Destino. Sau când Disney îl întâlnește pe Dali
https://www.ziarulmetropolis.ro/destino-sau-cand-disney-il-intalneste-pe-dali/

Walt Disney şi Salvador Dali s-au întâlnit în 1945, la o petrecere organizată de Jack Warner, un investitor din lumea filmului. Tot atunci, cei doi mari artişti ai epocii au decis să colaboreze la un proiect cinematografic intitulat “Destino”. Desenele rezultate în urma colaborării dintre Dali şi Disney au fost ignorate mai bine de jumătate de secol, până la începutul anilor 2000, când nepotul faimosului desenator american , Roy, le descoperă şi materializează proiectul într-un film de 6 minute…

Un articol de Petre Ivan|12 decembrie 2017

Într-o scrisoare adresată “prietenului meu foarte, foarte drag”, Dali scria că se simte “încurajat de drumul destinului nostru comun” și povestea că “nu am dormit deloc în noaptea în care ne-am întâlnit”.

Pictorul suprarealist îi marturisea noului său prieten “încrederea” că Destino “va deveni unul dintre cele mai strălucite momente ale carierei mele artistice”.

Așteptam cu nerăbdare miracolele tehnice cu care ești la fel de exigent ca și Dali însuși… Nu uita că în timpul marilor aventuri artistice trebuie să incercăm să legăm și mari prietenii. (Dali, într-o scrisoare din iunie, 1946, adresată lui Disney)

Disney si sotia sa, Lillian, fac planuri să meargă la pescuit în compania lui Salvador și a Galei, iar pictorul scrie că “îi așteaptă cu veselie” pe “prietenii mei mult iubiți” și adaugă: “Mi-ar placea mult să te vad pe tine și pe doamna Disney și să vă ajut să prindeți acei fabuloși raci.”

Mă bucur că amândoi sunteți așa încântați de “Destino”. Nu vom lăsa presiunea timpului să ne oprească din a realiza ceva pe măsura talentului lui Dali. Daca o să avem timp, eu și doamna Disney ne-am bucura să vă vizităm din nou și eventual să și profităm de invitația ta de a merge să pescuim raci la râul Carmel. – Walt Disney

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=1dIznsAdTOE

Din păcate, costurile extrem de ridicate fac ca ambițiosul proiect să fie abandonat în cele din urmă, prietenia celor doi mari artiști ai epocii ramânând însă neafectată.

Foto: Destino, Walt Disney , Salvador Dali  – facebook

15
/05
/22

TIFF propune la ediţia din acest an un Focus Polonia, care cuprinde o selecție a Festivalului Internațional de Film New Horizons din Wrocław, producții contemporane, filme cult  și o retrospectivă Krzysztof Kieślowski.

12
/05
/22

“Unde este Anne Frank?, în regia israelianului Ari Folman, este o modalitate inedită prin care publicul poate aprofunda istoria dincolo de manualele școlare sau cărțile de istorie, un promotor al memoriei și al cultivării valorilor democratice, un instrument al educației despre Holocaust, despre importanța combaterii discriminării, rasismului și a atitudinilor extremiste”, declară reprezentanții Institutului Național pentru Studierea Holocaustului în Romania “Elie Wiesel”, în contextul lansării filmului în cinematografele din țară începnd cu 20 mai.

12
/05
/22

În paralel cu cea de-a 15-a ediție a festivalului One World Romania, în luna mai se vor desfășura mai multe evenimente KineDok, inclusiv în cadrul festivalului. Programul promovează filmul documentar în spații neconvenționale din șase țări partenere: Republica Cehă, Slovacia, Ungaria, Croația, Georgia și România.

10
/05
/22

Cel mai complex proiect documentar dedicat naturii din România vine la HBO Max. „România sălbatică”, realizat de Dan Dinu și Cosmin Dumitrache, va putea fi vizionat de abonații platformei de streaming din 12 mai, pe parcursul a trei episoade. În iulie, miniseria va fi difuzată și pe HBO.

09
/05
/22

Walter Robinson, jurnalistul care a condus echipa Spotlight din cadrul publicației Boston Globe în investigația care a primit în 2003 premiul Pulitzer pentru Public Service vine la București, pentru cea de-a 11-a ediție Superscrieri.

29
/04
/22

CRONICĂ DE FILM "Spioni de ocazie" (2021), noul documentar al Oanei Giurgiu, disponibil în cinematografe, aduce în atenţie o poveste fascinantă de spionaj din timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, care a vizat şi România. Formal, însă, filmul nu se ridică la înălţimea subiectului său.