Dictionarul enciclopedic Mihai Eminescu, lansat la Gaudemus
https://www.ziarulmetropolis.ro/dictionarul-enciclopedic-mihai-eminescu-lansat-la-gaudemus/

Dicţionarul enciclopedic Mihai Eminescu, prima sinteză a eminescologiei mondiale, de acad. Mihai Cimpoi, a fost lansat la Târgul Internaţional Gaudemus. În cele 1000 de pagini, lucrarea prezintă personalitatea, biografia, opera şi viaţa lui Eminescu, în operă fiind analizate 340 de poezii eminesciene, prin prisma concepţiei lui acad. Mihai Cimpoi despre poezia modernă, existenţială. Potrivit autorului […]

Un articol de Andrada Văsii|26 noiembrie 2012

Dicţionarul enciclopedic Mihai Eminescu, prima sinteză a eminescologiei mondiale, de acad. Mihai Cimpoi, a fost lansat la Târgul Internaţional Gaudemus.

În cele 1000 de pagini, lucrarea prezintă personalitatea, biografia, opera şi viaţa lui Eminescu, în operă fiind analizate 340 de poezii eminesciene, prin prisma concepţiei lui acad. Mihai Cimpoi despre poezia modernă, existenţială.

Potrivit autorului dicţionarul include şi noi reprezentări ale operei geniului în filatelie, medalistică, muzică, arta plastică din mai multe ţări.

Lucrarea a fost prezentata în cadrul Forului eminescologilor, desfăşurat în zilele de 3 şi 4 septembrie, la Chişinău, marcând şi cea de-a 70-a aniversare a autorului dicţionarului.

Sursa: Agerpres

27
/07
/13

Peste 5.000 de filme documentare din întreaga lume, aflate în arhiva Studioului Astra Film Sibiu, pot fi vizionate la cerere de turişti, cercetători sau cinefili, în cadrul unui program estival. Un bilet costă șase lei, iar filmele pot fi văzute de luni până vineri între orele 9 și 15, la sediul Studioului Astra Film.

27
/07
/13

REPORTAJ MULTIMEDIA Cum poţi să călătoreşti, fără să ieşi din casă şi să priveşti, fără să-ţi deschizi ochii? Simplu: prin teatrul radiofonic. Iar când cineva îţi face loc în culise, spectacolul sporeşte, fără să-ţi dea impresia că magia s-a destrămat.

25
/07
/13

Căderea comunismului a însemnat şi desfiinţarea cenzurii oficiale şi intrarea într-o nouă estetică cinematografică. Dacă puţinii rebeli din filmul românesc al anilor `90 mai aveau de luptat cu trecutul şi prezentul, cei ai Noului Cinema sunt mai degrabă apărătorii unor cauze personale.