„După dealuri”, marele câştigător al galei Best Film Fest 2013. Cristian Mungiu, desemnat cel mai bun regizor
https://www.ziarulmetropolis.ro/dupa-dealuri-marele-castigator-al-galei-best-film-fest-2013-cristian-mungiu-desemnat-cel-mai-bun-regizor/

Lungmetrajul „După dealuri”, de Cristian Mungiu, a fost marele câştigător al galei Best Film Fest, care a avut loc joi seară şi în cadrul căreia au fost premiate cele mai bune producţii cinematografice ale anului trecut, informează un comunicat al organizatorilor, Asociaţia Film România. Premiile au fost acordate în urma voturilor exprimate de jurnaliştii de […]

Un articol de Andrada Văsii|25 ianuarie 2013

Lungmetrajul „După dealuri”, de Cristian Mungiu, a fost marele câştigător al galei Best Film Fest, care a avut loc joi seară şi în cadrul căreia au fost premiate cele mai bune producţii cinematografice ale anului trecut, informează un comunicat al organizatorilor, Asociaţia Film România.

Premiile au fost acordate în urma voturilor exprimate de jurnaliştii de specialitate.

Astfel, „După dealuri” a fost desemnat cel mai bun film românesc al anului 2012, devansând lungmetrajele „Toată lumea din familia noastră”, de Radu Jude, şi „Despre oameni şi melci”, de Tudor Giurgiu.

Filmul lui Mungiu, care a primit două premii la Festivalul de la Cannes, anul trecut, pentru scenariu (Cristian Mungiu) şi interpretare feminină (Cristina Flutur şi Cosmina Stratan), a fost desemnat şi cel mai bun lungmetraj european al anului 2012, fiind urmat de „Motoare sfinte/ Holy Motors”, de Leos Carax, şi „Artistul”, de Michel Hazanavicius.

Cel mai bun actor român al anului 2012 a fost desemnat Şerban Pavlu („Toată lumea din familia noastră”), urmat de Andi Vasluianu („Despre oameni şi melci”) şi Valeriu Andriuţă („După dealuri”).

La categoria „cea mai bună actriţă”, pe primul loc s-a clasat Cosmina Stratan, urmată de Cristina Flutur şi Mihaela Sîrbu („Tatăl fantomă”).

Cristian Mungiu a fost desemnat şi cel mai bun regizor, urmat fiind la această categorie de Radu Jude („Toată lumea din familia noastră”) şi Tudor Giurgiu („Despre oameni şi melci”).

În Topul 10 al celor mai bune filme ale anului trecut, pe primul loc s-a situat „După dealuri”, urmat, în ordine, de „Motoare sfinte”, „Le Havre”, de Aki Kaurismaki, „Artistul”, de Michel Hazanavicius, „Un spion care ştia prea multe/ Tinker Taylor Soldier Spy”, de Thomas Alfredson, „Băiatul cu bicicletă”, de Jean Luc şi Pierre Dardenne, „Oslo, 31 august”, de Joachim Trier, şi „Şapte psihopaţi şi un câine”, de Martin McDonaght. Pe ultimele două locuri din Top 10 al filmelor anului 2012 se clasează „Din dragoste pentru Roma”, de Woody Allen, şi „Doamne, ce măcel!”, de Roman Polanski.

Filmul cu cel mai mare succes de public în 2012 a fost declarat „Epoca de Gheaţă 4: Continente în derivă”, iar premiul pentru filmul românesc cu cel mai mare succes de public i-a revenit lui Tudor Giurgiu, pentru „Despre oameni şi melci”.

 

 

Sursa: Mediafax 

13
/05
/21

„Acasă” (r. Radu Ciorniciuc), „colectiv” (r. Alexander Nanau), „Ivana cea groaznică” (r. Ivana Mladenovic) și „Tipografic majuscul” (r. Radu Jude) sunt filmele care intră oficial în cursa pentru trofeul Gopo la categoria Cel mai bun film de lungmetraj.

06
/05
/21

Dintre zecile de filme româneşti disponibile Netflix, vă recomandăm trei documentare – poate mai puţin cunoscute, dar extrem de ofertante. Există mai multe filme de non-ficţiune româneşti pe platformă, însă cele trei propuneri sunt de neocolit.

22
/04
/21

CARTEA DE CINEMA A apărut recent, la Editura Universităţii din Bucureşti, o substanţială şi pasionantă carte: „Umorul între divertisment şi ideologie. O istorie culturală a filmelor de comedie din România comunistă (1948-1965)”. Volumul - lectură obligatorie - este teza de doctorat a tânărului istoric Eugen Ignat.

22
/04
/21

Pe lângă retrospectiva amplă Ulrike Ottinger, ediția a 14-a a festivalului One World România va cuprinde două focusuri pe colective cinematografice care s-au luptat cu armele specifice mediului pentru a sprijini cauza feministă, ambele învârtindu-se în jurul personalității lui Delphine Seyrig: Focus Delphine Seyrig și Focus Centrul Simone de Beauvoir.

21
/04
/21

CRONICĂ DE FILM Ar fi nedrept să nu i se recunoască regizoarei Chloé Zhao meritul pentru generozitatea faţă de marginali din spatele celui de-al treilea film al ei, „Nomadland” (2020), câştigător al Leului de Aur la Festivalul de la Veneţia şi favorit la Premiile Oscar.

20
/04
/21

Filme selecționate sau premiate în marile festivaluri ale anului trecut - Cannes, Veneția și San Sebastián - dar și noutăți absolute semnate de regizori precum Pedro Almodóvar sau François Ozon vor completa seria de surprize rezervate publicului TIFF, la cea de-a 20-a ediție.