„Doctor Strange” vrăjeşte box-office-ul şi obţine încasări record în România
https://www.ziarulmetropolis.ro/doctor-strange-vrajeste-box-office-ul-si-obtine-incasari-record-in-romania/

În primele zile de la lansare, „DOCTOR STRANGE” a înregistrat în România încasări record de peste 500.000 de dolari americani, aducând pe marile ecrane cel mai nou super-erou din Universul Cinematografic Marvel.

Un articol de Petre Ivan|11 noiembrie 2016

Filmul reprezintă o nouă victorie pentru Marvel, „Doctor Strange” având un succes remarcabil în primul weekend de la lansare, în America de Nord, cu încasări de aproape 85 de milioane de dolari. Conform HollywoodReporter.com, producţia cu Benedict Cumberbatch în rol principal a avut rezultate impresionante şi pe plan internaţional, obţinând peste 240 de milioane de dolari americani în două săptămâni şi ajungând, astfel, la încasări de 325 de milioane de dolari americani la nivel mondial, în 13 zile de la lansare.

„Acum chiar trăim în epoca de aur a filmelor inspirate din benzi desenate. Iar Marvel stabileşte noi standarde cu fiecare nou film, având legături strânse cu actori de top, aşa că mult noroc tuturor celorlalţi”, a declarat Jeff Bock, analist de box office, pentru Variety.com.

Tot pe Variety.com, Greg Foster, CEO al Imax Entertainment, spune că „Marvel găseşte umorul în fiecare poveste, găseşte acţiunea şi creativitatea, umanitatea, iar acest lucru nu este uşor de realizat”.

Filmul „Doctor Strange” este distribuit de Forum Film România şi este disponibil în cinematografe din 3 noiembrie 2016, în format 3D, IMAX 3D, 4DX 3D şi Dolby Atmos.

O experienţă mistică

La întrebarea la ce să se aştepte publicul de la filmul „Doctor Strange”, Benedict Cumberbatch – cel care îi dă viaţă doctorului – răspunde: „Filmul e plin de acţiune reală, de dramă, de comedie. În plus, abundă în aventuri fantastice la care Marvel se pricepe atât de bine. Însă bogăţia universului în care au loc aventurile nu a fost niciodată mai plină, aşa că filmul este o călătorie cinematografică unică.”

Rachel McAdams, cea care joacă rolul protagonistei, adaugă: „E un univers paralel în care e posibilă călătoria în timp, iar asta presupune accesarea unei noi părţi a creierului, ceea ce arată că suntem dispuşi să ne depăşim limitele. Cred că asta e cu adevărat uimitor.”

Iar regizorul completează că filmul este bizar, ambiţios, sălbatic şi, într-un anumit fel, extrem. „E plin de lucruri pe care nu le-aţi mai văzut până acum. Fiecare obiect de decor arată asta şi e ales pentru a da publicului vizualuri originale şi pline de adrenalină”, mai spune Scott Derrickson.

02
/11
/14

INTERVIU Adolf Hitler și Joseph Goebbels erau fani ai filmului de animație, ai lui Walt Disney și ai lui Mickey Mouse, afirmă, într-un interviu pentru Ziarul Metropolis, Ulrich Wegenast, director artistic şi programator al Festivalului de Film de Animaţie de la Stuttgart și invitat special al celei de-a patra ediții a Anim’est Chișinău.

31
/10
/14

Puține filme ar fi fost mai potrivite pentru a deschide noua ediție Anim’est Chișinău decât simpaticul „Minuscule - La Vallée des fourmis perdues” („Minuscule: Valea furnicilor pierdute”), o producție franceză din 2013 realizată de Thomas Szabo și Hélène Giraud.

30
/10
/14

Invitatul emisiunii Nocturne de vineri, 31 octombrie, este regizorul de film şi scenaristul Radu Mihăileanu. Discuţia dintre Marina Constantinescu şi Radu Mihăileanu este un regal de spiritualitate, filosofie şi umanitate, chiar la ore târzii, emisiunea fiind programată la TVR 1, TVR HD şi TVR+, de la ora 24.00.

30
/10
/14

Câteva din cele mai apreciate lungmetraje de animație recente, o retrospectivă a unui animator celebru, scurtmetraje și o conferință despre animație și propagandă sunt câteva din atracțiile celei de-a patra ediții a Festivalului Anim’est Chișinău, care are loc de joi până duminică la Cinema Odeon și Re:Animation Hub – Tipografia 5.

29
/10
/14

După ce a debutat ca lider în box office-ul american, Furia: Eroi anonimi conduce detaşat şi clasamentul încasărilor din România, unde a generat venituri de 557.000 RON, fiind vizionat în weekendul de lansare de aproximativ 30.000 de spectatori.

29
/10
/14

CRONICĂ DE FILM. „Maidan”, cel mai nou film de non-ficțiune al regizorului ucrainean Serghei Loznița, despre recentele revolte istorice de la Kiev, este o operă puternică, solicitantă, extrem de fin lucrată la nivelul imaginii și, mai ales, al sunetului.

27
/10
/14

Săli arhipline, întâlniri cu nume mari din lumea filmului și peste 8000 de bilete vândute deja la proiecțiile din festival – acesta este bilanțul primelor zile la Les Films de Cannes à Bucarest. Datorită cererii mari de bilete, au fost programate două proiecții suplimentare pentru filmele Leviathan și The Tribe

27
/10
/14

Câștigătorul Ursului de Argint pentru cel mai bun scenariu și al Premiului Juriului Ecumenic din cadrul Festivalului Internațional de la Berlin 2014, “Patimile Mariei / Stations of the Cross / Kreuzweg” în regia lui Dietrich Brüggemann are avanpremiera în cadrul Zilelor Filmului German, organizate de Goethe-Institut la București.

27
/10
/14

CRONICĂ DE FILM Inspirat de povestiri ale lui Cehov, „Winter Sleep” (Palme d`Or la Cannes) este, probabil, filmul lui Nuri Bilge Ceylan în care se vorbeşte cel mai mult. Este o uşoară schimbare de accent, pentru că precedentele sale şase opere privilegiau tăcerile, cadrele lungi şi contemplative, imaginile poetice, natura.

27
/10
/14

"Kowalski", de Andrei Creţulescu, a primit premiul pentru cel mai bun scurtmetraj la ediţia de anul acesta a Festivalului de Film de la Zagreb, care a avut loc în perioada 19 - 26 octombrie. Potrivit juriului regizorul român a câştigat premiul Căruciorul de Aur pentru "15 minute de plăcere pură a unui superb dialog, a unei interpretări şi regii mari. Şi pentru demonstrarea faptului că cinema-ul românesc este încă viu şi la înălţime".

24
/10
/14

CRONICĂ DE FILM Pentru un film care se vrea o comedie de succes, „Cuscrii”, de Radu Potcoavă, mizează prea puţin pe regie şi prea mult pe reflexele actorilor. Însă nici potenţialul comic al interpreţilor nu este fructificat la un nivel satisfăcător, din cauza scenariului rudimentar și a execuției lipsite de creativitate.