Despre succesul filmului Poziṭia Copilului în presa româneascã
https://www.ziarulmetropolis.ro/despre-succesul-filmului-pozi%e1%b9%adia-copilului-in-presa-romaneasca/

  Succesul filmului Poziṭia Copilului nu a rãmas fãrã ecou nici în presa româneascã. Astfel, Cristian TudorPopescu vorbeşte despre film astfel:   ,, Călin Peter Netzer cucereşte Berlinul cu Poziţia copilului, o dramă psihosocială având ca punct culminant unul dintre cele mai puternice finaluri din istoria filmului românesc.  Tânărul ucigaş şi mama lui se întâlnesc […]

Un articol de Andrada Văsii|18 februarie 2013

 

Succesul filmului Poziṭia Copilului nu a rãmas fãrã ecou nici în presa româneascã. Astfel, Cristian TudorPopescu vorbeşte despre film astfel:

 

,, Călin Peter Netzer cucereşte Berlinul cu Poziţia copilului, o dramă psihosocială având ca punct culminant unul dintre cele mai puternice finaluri din istoria filmului românesc.

 Tânărul ucigaş şi mama lui se întâlnesc într-un cartier sărac cu părinţii copilului spulberat de Audi pe şosea. Încă de când am citit secvenţa acum câţiva ani în scenariul lui Răzvan Rădulescu şi Călin Netzer am simţit dificultatea infernală a rezolvării ei de către actori. O singură nuanţă greşită, o lacrimă sau o grimasă în plus, o mişcare a mâinii prea lentă sau repezită şi totul alunecă, se falsifică, pică în forţaj sau în melodramă. Luminiţa Gheorghiu, Bogdan Dumitrache şi Adrian Titieni, sub bagheta lui Netzer, merg pe sârmă, reuşind să creeze un sentiment pe care l-am mai trăit doar în finalul „Hoţilor de biciclete” al lui De Sica – oameni obişnuiţi, aruncaţi de viaţă unii împotriva altora, în loc să se încaiere, înţeleg că niciunul dintre ei nu e călău, nici victimă, nu e câştigător, nici fericit şi că nu se pot ajuta decât unii pe ceilalţi, de sus nu vine nimeni să-i salveze. ’’ (Sursa: Gandul)

 

Poziṭia Copilului a câştigat în acest weekend premiul Ursul de Aur, devenind astfel un subiect de discuṭie atât pentru presa naṭionalã, cât şi pentru presa strãinã. Cu un scenariu bine lucrat, Poziṭia Copilului a depãşi asteptãrile tuturor şi a reuşit sã impresioneze publicul spectator. În plus, succesul filmului Poziṭia Copilului a dus la aciziṭionarea drepturilor de difuzare în mai multe ṭãri europene.

15
/07
/14

Andreea Bibiri spune că în teatru nu există democrație. Mărturisește că regizorul care a influențat-o cel mai mult a fost Liviu Ciulei și vorbește despre prima ei colaborare cu actorul Marius Manole, într-un spectacol „un pic cam personal“, „Cremă de zahăr ars. Astăzi îi spunem dragoste“.

15
/07
/14

Pentru prima dată în Festivalul Naţional de Teatru, musicalul a atras la preselecţia organizată de UNITER împreună cu dansatorul şi coregraful Răzvan Mazilu aproape 100 de tineri aspiranţi.

15
/07
/14

Superlativul relativ (grad de comparaţie al adverbului şi al adjectivului), care se formează cu ajutorul articolului demonstrativ cel, le dă multora bătăi de cap. Cum este corect? „Doctorița cel mai bine plătită” sau „doctorița cea mai bine plătită”?

15
/07
/14

INTERVIU. Aflat la prima ediţie, festivalul Ceau, Cinema! (17-20 iulie) îşi propune să apropie publicul de filmul european, într-o oraş fără nici un cinematograf de stat funcţional, dar cu ambiţii de capitală culturală: Timişoara. Pentru a afla ce înseamnă un astfel de eveniment, am stat de vorbă cu iniţiatorul şi organizatorul principal: copywriterul şi criticul de film Lucian Mircu.

14
/07
/14

Ajunsă la cea de-a treia ediție, Caravana Metropolis – ‘Cinema în aer liber’, cel mai mare festival nomad de film din ţară, revine în Piața Mică din Sibiu, al șaptelea oraş de pe itinerariul din acest an, unde va rămâne între 15 - 20 iulie. 

13
/07
/14

MEMORIA CULTURALĂ Geniul uriaşei actriţe Maria Ventura a dus gloria românească în lume. Ea a construit un teatru în România şi a întemeiat o şcoală de teatru în Franţa; a trăit în preajma faimoasei Sarah Bernhardt și a murit acum 60 de ani.

12
/07
/14

George Calboreanu este actorul care a rămas în memoria oamenilor de teatru prin interpretări memorabile, în roluri de tragedie şi dramă: Hamlet, dar mai ales Ştefan cel Mare. Eroul lui Delavrancea întruchipat de Calboreanu nu răspundea prin violenţă şi furie, ci prin curaj şi generozitate.