Dramaturgie contemporană la Reactor
https://www.ziarulmetropolis.ro/dramaturgie-contemporana-la-reactor/

Reactor a început evenimentele dedicate dramaturgiei româneşti contemporane, văzută într-un cadru larg, multigeneraţional, pe 15 ianuarie, la ora 18.00, cu dezbaterea „Practici şi funcţii ale dramaturgului. Trecut, prezent şi viitor”, la care au participat autori români din diferite generaţii: Miruna Runcan, Alina Nelega, Matei Vişniec, Catinca Drăgănescu, Alexandra Pâzgu, Panna Adorjani, Petro Ionescu. Discuţia a fost prezentată pe pagina de Youtube a Reactor.

Un articol de Liliana Matei|18 ianuarie 2021

În 20 și 24 ianuarie, de la ora 20.00, vor urma două spectacole difuzate online: Proteine fluorescente de Alexandra Pâzgu, în regia Letei Popescu, și Rândul 3, aproape de margine de Alexa Băcanu, în regia Sânzianei Stoican, un spectacol despre identitate și iubire, văzute într-un context istoric.

În 31 ianuarie, de la ora 20.00, va avea loc evenimentul live transmis online Cuprins în timp, o rescriere a primei piese de teatru originale în limba română – Farmazonul din Hârlău de Vasile Alecsandri –, realizată de cinci autoare contemporane: Alexa Băcanu, Ana Cucu-Popescu, Ioana Hogman, Petro Ionescu, Alexandra Pâzgu. Întorcându-se în timp, la începuturile dramaturgiei românești de la jumătatea secolului al XIX-lea, tinerii artiști vor încerca să găsească puncte comune și puncte divergente, abordând textul în cinci stiluri diferite, în cadrul unui spectacol-lectură.

Evenimentele vor fi însoțite de atelierul de mediere culturală Framework, coordonat de regizorul Raul Coldea, în cadrul căruia se vor viziona atât evenimentele din program, cât și alte patru spectacole: două de la Teatrul Național Cluj-Napoca (Florența sunt eu de Gellu Naum și Sânziana și Pepelea de Vasile Alecsandri, ambele în regia lui Alexandru Dabija) și două din repertoriul Reactor (Noi nu, niciodată, dramaturgia Petro Ionescu, și În umbra marelui plan de Catinca Drăgănescu). În cadrul atelierului se vor discuta aceste evenimente împreună cu membri ai echipelor artistice și administrative Reactor.

Înscrierile la Framework se fac până în 16 ianuarie, prin completarea următorului formular: https://docs.google.com/…/1FAIpQLScMmOxZK4hxI7…/viewform.

Toate evenimentele lunii ianuarie sunt gratuite. Dacă doriți să susțineți munca echipei artistice și a colectivului administrativ Reactor, puteți opta pentru cumpărarea unui bilet, devenind Susținător sau Supersusținător Reactor. Atât biletele gratuite, cât și cele de susținere, se achiziționează online de pe site-ul Eventbook.

08
/04
/21

CRONICĂ DE FILM Apar rar astfel de filme provocatoare precum „DAU. Natasha” (2020), lansat în România pe platforma TIFF Unlimited. Lungmetrajul este parte a unui proiect uriaş, experimental, deopotrivă social şi artistic - sute de oameni și-au abandonat viețile timp de doi ani și s-au mutat într-un platou în care s-a reconstituit URSS-ul din perioada 1938-1968.

06
/04
/21

Ce destin! Să te naşti la începutul secolului 20, să fii unul din pionerii documentarului din România, dar şi al dezvoltării instituţionale a cinematografiei, să faci filme în două regimuri autoritare şi în timpul unui război şi să mori la aproape 100 de ani. Regizorul Paul Călinescu poate fi descoperit prin 12 documentare de scurtmetraj disponibile online, gratuit, în cadrul Cineclubului One World Romania.

06
/04
/21

Sâmbătă, 10 aprilie 2021, de la ora 18.30, Opera Brașov vă invită să vizionați online, în transmisiune directă, spectacolul cu opera bufă „La Cenerentola” de Gioachino Rossini.

05
/04
/21

În aşteptarea întâlnirii cu publicul, spectacolul „Maria Tănase. O poveste”, pus în scenă de regizoarea Carmen Lidia Vidu la Teatrul de Stat din Constanţa, şi-a avut repetiţia generală, într-un weekend înnorat şi friguros. O vreme ce poate amplifica dezolarea pe care i-o sugerează unui nou-venit multe din clădirile în paragină din centrul oraşului.