domeniile Sâmburești, Profructta, Pain Plaisir, Atelier Design Floral Serendipity, Fabrica de Pufi, Distileriile Bran, Teto.ro, Bartechs, Total Green au susținut prima întâlnire a instagrammerilor dornici să fotografieze cele trei clădiri incluse in Instameet.

#cronicaridigitali, competiția a luat startul!

Odată cu debutul campaniei s–a dat startul competiției #CronicariDigitali dedicată tuturor celor care au cont de Facebook sau Instagram. Astfel, în intervalul iulie-octombrie, participanții primesc provocarea de a posta o fotografie cu un obiectiv de patrimoniu cultural folosind #cronicaridigitali. Marele premiu este o vacanță Heritage pentru două persoane (transport, cazare și masă incluse) cu destinații de patrimoniu cultural personalizate pe dorințele câștigătorului (acces în conace, castele, la oameni speciali, în locuri inedite și pline de poveste).

Anul European al Patrimoniului Cultural

Stefan Balici – Manager INP

2018 este Anul European al Patrimoniului Cultural, un an fără precedent pentru numărul și importanța activităților și inițiativelor pan-europene ce se adresează atât profesioniștilor din domeniul patrimoniului, cât și publicului larg. Scopul acestor activități este încurajarea societății de a descoperi și explora patrimoniul european, de a crește conștientizarea pentru istoria și valorile comune și de a consolida apartenența la diversitatea culturală din spațiul european.

Foto: Cronicari Digitali – facebook

27
/08
/18

Făget a devenit în această vară o destinație culturală găzduind prima manifestare artistică din cadrul proiectului Cămine în Mișcare / Moving Fireplaces, eveniment ce face parte dintr-o suită de astfel de activități pregătite de Asociația Timișoara Capitală Culturală Europeană și Asociația Prin Banat.

16
/08
/18

În luna august, Asociația Montage dă startul celui mai nou proiect cultural „FUChS(ilis)-ISMUL, EXPERIMENT SOCIO-CROMATIC DE MUZICĂ ȘI MIȘCARE desenat cum se cuvine de Pâlnie și Stamate pe uvertura șalvarilor lui Ismail si Turnavitu de pe lângă Cârligații lui Gayk” sau, mai pe scurt, FUChSIADA, un spectacol „work in progress” conceput de Anca Maria COLȚEANU după scrierile lui URMUZ și produs de artistul Anca Maria Ciofîrlă.

06
/08
/18

Reclama online realizată de Montreal Museum of Fine Arts pentru expoziţia de vară a fost blocată de platforma Facebook pentru că folosea nuduri abstracte pictate de Pablo Picasso. Muzeul a fost nevoit să ia legătura direct cu compania, pentru a reuşi să publice online advertorialul (puteți vedea reclama video în interiorul articolului).

03
/08
/18

Veniţi pe 10 august la “concert”? La care concert - vor întreba cei care se vor uita la fotografia de mai jos, ce pare a fi realizată în timpul unui astfel de show muzical, pe un mare stadion al lumii.

03
/08
/18

CRONICĂ DE FILM Cunoscut pentru scurtmetrajul „O zi bună de plajă”, premiat cu Ursul de Aur la Berlin în 2008, şi pentru lungmetrajul de debut „Lupu” (2013), regizorul Bogdan Mustaţă revine cu un film cvasi-experimental de o oră, realizat în 3D, „My Life Rehearsed In One Leg”.

02
/08
/18

Expo ShortFest 2018, platforma de expoziție a Festivalului Internațional de Scurtmetraj Arkadia ShortFest, propune un performance interactiv semnat de Mihai Zgondoiu.  Expo ShortFest promovează în fiecare an proiecte artistice apreciate național și internațional, amenajate în spații neconvenționale, transformând astfel experiența iubitorilor de artă într-una cât mai autentică. 

02
/08
/18

Fundația Calea Victoriei îi așteaptă pe cei doritori, în luna august, cu o varietate de cursuri și evenimente culturale: de la dezvoltare personală până la arte, de la exercițiile de autenticitate și înțelepciunea Poveștilor din „1001 de nopți” până la designul interior ca modalitate de a crea Spații fericite.

Page 1 of 4212345...102030...Last »