Divan Film Festival – Povești urbane din Balcani
https://www.ziarulmetropolis.ro/divan-film-festival-povesti-urbane-din-balcani/

Astăzi, 20 august, începe cea de-a şaptea ediţie a Divan Film Festival, singurul festival de film balcanic din România. Timp de două zile, sâmbătă şi duminică, 20 şi 21 august, au loc proiecţii de film în Craiova (în aer liber în Centrul Vechi şi la Cinema Inspire), după care evenimentul va continua în Portul Cultural Cetate până pe 28 august.

Un articol de Petre Ivan|20 august 2016

Din programul Divan Film Festival, a cărui temă este anul acesta “Povești urbane din Balcani”, fac parte 10 filme de lungmetraj, 26 de scurtmetraje balcanice și 3 filme de mediumetraj.

Deschiderea oficială a evenimentului are loc sâmbătă, ora 21.30, cu Moarte în Sarajevo/ Death in Sarajevo, ultimul film al lui Denis Tanović, filmul câștigător al trofeului Ursul de Argint și al premiului FIPRESCI la Berlinale 2016.

Duminică, de la aceeași oră, va rula filmul Parada, care va fi reluat marți în Portul Cultural Cetate, în prezența regizorului Srjdan Dragojević, unul dintre invitații festivalului. Parada aduce în atenția publicului două subiecte sensibile din acest colț al Europei: drepturile homosexualilor și implicit homofobia balcanică.

Renumiții artiști Maria Răducanu și Marius Mihalache vor susține două concerte la Divan Film Festival: sâmbătă, ora 20.30 (Maria Răducanu), în Centrul Vechi al Craiovei, respectiv luni, ora 19.00, (Marius Mihalache), în Port Cultural Cetate.

Cea de-a șaptea ediție a Divan Film Festival va fi prezentată de actrița de teatru Aida Economu, împreună Adrian Teleșpan, fost producător TV și autor al romanului “Cimitirul”.

Foto: Divan Film Festival – divanfilmfestival.ro

02
/04
/19

Se dă startul unei noi ediţii Documentary Mondays, cel mai vechi şi popular program al Centrului Ceh. Primăvara aceasta începe cu cinci documentare unul şi unul, iar prima proiecţie are loc luni, 8 aprilie 2019, cu documentarul Photon.

01
/04
/19

Festivalul Internațional de Film Cinepolitica, singurul festival din Europa Centrală și de Est dedicat filmului politic, revine între 18 și 22 aprilie, în București, la Cinema Elvire Popesco. „The Factory”- regizat de Yury Bykov va deschide ediția cu numărul 8 a festivalului.

01
/04
/19

Lungmetrajul „Dumbo” al lui Tim Burton a înregistrat un debut sub aşteptări în box office-ul nord-american de weekend, cu încasări de 45 de milioane de dolari. Adaptarea făcută de Tim Burton pentru Disney îi are în distribuţie pe Colin Farrell, Michael Keaton, Eva Green şi Danny DeVito.

31
/03
/19

CRONICĂ DE FILM Cu tânăra actriță Adèle Haenel într-un savuros rol principal (o polițistă care vrea să îndrepte lucrurile neplăcute făcute de soțul său decedat), „En liberté!”, noul film al regizorului Pierre Salvadori, este o comedie plină de vitalitate care ia forma unei parodii de policier, dublată de un tragism discret.

28
/03
/19

CRONICĂ DE FILM Noul film al regizorului american Harmony Korine, „The Beach Bum” (2019), este portretul frenetic al unui hedonist: un pretins scriitor din Miami care trăiește o perioadă din petrecere în petrecere, cu alcool, droguri și sex, pe banii soției sale bogate.

27
/03
/19

CRONICĂ DE FILM Într-o industrie a horror-urilor americane de serie, convenţionale, repetitive, fără un minim discurs politic, „Us” („Noi”), al doilea lungmetraj al regizorului Jordan Peele, vine ca o (nouă) revelaţie ce confirmă un mare autor de filme de suspans care investighează realităţile neplăcute ale Americii.

20
/03
/19

Paul Schrader, David Lowery și Kent Jones sunt trei dintre regizorii ale căror filme vor fi proiectate în premieră în România în cadrul American Independent Film Festival. Ediția a 3-a a festivalului va avea loc între 12 și 18 aprilie, la Cinema PRO și Cinema Muzeul Țăranului din București, iar biletele vor fi disponibile în curând pe eventbook.ro și în rețeaua Eventbook.

20
/03
/19

OPINIE Pentru al doilea an consecutiv, trofeul Gopo pentru cel mai bun film ajunge la un lungmetraj care s-a remarcat în special prin succes la public, și mai puțin prin prezențe în festivaluri sau elogiile criticii. În acest caz, „Moromeții 2”, de Stere Gulea. Este reconfirmarea unei schimbări în receptarea filmului românesc.