Două portrete de Rembrandt restaurate vor fi expuse, alternativ, la Luvru şi Rijksmuseum
https://www.ziarulmetropolis.ro/doua-portrete-de-rembrandt-restaurate-vor-fi-expuse-alternativ-la-luvru-si-rijksmuseum/

După 18 luni de restaurare, două portrete pictate de maestrul olandez Rembrandt vor fi expuse, alternativ, pe perioade de cinci şi opt ani, la Luvru şi Rijksmuseum. Pictate în 1634, cele două tablouri au fost achiziţionate în comun în 2015 de Franţa şi Olanda pentru 160 de milioane de euro.

Un articol de Petre Ivan|21 februarie 2018

Timp de un an şi jumătate, echipe de la Muzeul Luvru din Paris şi de la Rijksmuseum din Amsterdam au făcut cercetări despre tablouri înainte de a îndepărta cu grijă şase straturi din vechiul lac.

Graţie tehnicilor foarte sofisticate, precum scanarea cu ultraviolete şi cu raze X, restauratorii au descoperit că cei doi îndrăgostiţi au împărţit anterior aceeaşi pânză. Ei cred că pânza a fost împărţită în două înainte de a fi pictată.

Marten Soolmans, în vârstă de 20 de ani, şi Oopjen Coppit, de 22 de ani, au fost reprezentaţi pe o pânză dublă de mai mult de doi metri înălţime, privilegiu rezervat nobililor.

Căsătoriţi de peste un an, fiul unui negustor din Anvers ţine în mâna stângă o mănuşă din piele. Cu pântecele rotund căci era însărcinată cu primul lor copil, „Mona Lisa din Olanda”, aşa cum a fost supranumită de criticul francez Théophile Thoré, ea ţine în mână un evantai din pene negre şi patru rânduri de perle.

Tablourile „au fost fără îndoială pictate complet de Rembrandt până la cel mai mic detaliu”, a subliniat directorul geenral de la Rijksmuseum Taco Dibbits în timpul unei conferinţe de presă.

Altădată expuse într-o cameră, aceste tablouri, proprietatea fostei ramuri a familiei Rotschild din 1877, nu au fost arătate publicului decât o singură dată, în 1956, înainte de expunerea lor la Luvru în martie 2016.

Rezultatul acestei restaurări va fi accesibil la Rijksmuseum începând din 6 martie, într-o expoziţie intitulată „Înalta societate”, înainte de a fi prezentată din nou la Luvru.

Operele vor fi apoi expuse pe rând la Rijksmuseum şi la Luvru, pentru perioade de cinci ani mai întâi şi apoi de opt ani. Această alternanţă vine în urma unei interdicţii de împrumut în afara celor două spaţii.

Foto: Două portrete de Rembrandt – facebook

02
/10
/18

Agenţia de publicitate Papaya Advertising a lansat, ieri, un clip numit “Copiii referendumului”, prin care îndeamnă la boicotarea referendumului pentru redefinirea familiei în Constituţie. Spotul, inspirat din serialul “The Handmaid’s Tale” (“Povestea slujitoarei”), în care este descrisă viaţa din Gilead, un stat condus de un regim totalitar ultra-religios, unde femeile sunt folosite pentru a procrea, s-a viralizat în scurt timp pe rețelele de socializare.

01
/10
/18

A apărut o necesară carte-album, „CineBucurești. 100 de ani de modernitate - Sala de cinema”, coordonată de arhitectul Mihaela Pelteacu și cineastul Laurențiu Damian. Un volum despre istoria glorioasă a sălilor de cinema din București, care trezește nostalgii dar induce și tristețe din cauza stării actuale de degradare a cinematografelor.

27
/08
/18

Făget a devenit în această vară o destinație culturală găzduind prima manifestare artistică din cadrul proiectului Cămine în Mișcare / Moving Fireplaces, eveniment ce face parte dintr-o suită de astfel de activități pregătite de Asociația Timișoara Capitală Culturală Europeană și Asociația Prin Banat.

16
/08
/18

În luna august, Asociația Montage dă startul celui mai nou proiect cultural „FUChS(ilis)-ISMUL, EXPERIMENT SOCIO-CROMATIC DE MUZICĂ ȘI MIȘCARE desenat cum se cuvine de Pâlnie și Stamate pe uvertura șalvarilor lui Ismail si Turnavitu de pe lângă Cârligații lui Gayk” sau, mai pe scurt, FUChSIADA, un spectacol „work in progress” conceput de Anca Maria COLȚEANU după scrierile lui URMUZ și produs de artistul Anca Maria Ciofîrlă.

06
/08
/18

Reclama online realizată de Montreal Museum of Fine Arts pentru expoziţia de vară a fost blocată de platforma Facebook pentru că folosea nuduri abstracte pictate de Pablo Picasso. Muzeul a fost nevoit să ia legătura direct cu compania, pentru a reuşi să publice online advertorialul (puteți vedea reclama video în interiorul articolului).