„Emigrant Blues: un road movie în 2 ½ capitole”, în cinematografele românești din 11 octombrie 2019
https://www.ziarulmetropolis.ro/emigrant-blues-un-road-movie-in-2-%c2%bd-capitole-in-cinematografele-romanesti-din-11-octombrie-2019/

Lungmetrajul documentar „Emigrant Blues: un road movie în 2 ½ capitole”, scris şi regizat de Claudiu Mitcu şi Mihai Mincan, va rula în cinematografele româneşti din 11 octombrie 2019. Filmul, al cărui motto este „Acasă nu e decât distanţa dintre unde eşti şi unde visezi să fii”, a avut premiera mondială la Festivalul Internaţional de Film Transilvania (TIFF).

Un articol de Petre Ivan|1 octombrie 2019

„Emigrant Blues” propune o interpretare neconvențională a unuia dintre cele mai mari fenomene de migrație din Europa secolului XXI.

Filmul este construit ca un road movie atipic, un fel de ghid turistic neoficial al unei Europe diferite de cea din pozele agențiilor de turism.

Rezultatul este o colecție de tablouri în mișcare, unele situate la granița cu pateticul, altele îmbibate de umor negru, o serie de viniete care descriu viețile unor oameni uitați sau ignorați în țara natală. Oameni care trăiesc departe de casele lor, permanent „străini”, permanent pe drumuri.

Oameni care călătoresc mii de kilometri spre și dinspre noua lor casă; un portret al copiilor de imigranți români din Spania, unii născuți acolo, alții aduși din țară la vârste fragede, compus din arhive personale stocate pe telefoanele lor mobile.

Frânturi vizuale despre dragoste, tinerețe și nostalgie. Ultimul drum al unui român spre țara natală, de data aceasta în spatele unui dric în a cărui cabină se află doi agenți de pompe funebre. Câteva fragmente din povești despre oameni care visează la țara lor natală, dar sunt prea speriați să se reîntoarcă și să o ia, din nou, de la capăt.

În film apar Alexandru Dorobanțu, Florin Gigoiu, Cătălin Lucian Danciu, Daniela Nicoleta Danciu, Andra Yvonne Suciu, Andrea Lavu Precob, Ioan Gheorghe Bârsan Popa și Adrian Bârsan Popa.Claudiu Mitcu

Claudiu Mitcu, născut în 1976, a absolvit Academia de Stiințe Economice din București. A lucrat timp de opt ani ca editor la Televiziunea Română, apoi, în anul 2004, a înființat compania de producție și postproducție Wearebasca. Este producătorul filmului „Monștri.” selectat în secțiunea Forum la Berlinala 2019 și recompensat cu premiul juriului cititorilor Tagesspiegel, dar și cu Marele Premiu la Festivalul Internațional de Film de la Sofia și cu Golden Mimosa la Herceg Novi din Muntenegru.

A regizat documentarele „Circul Vesel” și „Australia”, produse de HBO România, „Rețeaua”, coprodus de Parada Film și HBO România, „Nisipuri”, „Noi doi”, „Maria”, „Paștele blajinilor”, „Procesul” și „Aniversare”, a produs filme documentare ca „Petrecere” și „Concurs la Ciupelnița”, scurtmetrajele „Scor Alb”, „Bad Penny”, „Mă cheamă Costin”, „Miss Sueno”, și a coprodus scurtmetrajele „Kowalski” și „Ramona” (premiul Canal+ în secțiunea Semaine de la Critique a Festivalului de la Cannes 2015), regizate de Andrei Crețulescu.

Născut în 1980, Mihai Mincan a absolvit Facultatea de Filosofie de la Universitatea Bucureşti, urmată de un master la Universitatea din Poitiers (Franţa). Din 2004, a lucrat ca jurnalist. În 2008, a scris primul său scenariu pentru scurtmetrajul „Palmele”, regizat de George Chiper, selectat la festivaluri ca Locarno (2009), Rotterdam (2010) și Cottbus (2009).

A scris şi regizat scurtmetrajul „Alaska” (2014), inclus în „Love bus”, documentarul de lungmetraj „Bondoc”, selectat în competiția oficială a Transilvania International Film Festival, Astra Film Festival, Anonimul IFF, și scurtmetrajul „Cometa” (2017), selectat la Gent Film Festival. În prezent, se află în postproducție cu un lungmetraj documentar și cu un scurtmetraj de ficțiune, și în dezvoltare cu lungmetrajul de ficțiune „Spre Nord” (participări la Villa Kult Residency Berlinale 2019, și EAVE 2018).

Montajul „Emigrant Blues: un road movie în 2 ½ capitole” este semnat de Dragoș Apetri și Cătălin Cristuțiu, imaginea, de Laurențiu Răducanu și George Chiper-Lillemark, iar sunetul, de Ioan Filip și Dan-Ștefan Rucăreanu.

Producător executiv este Livia Rădulescu, producător este Radu Stancu, iar producător delegat, Ioana Lascăr.

„Emigrant Blues: un road movie în 2 ½ capitole” este o producție deFilm, realizată cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei, Creative Europe – MEDIA of the European Union și Societatea Română de Televiziune. Coproducător – Wearebasca.

În cinematografe, documentarul va fi distribuit de deFilm.

Foto: Emigrant Blues: un road movie în 2 ½ capitole

 

 

 

09
/05
/14

Ioana Flora a primit Premiul pentru interpretare feminină din partea Uniunii Cineaștilor din România, pentru rolul Tania din Déjà Vu (2013), producție independentă în regia lui Dan Chișu.

08
/05
/14

CRONICĂ DE FILM „#Selfie”, debutul în lungmetraj al Cristinei Iacob, este ca o postare stridentă pe Facebook care se vrea spiritual-amuzantă şi ţipă din toţi rărunchii după like-uri, deşi e superficială şi nepăsătoare că ar putea fi considerată pueril-banală.

07
/05
/14

Sâmbătă, 10 mai și duminică, 11 mai, la Noul Cinematograf Al Regizorului Român, sunteţi invitaţi la un eveniment de marcă: proiecția trilogiei "Paradise" - semnată de austriacul Ulrich Seidl -, deliciul criticii internaționale

06
/05
/14

Filmele europene și independente se bucură de un public mai numeros în 2014, datorita ediției a IV-a a proiectului cultural Cinema-Edu, dedicat liceeniilor din București și din alte 10 localități din România.

06
/05
/14

Filmul "Poziţia copilului", în regia lui Călin Peter Netzer, a câştigat marele premiu şi trofeul Uniunii Cineaştilor din România (UCIN) pe anul 2013. Gala premiilor UCIN reprezintă aprecierea juriului desemnat de UCIN pentru cele mai importante realizări cinematografice şi de televiziune ale anului precedent.

06
/05
/14

Sophia Loren, una dintre cele mai cunoscute actriţe italiene, a fost desemnată invitatul de onoare de la Cannes Classic 2014, care va celebra totodată naşterea westernului italian şi împlinirea a 30 de ani de când filmul "Paris Texas", de Wim Wenders, a primit trofeul Palme d'Or.

05
/05
/14

MARI FILME ROMÂNEŞTI UITATE „Când primăvara e fierbinte“ (1961) şi „Ţărmul n-are sfârşit“ (1963), filme aproape necunoscute, impuneau un cineast unic şi, din păcate, ignorat, atât la vremea lui, dar mai ales în prezent - Mircea Săucan.

01
/05
/14

CRONICĂ DE FILM Cel mai recent film al lui John Turturro în calitate de regizor și de actor în rol principal, „Fading Gigolo“/„Gigolo de ocazie“, este asemeni stilului de interpretare al realizatorului său: combinație în doze mici de umor, gravitate și o stranie buimăceală.